عملکرد و راحتی در دکوراسیون داخلی منزل
کد خبر: ۲۲۰۹۱۸
تاریخ انتشار: 2021 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
دکوراسیون داخلی منزل ایده آل یک نمایشگاه مبلمان زیبا، اما بی روح نیست، بلکه فضایی دنج است که باید از گذراندن وقت در آن لذت ببرید. این امر مستلزم این است که نه تنها برای ظاهر خانه خود بلکه برای داشتن برنامه کاربردی نیز برنامه ریزی کنید. قرار است در هر اتاق چه کاری انجام دهید و هر اقدام برای شما چقدر اهمیت دارد؟

عملکرد و راحتی در دکوراسیون داخلی منزل

عملکرد و راحتی در دکوراسیون داخلی منزل«تابناک با تو» - دکوراسیون داخلی منزل ایده آل یک نمایشگاه مبلمان زیبا، اما بی روح نیست، بلکه فضایی دنج است که باید از گذراندن وقت در آن لذت ببرید. این امر مستلزم این است که نه تنها برای ظاهر خانه خود بلکه برای داشتن برنامه کاربردی نیز برنامه ریزی کنید. قرار است در هر اتاق چه کاری انجام دهید و هر اقدام برای شما چقدر اهمیت دارد؟ شما باید درک روشنی از نیاز‌ها و شیوه زندگی خود داشته باشید.

بسیاری از افرادی که عاشق مجلات طراحی داخلی و Pinterest هستند، جنبه‌های کاربردی مبلمان و عناصر دکور را دست کم می‌گیرند. آن‌ها عاشق دیدن مبلمان، الهام گرفتن از ایده‌ها هستند، اما فراموش می‌کنند که هدف اصلی مبلمان برآورده ساختن نیاز‌ها به صورت روزانه است؛ بنابراین آن‌ها یک مبل با ظاهر عالی خریداری می‌کنند که کاملاً متناسب با اتاق و زیبایی آن است. اما به جای استفاده از ان مبل شیک روی یک صندلی راحت در کنج خانه می‌نشینند و راحتی روزانه ان را ترجیح می‌دهند پس برای برنامه ریزی داخلی با هدف خرید مبلمان غیر ضروری و نحوه انجام این کار با ما همراه باشید….

فرمول برای دکوراسیون داخلی منزل ساده است: فضای راحت = طراحی زیبا + عملکرد.

عملکرد و راحتی در دکوراسیون داخلی منزل

مهم است که همیشه به خاطر داشته باشید که طراحی و عملکرد مفاهیم به هم پیوسته و جدایی ناپذیر هستند.
عملکرد داخلی چیست؟

فضای داخلی کاربردی فضایی است که در آن می‌توانید مهمترین اقدامات را به راحتی انجام دهید. طراحی داخلی منزل را می‌توان با تجهیزات اداری مانند چاپگر همه کاره مقایسه کرد که ۳ عملکرد را در یک دستگاه ترکیب می‌کند؛ بنابراین، به جای داشتن ۳ دستگاه مختلف، فقط یک دستگاه دارید که هر آنچه را که نیاز دارید انجام می‌دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، فضای داخلی کاربردی به این معنی است که شما فضای کافی برای ذخیره سازی، قسمت‌های کاربردی برای اتو کردن لباس‌ها، فضای آزادانه برای باز شدن درب‌ها و حرکت دارید و می‌توانید بدون گیر کردن به وسایل در آپارتمان خود قدم بزنید.

وقتی در مورد فضای داخلی کاربردی صحبت می‌کنیم، منظور ما این است که شما می‌توانید کار‌های روزمره خود را به راحتی انجام دهید. به عنوان مثال، به راحتی می‌توانید برای ۵ نفر شام بپزید، لباس شویی کنید یا کتاب جدیدی بخوانید. فضای داخلی کاربردی به شما فضایی برای حرکت آزاد می‌دهد حتی اگر فضای کوچکی داشته باشید.
چگونه می‌توان فضای داخلی خود را کاربردی و راحت کرد:

نکته شماره ۱- روال و اقدامات روزانه

اولین توصیه ما این است که برنامه روزانه خود را برای روز‌های کاری و آخر هفته بنویسید. تمام اقداماتی را که تصور می‌کنید در داخل خانه انجام می‌شود تعیین کنید.

ما معتقدیم این یک گام اساسی است که بدون آن دیگر برنامه ریزی طراحی دکوراسیون داخلی منزل بی معنی است. هدف ما این است که در نهایت توابع بیشتری را در یک منطقه ایجاد کنیم و فضای موجود را به حداکثر برسانیم.

نکته شماره ۲ -چیدمان

ایجاد پلان چیدمان یک مرحله‌ی ضروری است که حتی قبل از ایجاد مودبورد Pinterest باید انجام دهید. طرح پلان منزل به شما کمک می‌کند تا به ویژگی‌های طرح توجه کنید. به عنوان مثال، مکان اتاق خواب خود را تغییر دهید و آن را با یک محل مطالعه ترکیب کنید. امکانات بی پایان برای بهبود عملکرد داخلی شما وجود دارد؛ و بیشتر اوقات شما فقط باید مبلمان را بدون سرمایه گذاری مالی اضافی به اینجا و آنجا منتقل کنید.

فضای سطحی

برای کاربران این وسواس وجود دارد که تعداد زیادی از مبلمان را در فضایی محدود قرار دهند و برای عملکرد مفید تلاش کنند، ازین رو دچار اشتباه می‌شوند. این ایده در واقع برعکس است. این فراوانی فضای آزاد است که عملکرد داخلی را مشخص و افزایش می‌دهد. لازم است راهرو‌ها به خصوص در اطراف میز و آشپزخانه، جایی که کاربران فضا معمولاً بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند، خالی شود.

از آنجا که ما در مورد عملکرد صحبت می‌کنیم، سیستم ذخیره سازی موضوع حیاتی بعدی است. کابینت‌های بلند، کمد‌های کشویی، کمد‌های داخلی به ما کمک می‌کند تا از حداکثر ارتفاع اتاق استفاده کنیم و سطح را به طور قابل توجهی از باکس‌های اضافی روی زمین آزاد کنیم. همچنین، کابینت‌ها آشفتگی بصری و انبوهی از اقلامی را که باید نگه دارید پنهان می‌کنند؛ بنابراین، خرید مبلمان با فضای ذخیره سازی اضافی، آپارتمان شما را کاربردی‌تر می‌کند.

عملکرد و راحتی در دکوراسیون داخلی منزل

قسمت بالای کمد‌ها را می‌توان با چراغ‌های رومیزی، ساعت، شمع، مجسمه، گلدان، گیاهان و … تزئین کرد. دیوار‌ها را نیز می‌توان با آینه، تصاویر، گالری عکس و قفسه تزئین کرد. این کار به آزادسازی فضای کف کمک می‌کند و میتوانید آن‌ها را به عنوان عناصر دکوری که در کنار هم قرار گرفته اند حفظ کنید تا بتوانید آزادانه حرکت کنید، اما همچنان از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

به اقدامات داخلی خود فکر کنید!

آیا قبلاً تمام اقدامات روزانه خود را نوشته اید؟ عالی! اکنون زمان شبیه سازی آن‌ها فرا رسیده است. چشمان خود را ببندید و تصور کنید که در دکوراسیون آشپزخانه مشغول آشپزی هستید. آیا برای یک نفر شام است یا مهمان دعوت کرده اید؟ آن‌ها چه کار می‌کنند؟ آیا آن‌ها پشت میز منتظر شما هستند یا با شما صحبت می‌کنند و در نزدیکی شما ایستاده اند؟ آیا بین سطح کار و قفسه‌ها فضای کافی وجود دارد؟ آیا هنگام گردش و آشپزی راحت هستید؟

سناریوی دیگری را تصور کنید؛ شما در حال تماشای فیلم هستید آیا برای دیگر افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنید مزاحمت ایجاد خواهد شد؟ یا تجمع ایجاد می‌شود؟ با پرسیدن و پاسخ دادن به این نوع سوالات، درک می‌کنید که برای انجام این کار‌ها به چه نوع مبلمان نیاز دارید.

نکته شماره ۳- ترکیب بندی

ترکیب بندی نقش مهمی در نحوه درک بصری ما از فضا دارد. احتمالاً به همین دلیل است که عکاسان و هنرمندان درباره ترکیب بندی و اهمیت آن بسیار صحبت می‌کنند. حتی قوانینی برای ایجاد ترکیب مناسب وجود دارد.

یک فضای داخلی کاربردی تعادل بین تمام قطعات مبلمان و عناصر دکور را حفظ می‌کند. هر مبلمان یا عنصر دکور وزن بصری خود را دارد.

عملکرد و راحتی در دکوراسیون داخلی منزل

به عنوان مثال، یک کمد لباس سفید و صاف از نظر بصری سبک‌تر از یک صندلی تیره است؛ بنابراین، مبلمان و متریال‌ها باید با توجه به اصل تعادل انتخاب شوند.

در دکوراسیون داخلی منزل انتخاب مبلمانی که هماهنگ با هر چیز دیگری در اتاق باشد کار پیچیده‌ای است.

یک تکنیک ساده و متداول برای دکوراسیون داخلی شیک و کاربردی استفاده از مبلمان متحرک مانند میز‌های کنار تخت، صندلی، پاتختی، کنسول و استند‌های مختلف است. چنین مواردی می‌توانند بسیار جسورانه و پر جنب و جوش باشند.

عملکرد و راحتی در دکوراسیون داخلی منزل

نکته شماره ۴- کنتراست

کنتراست اصل کار متخصصان طراحی داخلی است، حتی اگر رنگ فضای داخلی عمدتا روشن باشد. جزئیات کوچک می‌تواند تغییر محسوسی ایجاد کند: متریال‌های تکمیلی، بافت پارچه، رنگ‌ها و …

فضای داخلی کاملاً سفید با بافت‌ها و رنگ‌های متفاوت مانند رنگ مات سفید، سنگ براق سفید، پارچه بافتنی سفید، بالش‌های چرمی سفید … این تفاوت‌ها به ظاهر داخلی متفاوت می‌بخشد و آن را جالب و شیک می‌کند که این اصل کنتراست نامیده می‌شود. همین کار در فضای داخلی کاملاً مشکی نیز کار می‌کند.

در دکوراسیون داخلی منزل نورپردازی و استفاده از تکنیک‌های نورپردازی تزئینی برای مبلمان و لوازم جانبی را فراموش نکنید. این می‌تواند لامپ‌هایی باشد که جلوه نوری غیرمعمول ایجاد می‌کنند، یا لامپ‌های جالب و مدرن هنری که می‌توانند هر فضای داخلی را ارتقا دهند و به زیبایی آن را دگرگون کنند. آباژور‌های شیشه‌ای، کریستال، پارچه‌ای به شکل چراغ‌های شب، لامپ‌های دیواری، لامپ‌های کف و لامپ‌های رومیزی به شما کمک می‌کند که فضای داخلی را تزئین کنید، بدون این که فضای کاربردی گرانبهای خود را از بین ببرید.

برای جمع بندی

به خاطر داشته باشید: طراحی بدون عملکرد نمی‌تواند وجود داشته باشد، بنابراین یک طرح بندی دقیق می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. خانه ایده آل شما یک نمایشگاه نیست، جایی که مبلمان تنها برای جلب رضایت اطرافیتن چیدمان شوند مبلمان و عناصر دکور باید کاربردی باشند و فضای کافی را برای انجام کار‌های روزمره در اختیار شما قرار دهند. در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوبوم ما دوست داریم اطلاعاتی را در مورد نکات طراحی داخلی که افراد را در خانه‌های خود شاد و راحت می‌کند، گسترش دهیم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

عملکرد و راحتی در دکوراسیون داخلی منزل

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار