پاستای سوسیس دودی با سس ایتالیایی
کد خبر: ۲۲۱۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 06    -    ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
پاستا یکی از غذا‌های اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس‌های مختلف بدست می‌آید. این پاستا با کمک سوسیس دودی طبخ می‌شود که طعم دودی سوسیس، یک پاستای متفاوت با عطر و طعم متفاوت را حاصل می‌کند. سس این پاستا نیز از پوره گوجه و پیاز و روغن زیتون و سیر تهیه می‌شود که ترکیب خوبی با سوسیس‌ها و پاستا بوجود می‌آورد.

پاستای سوسیس دودی با سس ایتالیایی«تابناک با تو» - پاستا یکی از غذا‌های اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس‌های مختلف بدست می‌آید. این پاستا با کمک سوسیس دودی طبخ می‌شود که طعم دودی سوسیس، یک پاستای متفاوت با عطر و طعم متفاوت را حاصل می‌کند. سس این پاستا نیز از پوره گوجه و پیاز و روغن زیتون و سیر تهیه می‌شود که ترکیب خوبی با سوسیس‌ها و پاستا بوجود می‌آورد.

پاستای سوسیس دودی با سس ایتالیایی

این غذا را می‌توان به عنوان پیش غذا در مهمانی‌ها یا به عنوان وعده شام طبخ نمود. این مواد لازم برای سه نفر می‌باشد.

مواد لازم

سوسیس دودی: ۲۵۰ گرم

پاستا: ۳۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد متوسط

سیر: ۳ حبه

پوره گوجه فرنگی: ۱ پیمانه

پنیر پارمزان: ۱۰۰ گرم

آویشن: ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پاستای سوسیس دودی با سس ایتالیایی

طرز تهیه

برای تهیه پاستا سوسیس دودی خوشمزه و مخصوص ابتدا یک قابلمه نسبتا بزرگ برداشته و داخل آن را تا نیمه آب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا به جوش آید. در ادامه پاستا و نمک را به آب جوش اضافه می‌کنیم.

در این مرحله حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌دهیم تا پاستا بجوشد و به طور کامل پخته شود. سپس آن را آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در ادامه یک تابه برداشته و با کمی روغن زیتون می‌گذاریم روی حرارت تا گرم شود.

پاستای سوسیس دودی با سس ایتالیایی

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می‌کنیم و خرد می‌کنیم. در ادامه داخل روغن ریخته و کمی با سیر رنده شده آن را تفت می‌دهیم تا نرم شود. وقتی پیاز‌ها سبک و نرم شد، پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه می‌کنیم.

نمک و فلفل نیز اضافه کرده و حرارت را کم می‌کنیم تا سس غلیظ شود. تابه دیگری برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا روغن داغ شود. سپس سوسیس‌ها را که به صورت حلقه‌ای خرد کرده ایم داخل روغن می‌ریزیم و سرخ می‌کنیم.

سپس سس گوجه را به سوسیس‌ها اضافه می‌کنیم. بعد از آن پاستای آبکش شده را اضافه می‌کنیم و به آرامی مخلوط می‌کنیم تا سس به طور کامل پاستا را بپوشاند. در ادامه سطح پاستا را با پنیر رنده شده می‌پوشانیم.

سپس در تابه را می‌بندیم تا با حرارت ملایم روی گاز، پنیر‌ها آب شود. می‌توان مواد را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ده دقیقه قرار داد تا پنیر آب شود. در پایان پاستا سوسیس دودی را در ظرف مناسب سرو می‌کنیم.

منبع: چی شی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
ان شاء الله همه بتونند بخورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار