عکس روز: نوش جان!
کد خبر: ۲۲۱۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: نوش جان!تابناک باتو ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

 

عکس روز: نوش جان!

نوش جان!
برادران پاندا؛ پیت و پاول وقتی به دنیا آمدند اندازه یک بسته شکلات بودند. حالا در تولد دوسالگی‌شان هریک ۶۵ کیلو وزن دارند. باغ وحش برلین در تولد دوسالگی پیت و پاول برایشان یک کیک بامبو با لایه‌ای از سیب و سیب‌زمینی شیرین درست کرده است. از نظر پیت اما ظاهرا کارت تولدش هم مزه بدی ندارد!

عکس روز: نوش جان!

مثل کریسمس برای هندوها
"جانمشتامی" یکی از مهمترین اعیاد هندوهاست که به خصوص در شمال هند اهمیت ویژه‌ای دارد. هندوها در این روز میلاد خدایشان، کریشنا را جشن می‌گیرند؛ مناسبتی شبیه میلاد مسیح برای مسیحیان. بر اساس تقویم هندوها، جانمشتامی هشتمین روز از ماه شراوان است. این جشن بسته به سنت و رسم خانواده‌ها و منطقه می‌تواند تا چندین روز ادامه داشته باشد.

عکس روز: نوش جان!

تصویری از "کویر" در لب دریاچه
خشکسالی ادامه‌دار در کالیفرنیا حیات وحش و طبیعت این منطقه را به شدت تحت تأثیر قرار داده و موجب خلق تصاویری تکان‌دهنده شده است. دریاچه اوروویل نیز از خشکسالی و کمبود باران در امان نمانده است. یک کایاک سوار مشغول ماهیگیری در آب‌های این دریاچه است، در حالی که ساحل دریاچه در اثر خشکی بیشتر صحنه‌ای کویری را تداعی می‌کند.

عکس روز: نوش جان!

تنیس روی میز با دهان
"حرکت به جلو" تم و شعار این دوره از مسابقات پارالمپیک است. در سناریوی مراسم افتتاحیه نیز از عناصر گوناگون استفاده شد تا تأکید شود که مشکلات و موانع نمی‌توانند جلوی پیشرفت و بالندگی افراد دارای معلولیت را بگیرند. تصویری دیدنی از ابراهیم الحسینی، ملی‌پوش تنیس روی میز مصر در پیکار با پارک هونگ کیو از کره جنوبی در نخستین روز از رقابت‌های پارالمپیک توکیو.

عکس روز: نوش جان!

خشم و اعتراض و سلفی با پلیس
نمایندگان بومیان برزیل در برابر ساختمان دادگاه عالی این کشور گردهم‌آمده‌اند تا اعتراض خود به غارت شدن سرزمین‌هایشان را ابراز کنند. این زن بومی خشم خود را زیر ماسک کرونا پنهان کرده و با مأموران پلیسی که برای حافظت از ساختمان دادگاه صف‌آرایی کرده‌اند، عکس سلفی می‌اندازد.

عکس روز: نوش جان!

ادای احترام همراه با جانداران دیگر
این تصویر صحنه‌ای از ویدیویی است که در استرالیا تهیه شده است. گوسفندانی که در این صحنه‌ دیده می‌شوند، بی‌دلیل به شکل قلب صف‌آرایی نکرده‌اند. بن جکسون که صاحب مزرعه پرورش گوسفند است، به خاطر محدودیت‌های کرونایی قادر نبود در مراسم ختم خاله محبوبش شرکت کنند و به همراه گوسفندانش قلبی ساخته است تا یاد خاله‌اش را گرامی‌ بدارد.

عکس روز: نوش جان!

پایان تابستان، پرواز گاو
اقامتگاه ‌تابستانی این گاو در کوه‌های آلپ و در ارتفاع ۱۹۵۰ متری از سطح دریا است. در روزهای آخر تابستان گاوها از "گردنه کلاوس" در سوئیس برای زمستان‌گذرانی به مناطق پایین‌دست منتقل می‌شوند. این گاو که زخمی شده، مسیر را پیاده طی نمی‌کند، بلکه یک هلی‌کوپتر آن را به مقصد می‌رساند.

عکس روز: نوش جان!

غرق در دریای گل
ونسان ون گوگ، نقاش هلندی احتمالا اگر این مزرعه آفتابگردان "پاپ آپ" در جنوب بریتانیا را می‌دید بسیار به وجد می‌آمد. بازدیدکنندگان این مزرعه در سنت آلبانس نیز انگار چنین احساسی دارند. آ‌ن‌ها در حالی که به نظر می‌رسد از دیدن این مزرعه بزرگ گل‌های زردرنگ سیر نمی‌شوند وسط گل‌ها ایستاده‌اند تا عکس بگیرند.

منبع: دویچه وله

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
2
3
دارم فکر میکنم که اون گاوه چقدرخوشبخته.یه جورایی بهش حسادت میکنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار