دستورالعمل سنجاق برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه
کد خبر: ۲۲۱۵۲۷
تاریخ انتشار: 2021 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

دستورالعمل سنجاق برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه

کوره موتورخانه، بخش مرکزی و اساسی در اغلب سیستم‌های گرمایشی محسوب می‌شوند. ممکن است به‌مرورزمان، کوره فرسوده شده و کارایی آن نیز کاهش یابد. پس از گذشت زمان طولانی حتی ممکن است کوره‌های داخل سیستم گرمایشی کاملاً از کار بیفتند.

در مواقع این‌چنینی باید دوباره به فکر نصب یک سیستم گرمایشی جدید باشید. خدمات نصب و سیستم‌های گرمایشی باید تنها توسط متخصصان باتجربه و دارای مجوز صورت بگیرد. 

خدمات نصب موتورخانه

گرمایش منزل شما درست به‌اندازه امنیت درهای ورودی و قفل‌های منزلتان اهمیت دارد. برخی نشانه‌ها وجود دارد که به شما می‌گوید دیگر باید به فکر تعویض کوره موتورخانه باشید. از آن جمله می‌توان به گرم نشدن منزل، مصرف بالای انرژی و همین طور خراب شدن‌های پی در پی اشاره کرد. برای انتخاب کوره مناسب باید حتماً از متخصصان مشاوره بگیرید. کوره مناسب علاوه بر تأمین گرمای مناسب و دلخواه، مصرف انرژِی و هزینه ماهانه شما را کاهش می‌دهد. شما همچنین برای سال‌های آینده خیالتان از جانب سیستم گرمایشی منزلتان آسوده خواهد بود. تنوع کوره‌های موتورخانه به ویژه انواع برقی و گازی بسیار بالاست. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا شما بتوانید درست‌ترین انتخاب را داشته باشید.

علائم خرابی موتورخانه یا سیستم گرمایش

دستورالعمل سنجاق برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه

چندین شاخص وجود دارد که به شما در مورد خرابی قریب‌الوقوع سیستم گرمایشی هشدار می‌دهد. مهم‌ترین اصل این است که شما نسبت به عملکرد سیستم گرمایشی‌تان توجه کافی داشته باشید. در این صورت قبل از این که کار به جاهای باریک بکشد می‌توانید دست به کار شوید تا در صورت نیاز تعمیرات ضروری را اعمال کرده یا قطعات خراب را تعویض کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب و راه اندازی موتورخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصب و راه اندازی موتورخانه در شمال تهران باشید می‌توانید درخواست نصب و راه اندازی موتورخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار سنجاق را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نشانه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند برای شما یک زنگ هشدار باشد. ما در ادامه به مهم‌ترین آن ها اشاره می‌کنیم.

  1. قدیمی شدن تأسیسات موتورخانه و کوره

طول عمر متوسط کوره سیستم‌های گرمایشی، حتی در صورت نگهداری مناسب، چیزی بین 15 تا 20 سال است. اگر مدت زیادی از نصب کوره در موتورخانه‌تان می‌گذرد؛ باید خودتان اقدام کرده و کوره جدید و مناسبی را با کوره قدیمی جایگزین کنید. البته ممکن است نیاز باشد تا کل سیستم گرمایشی را تعویض کنید.

 

  1. خروج هوای سرد از دریچه‌ها

اگر ترموستات سیستم گرمایشی منزل شما به خوبی تنظیم نشده باشد، در زمان روشن بودن سیستم گرمایشی از دریچه‌ها هوای سرد خارج می‌شود. این قطعاً بیانگر وجود یک مشکل در موتورخانه است. اگر سیستم گرمایشی به خوبی کار کند؛ امکان ندارد هوای سرد از آن بیرون بیاید.

  1. خروج صداهای غیرعادی و عجیب از داخل کوره موتورخانه

سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایشی حتی در شرایط مطلوب نیز می‌توانند حین کار صدا تولید کنند. اگر متوجه صداهای غیرعادی و عجیب و غریب شدید؛ باید حساس باشید. شاید وقتش رسیده است که کوره موتورخانه را تعویض کنید و یا سیستم موتورخانه رو از نو نصب و راه‌اندازی کنید.

  1. افزایش هزینه انرژی

اگر مبلغ قبض ماهیانه شما روز به روز بیشتر می‌شود؛ می‌توانید مطمئن باشید که حتماً یک جای کار می‌لنگد. به عنوان اولین حدس بهتر است درست کار کردن و تنظیم بودن ترموستات را بررسی کنید.

  1. زرد شدن پیلوت و یا بوی تخم‌مرغ گندیده

چراغ راهنمای کوره‌های گازسوز باید همیشه آبی رنگ باشد. اگر می‌بینید که چراغ پیلوت زرد رنگ است و یا از آن بوی تخم‌مرغ فاسد به مشام می‌رسد؛ باید بدانید که با یک مشکل جدی مواجه شده‌اید. بلافاصله با یک تکنسین موتورخانه تماس بگیرید.

  1. خروج گردوغبار از دریچه‌های هوا

در تمامی خانه‌ها به شکل عادی گردوغبار وجود دارد. اگر گردوغبار زیادی و به شکل غیرعادی از سیستم تهویه شما خارج می‌شود آن هم در زمان روشن بودن سیستم گرمایشی؛ حتماً مشکلی رخ داده است.

خدمات تعویض کوره و نصب و راه‌اندازی موتورخانه

دستورالعمل سنجاق برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه

همان‌طور که پیش از این گفتیم؛ طول عمر متوسط موتورخانه 15 الی 20 سال است. اگر سستم گرمایشی شما پا به سن گذاشته است باید کم‌کم به فکر تعویض کوره و نصب و راه‌اندازی مجدد موتورخانه باشید.

ما در این مقاله به معرفی نصب و راه‌اندازی موتورخانه پرداختیم. اگر شما هم با هر یک از نشانه‌های بالا برخورد کردید؛ می‌توانید از متخصصان سنجاق کمک بگیرید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار