فواید ماء الجبن (آب پنیر) + طرز تهیه
کد خبر: ۲۲۱۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
ماءالجبن در واقع همان آب پنیر است و از شیر به دست می‌آید. نوع و کیفیت شیر و روشی که در ساخت ماء الجبن به کار می‌رود، در مزاج آن تاثیر‌گذار است. به‌طور کلی ماء الجبن دارای طبیعتی گرم و در درجه دوم مرطوب است. این داروی طب سنتی که از جنبه‌های غذایی نیز برخوردار است،...

فواید ماء الجبن (آب پنیر) + طرز تهیه

فواید ماء الجبن (آب پنیر) + طرز تهیه«تابناک با تو» - ماءالجبن در واقع همان آب پنیر است و از شیر به دست می‌آید. نوع و کیفیت شیر و روشی که در ساخت ماء الجبن به کار می‌رود، در مزاج آن تاثیر‌گذار است. به‌طور کلی ماء الجبن دارای طبیعتی گرم و در درجه دوم مرطوب است. این داروی طب سنتی که از جنبه‌های غذایی نیز برخوردار است، به تنهایی یا همراه سایر دارو‌ها استفاده می‌شود. یکی از بارزترین اثرات درمانی آب پنیر، پاکسازی بدن از مواد زاید و سموم اضافی است. این دارو، زود به عضو آسیب دیده می‌رسد و شدت اثر بخشی آن به مقدار مصرف و کیفیت آن بستگی دارد.
از معدود دارو‌هایی است که مواد زائد را برای دفع آماده می‌سازد و به اصطلاح منضج است و همچنین مسهل است.
با مصرف درست ماءالجبن، ماده زائدی در بدن ایجاد نمی‌شود و همچنین بر طبیعت بدن باقی نمی‌ماند و اگر چیزی از آن در بدن بماند، مورد تغذیه بدن قرار می‌گیرد.

فواید ماء الجبن برای پوست

ماءالجبن برای درمان کک و مک صورت بسیار مفید است. به این منظور نوشیدن روزانه یک تا دو لیوان از آن توصیه می‌شود. همچنین ماء الجبن باعث شادابی و نشاط پوست شده و خشکی پوست را بهبود می‌بخشد. ماء الجبن از درمان‌های اصلی بیماری‌هایی مثل اگزما یا پسوریازیس است.

فواید ماء الجبن برای پوست صورت

یکی از فواید منحصر‌به فرد ماءالجبن لایه برداری و شافیت پوست صورت است. برای لایه برداری و زیبایی پوست صورت خود، می‌توانید چهار قاشق سوپ‌خوری آرد جو دوسر را با یک پیمانه ماء الجبن، یک قاشق سوپ‌خوری روغن آواکادو و یک قاشق سوپ‌خوری بادام آسیاب‌کرده، مخلوط کرده و به صورت و گردن خود بمالید.
به‌غیر‌از پاکسازی پوست صورت، پودر ماءالجبن خواص دیگری هم دارد. آن برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس بسیار کارآمد است. ماءالجبن رفع کننده بیماری‌هایی مثل واریس، بی‌خوابی، افسردگی، وسواس، آکنه، حساسیت‌های پوستی مثل پسوریازیس و اگزما، بوی بد دهان، یبوست مزمن، خارش، درد سیاتیک و شقاق است.

فواید ماء الجبن (آب پنیر) + طرز تهیه

ماء الجبن و لاغری

از دیگر خواص آب پنیر کنترل اشتها است. پروتئین Glycomacro GMP از موارد موجود در آن بوده و نقش مهمی در سرکوب اشتها دارد.GMP می‌تواند ترشح CCK یکی از هورمون‌های روده را افزایش‌دهد. ماء الجبن آمینو اسید لوسین بیش‌تری نسبت به دیگر منابع پروتئینی دارد. علاوه بر نقش عضله‌سازی آمینو اسید لوسین، این ماده تاثیر مستقیمی بر اشتها دارد.

حد متوسط مصرف ماء الجبن ۴۵۰ گرم است. حدود ۴ تا ۶ ساعت پس‌از مصرف، مى‏توان غذاى روزانه را مصرف کرد. قبل و بعد از مصرف نباید غذاى شور و سرخ کرده و ترشیجات مصرف شود و از مصرف لبنیات نیز خوددارى کنید.

برای نگهداری از ماء الجبن نباید از ظروف فلزی استفاده کنید. افرادی که دچار مشکلات روده‌ای مانند کولیت روده یا سندروم روده تحریک پذیر هستند، نباید از آن استفاده کنند. ماء الجبن حاوی لاکتوز است، بنابراین افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز نباید از آن استفاده کنند.

پودر ماء الجبن افتیمونی برای چاقی

بهتر است ماءالجبن به صورت خانگی تهیه شود. این روش سالم‌تر و مفید‌تر است.

پودر ماءالجبن افتیمونی یک محصول طبیعی است که برای افزایش وزن، افزایش رطوبت مزاج و همچنین به‌عنوان عضله‌ساز برای ورزشکاران کاربرد دارد. این پودر در بدن‌سازی به عنوان محصول ریکاوری و عضله‌ساز برای ورزشکاران استفاده می‌شود و در دنیا با نام انگلیسی آن Whey پودر وی یا گینر Gainer شناخته می‌شود.
پودر آن، ترکیبی از آب پنیر به علاوه پودر دانه‌های گیاه افتیمون است. افتیمون نیز همانند پودر آب پنیر دارای اثرات مسهل سودا، بازکننده گرفتگی رگ‌ها، رفع کم‌خونی است. بهتر است که این فرآورده در افراد حساس به لاکتوز مصرف نشود. به دلیل نبودن اطلاعات کافی از ایمنی این محصول در دوران بارداری و شیردهی، بهتر است که در این دوران مصرف نشود. پروتئین ماء الجبن می‌تواند مقدار نیتروژن اوره خون BUN را تا دو برابر افزایش دهد.
عوارض جانبی خاصی برای پودر ماء الجبن افتیمونی در مقادیر مناسب، مشاهده نشده است. ولی مصرف مداوم در دوز بالا می‌تواند موجب افزایش تکرر مدفوع، تهوع، تشنگی، گرفتگی، کاهش اشتها، خستگی، سردرد و کولیک روده شود.

طرز تهیه ماء الجبن

ابتدا شیر را ۲۰ دقیقه بجوشانید تا باکتری‌های مضر آن کشته شود. اگر از قبل شیر در منزل داشتید، فقط کافی است شیر به جوش بی آید و نیازی به ۲۰ دقیقه جوشاندن نیست.

فواید ماء الجبن (آب پنیر) + طرز تهیه

شیر که جوشید، زیر آن را خاموش کنید و بلافاصله سرکهانگور یا سکنجبین ترش را افزوده و هم بزنید تا اصطلاحا شیر ببرد. اگر مثل ویدئو حالت دَلَمه دَلَمه پیدا نکرد یعنی نبریده، پس مجددا مقدار کمی سرکه یا سکنجبین ترش به آن اضافه کنید و هم بزنید.

سپس با کمک یه پارچه یا توری آن را صاف کنید. پارچه را محکم فشار دهید تا آب آن کامل خارج شود. کف سفید حاصل از این عمل را با قاشق از روی مایع جمع کنید. به مایع حاصل این عمل ماء الجبن گفته می‌شود.

منبع: عطار خونه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
9
حالا حتما باید مینوشتی ماء الجبن؟ خوب همون آب پنیر رو مینوشتی.
پاسداشت زبان فارسی فقط برای کلمات انگلیسیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار