اگر به دنبال راهکار تقویت مژه خود هستید، حتما بخوانید
کد خبر: ۲۲۱۳۳۵
تاریخ انتشار: 2021 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

اگر به دنبال راهکار تقویت مژه خود هستید، حتما بخوانید

قبل از اینکه درباره زیبایی مژه صحبت کنیم باید به کاربرد آن اشاره کنیم، مژه در برابر هرگونه گردوغبار و آلودگی‌ و... از چشم‌ها محافظت می‌کند و در صورت نزدیک شدن اجسام و عوامل خارجی به چشم، هر نوع خطر احتمالی را کاهش می‌دهد. مژ‌ه‌های هر فرد علاوه بر عملکرد محافظتی، یکی از عناصر اساسی است که در زیبایی او نقش دارد، شاید خیلی وقت‌ها موقع نگاه کردن به آینه به آن‌ها توجه نکنید ولی این بی‌دقتی چیزی از واقعیت و اهمیت مژه‌های شما کم نخواهد کرد. اکثر خانم‌ها همواره به دنبال داشتن مژه‌های بلندتر و ضخیم‌تر هستند، زیرا مژه‌های بلند و ضخیم زیبایی و جلوه چشم‌ها را با آرایش و بدون آرایش، دوچندان خواهد کرد.

برای بلندتر و زیباتر شدن مژه، راه‌های زیادی وجود دارد که هرکسی متناسب با شرایط و سلیقه خود به سراغشان می‌رود، ریمل، تقویت‌کننده مژه، درمان‌های خانگی، کاشت مژه مصنوعی و... همگی روش‌هایی هستند که برای بهتر دیده شدن مژه‌ها به سراغشان می‌رویم. کارهای زیادی هست که می‌توان برای تقویت مژه انجام داد اما قبل از انتخاب هر راهکاری، بهتر است اطلاعات کافی درباره مزایا و معایب هرکدام از روش‌ها داشته باشید. در این مقاله هر آن‌چه نیاز است درباره تقویت مژه بدانید در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چه عواملی موجب ضعیف شدن مژه‌ها می‌شوند؟

قبل از اینکه راهکارهای تقویت مژه را نام ببریم، بهتر است ابتدا بدانیم چه عواملی موجب ضعیف شدن مژه‌ها می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین علل نازک شدن مژه‌ها مربوط به سن است. با افزایش سن، توانایی پوست برای حفظ رطوبت کاهش یافته و منجر به عدم تعادل هورمونی می‌شود. چنین تغییراتی موجب تغییر در عملکرد فولیکول‌های مو شده و سرعت رشد موها جدید را کاهش می‌دهد. عوامل دیگری از جمله وراثت، کمبود ویتامین‌ها، عفونت چشم، عوارض استفاده از دارو، مشکلات تیروئید، آرایش با لوازم آرایشی نامرغوب و... همگی در ضعیف شدن مژه‌ها موثر هستند.

8 راهکار کلیدی برای تقویت مژه

راهکار اول: استفاده از مژه مصنوعی

مژه مصنوعی گزینه‌ای سریع و راحت برای افرادی است که مژه‌های کوتاه و کم‌پشت دارند. مژه مصنوعی به دو صورت قابل استفاده است، شما می‌توانید از کاشت مژه توسط متخصصین مژه بهره‌مند شوید که این کار به صورت ماهانه نیاز به ترمیم دارد و هزینه آن نسبتا بالا است. در حالت دوم می‌توانید از مژه مصنوعی موقت استفاده کنید که قابلیت استفاده از آن در خانه وجود دارد و در حال حاضر تمام آرایشگرها از این نوع مژه برای آرایش تخصصی چشم استفاده می‌کنند. مژه مصنوعی انواع مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مژه مصنوعی نواری

مژه نواری به صورت یک نوار، یکدست روی مژه‌ها قرار می‌گیرد. این مدل مژه مصنوعی راهکار مناسبی برای افراد مبتدی است. این مژه از جنس موی سمور، ابریشم، موی طبیعی، پلاستیک و... تهیه شده و با کیفیت‌ و قیمت‌های مختلف عرضه شده است.

مژه مصنوعی دانه‌ای

مژه مصنوعی دانه‌ای از تارهای مژه جداگانه تشکیل شده است که به صورت جداگانه لابه‌لای مژه‌ها قرار می‌گیرند. استفاده از این مدل مژه این مدل نیاز به تخصص و تجربه بیشتری دارد.

مژه مصنوعی منفرد

مژه مصنوعی منفرد، نوعی مژه تکی است که باید توسط متخصصین اکستنشن مژه روی چشم‌ها بچسبد و ماندگاری بالایی دارد.

راهکار دوم: استفاده از محصولات تقویت مژه

مژه‌ها برای رشد بهتر به انواع ویتامین‌، مواد معدنی و مغذی نیاز دارند. بهتر است در کنار تغذیه صحیح، از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب تقویت مژه استفاده کنید. تقویت‌کننده مژه راهکاری بی‌خطر و مطمئن برای بلند و پرپشت شدن مژه‌ها محسوب می‌شود. این محصولات تقویتی، در اشکال گوناگون از جمله ژل، محلول، روغن،سرم، تونیک و... تولید و به بازار عرضه شده است که با تامین مواد مورد نیاز مژه، از ریزش آن‌ها جلوگیری کرده و موجب رشد و تقویتشان می‌شود.

در حال حاضر از بین تقویت‌کننده‌های مژه ایرانی و خارجی موجود در بازار، محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات تاثیرگذار در تقویت مژه است. این محصول ضدالتهاب و ضدخارش، با ترکیبات غنی و مواد موثری که دارد به رویش مجدد و تقویت مژه کمک می‌کند و موجب تحکیم فولیکول مو می‌شود. از ویژگی‌های مثبت این محصول، قیمت مناسب، کیفیت بالا و روش استفاده آسان آن است. برای استفاده از تقویت مژه سریتا، کافی است مژه‌های خود را کامل پاک کنید و محلول را به کمک برس مخصوصی که دارد، هرشب روی مژه‌های خود بکشید. استفاده از این محصول، به مرور زمان نیاز شما را به مژه مصنوعی و ریمل کاهش خواهد داد.

راهکار سوم: انتخاب لوازم آرایشی مناسب

همان‌طور که می‌دانید، مژه نیز مانند پوست صورت، بسیار حساس است، برای همین هم باید در انتخاب لوازم آرایشی خود دقت بیشتری داشته باشیم. استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب موجب ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر به مژه‌های شما خواهد شد. یکی از مواردی که هنگام تهیه لوازم آرایشی چشم باید به آن توجه کنید، انتخاب لوازم آرایشی اصل است. استفاده از برندهای مرغوب و باکیفیت در حفظ سلامتی مژه‌ها نقش به‌سزایی دارد که هرگز نباید آن را دست‌کم گرفت. برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم محصولات آرایشی خود را از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن تهیه کنید.

راهکار چهارم: استفاده از پاک‌کننده آرایشی مناسب

مالیدن و کشیدن تارهای مژه هنگام پاک کردن ریمل می‌تواند منجر به ریزش زودرس مژه‌های ظریف‌تر شود، برای همین بهتر است برای پاک کردن ریمل و آرایش چشم خود از پاک‌کننده‌های آرایشی ملایم و بر پایه روغن استفاده کنید. این نوع پاک‌کننده‌ها مواد آرایشی را در خود حل کرده و آرایش را بدون فشار به مژه‌ها به‌طور کامل پاک می‌کنند.

راهکار پنجم: استفاده از ماسک شبانه

قبل از اینکه سر خود را روی بالش قرار دهید، با کمک نوک انگشت‌های تمیز خود، مژه‌هایتان را با پماد، کرم یا وازلین مرطوب کنید. این کار از شکستگی و افتادگی مژه‌ها هنگام خواب جلوگیری کرده و همزمان تاثیر زیادی در رویش مجدد مژه‌ها خواهد داشت.

راهکار ششم: تهیه پرایمر مژه

اگر مژه‌های نازکی دارید، بهتر است قبل از استفاده از ریمل، آن‌ها را به کمک یک پرایمر خوب آماده کنید. فرمولاسیون پرایمر مژه به‌گونه‌ای است که با پوشش مژه‌های شکننده، تار موها را ضخیم‌تر می‌کند. علاوه‌براین پرایمر دارای پلیمرهایی است که با ایجاد چسبندگی بیشتر در مژه‌ها، موجب ماندگاری بیشتر ریمل روی آن‌ها می‌شود.

راهکار هفتم: از ریمل، درست استفاده کنید

استفاده نادرست از ریمل یکی از عوامل اصلی نازک شدن مژه‌ها است. یکی از همین استفاده‌های نادرست پاک نکردن ریمل در طول شب است که باعث شکستن مژه‌ها می‌شود. طبق نظر متخصصین پوست، مو و زیبایی، بهتر است هرگز از ریملی که در آن باز شده بیشتر از سه تا شش ماه استفاده نکنید زیرا ممکن است باکتری‌ها به داخل آن نفوذ کرده و منجر به عفونت چشم شوند.

راهکار هشتم: به درمان‌ها خانگی اعتماد نکنید

در حال حاضر بسیاری از سایت‌ها و صفحات اینستاگرام، دستورالعمل‌های مختلف خانگی برای تقویت و مراقبت از مژه‌ها دارند. به درمان‌های خانگی اعتماد نکنید! با توجه به حساسیت مژه و چشم، استفاده از درمان‌های اشتباه ممکن است حساسیت‌ها و مشکلات جبران‌ناپذیری برای شما ایجاد کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکل، به جای استفاده از درمان‌های خانگی، از پزشک متخصص کمک بگیرید.

سخن آخر

همان‌طور که دیدید، تقویت مژه با چند راهکار بسیار ساده امکان‌پذیر است. فقط کافی است کمی برای بهبود آن زمان و هزینه صرف کنید تا طی چند هفته به نتیجه مطلوب خود برسید. اگر دلتان می‌خواهد آرایش روی صورتتان بنشیند، باید مژه‌های پرپشت و بلندی داشته باشید، واقعیت این است که همه از این موهبت برخوردار نیستند، اما می‌توانند با کمک 8 راهکار ساده‌ای که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم به چنین نتیجه‌ای دست پیدا کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار