رمزگشایی‌های خواندنی و جالب از زبان بدن مشاهیر
کد خبر: ۲۲۰۸۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2021 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
"بتی‌وود" دانش‌آموخته سطوح عالی تحلیل زبان بدن و روابط غیرکلامی و مولف چند کتاب در این زمینه است که گاهی از سوی مراجع قانونی، بیمارستانها و دانشگاه‌ها برای رمزگشایی از برخی رفتارهای پنهانی افراد در شرایط اضطراری فراخوانده می‌شود.

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگار

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگاراختصاصی تابناک با تو؛ زبان بدن، آنچه زبان گفتار نمی‌تواند بگوید، افشا می‌کند. افراد به خصوص اگر زیر نورافکن رسانه‌ها باشند، گاهی سعی می‌کنند احوالات واقعی خود را با زبان بدن پنهان کنند.

"بتی‌وود" دانش‌آموخته سطوح عالی تحلیل زبان بدن و روابط غیرکلامی و مولف چند کتاب در این زمینه است که گاهی از سوی مراجع قانونی، بیمارستانها و دانشگاه‌ها برای رمزگشایی از برخی رفتارهای پنهانی افراد در شرایط اضطراری فراخوانده می‌شود.

در این گزارش با هفت عکس تاریخی ماندگار که علاوه بر جنبه‌های ظاهری دارای معانی نهفته فراوانی است آشنا خواهید شد.

حقیقت پنهان شده پشت معروف‌ترین عکس‌های تاریخی براساس علم زبان بدن

هیتلر و دخترک

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگار

عکس آدولف هیتلر رهبر نازی و دخترک به سال ۱۹۳۵ میلادی تعلق دارد. هیتلر در این عکس سعی می‌کند طوری با دخترک رفتار کند که شخصیت مهربانی از خود را در مقابل دوربین رسانه‌ها به نمایش بگذارد. هیتلر برای محبوب کردن شخصیت خود، عکس‌های زیادی با بچه‌ها گرفته است اما نکته جالب در هر عکس بی‌توجهی کودکان به اوست، بچه‌ها از بودن هیتلر در کنارشان خوشحال نیستند. خانم بتی‌وود محقق می‌گوید در این عکس، دخترک تا حد ممکن سعی کرده فاصله خود را با هیتلر حفظ کند، حتی هیتلر هم از اینکه برای جذب توجه دخترک خم شده، خوشحال و راضی به نظر نمی‌رسد.

زبان بدن متفقین

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگار

پس از پایان جنگ جهانی دوم، سه رهبر متفقین در یالتا گرد آمدند تا پیروزی خود را بر نیروهای محور اعلام کنند؛ از چپ به راست نخست وزیر انگلیس وینستون چرچیل، رئیس‌جمهور آمریکا فرانکلین روزولت، رهبر شوروی ژوزف‌استالین نشسته‌اند. براساس زبان بدن و نوع نشستن روزولت به نظر او هرم قدرت است و با وجود اینکه چرچیل شاد و بشاش‌تر به نظر می‌رسد، اما نوع نشستن او حالتی تدافعی را به ذهن متبادر می‌کند، گویی او می‌داند که خود و مردمش هنوز در معرض خطر هستند.

اما نحوه نشستن استالین بنا به تحلیل خانم بتی‌وود یکی از پاهایش را در حالت آماده‌باش قرار داده انگار در میان دو نفر دیگر احساس غریبی می‌کند و با آنها صمیمی نیست.

دست دادنی که هیچ گاه اتفاق نیفتاد، نگاه نفرت

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگار

در این عکس تاریخی از سخنرانی ترامپ در فوریه سال ۲۰۲۰ نانسی بلوسی رئیس مجلس نمایندگان دستش را به سمت ترامپ کشیده‌است، اما آیا از بی‌توجهی ترامپ غافلگیر شده‌ است؟

در حقیقت این عدم پذیرش فقط از طرف ترامپ نبوده‌ است، با وجود اینکه دست بلوسی کشیده شده اما حالت سخت و منقبضی دارد، انگشتانش به هم چسبیده و به سمت پایین تمایل دارد، گویی او هم دوست ندارد دستش به دست ترامپ بخورد.

دهان و چشمهای بلوسی حالتی خصمانه و غیر دوستانه دارند. ترامپ هم به چشمان او نگاه نمی‌کند، بلکه نگاهش به دست بلوسی خیره مانده، در روانشناسی این نگاه نفرت است.

پرنسس دایانا و همسرش چارلز، جدایی عاطفی تلخ

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگار

در سال ۱۹۹۲ میلادی، دیانا و چالرز سفر رسمی به کره‌جنوبی داشتند، در آن زمان شایعات زیادی پیرامون روابط متشنج و شکرآب بین آن دو وجود داشت. در این عکس به وضوح می‌توان جدایی عاطفی را بین آن دو دید. دیانا خودش را به شدت حفظ کرده به طوریکه بازوانش به سفتی جمع شده، در حالیکه چالرز با آرامش و خونسردی نفرت‌انگیزش، بر شرایط حاکم است و زبان بدنش سلطه‌جویانه است.

در تناقض کامل با عکس‌ بالا؛ این زوج عاشق همند

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگار

در این عکس که مدت کوتاهی پس از کناره گیری هری و مگان از مناصب سلطنتی گرفته شده، بین این زوج دوستی و عشق دیده میشود. هری در آگاهی و هوشیاری کامل اوضاع را رصد می‌کند، آان دو دستهایشان را به هم داده‌اند، هری به نشانه علاقه و دوستی، دست مگان را به خودش نزدیک کرده، دست دیگر هری جلوی شکمش است، که بیانگر یک حالت دفاعی هری است که او در طول سالها با خود داشته اما در کنار مگان کمتر او را در حالت تدافعی دیده‌ایم.

زوج ایده‌آل، نشانه‌های ابدی

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگار

به گزارش وود، عشق حماسی بین کارول لومبارد و کلارک گیبل در عکس این زوج در روز عروسی‌شان در سال 1939 حس می‌شود. لبخندشان طبیعی و بدنشان ریلکس و آرام است، به سوی یکدیگر متمایلند و به گونه‌ای یکدیگر را لمس می‌کنند که ارتباط عمیق و صادقانه‌ای را برملا می‌کند.

وود به نحوه درهم تنیده شدن بازوها و دستان آنها اشاره می‌کند، گویی آنها در حال پیوستن و تقویت قدرت یکدیگر هستند.

متأسفانه ازدواج آنها کمتر از سه سال به طول انجامید. در ژانویه ۱۹۴۲، لومبارد در سانحه هوایی جان باخت. گیبل دو بار دیگر ازدواج کرد، اما وقتی در سال ۱۹۶۰ درگذشت، وصیتش این بود که در کنار همسر اولش، کارول دفن شود.

 

استعفای نیکسون؛ خونسردی متظاهرانه نمی‌تواند رنجهای درونی‌اش را پنهان کند

رمزگشایی از زبان بدن عکس‌های معروف و ماندگار

چالش روحی نیکسون پس از استعفای مفتضحانه در این عکس پیداست، حتی بیننده این عکس ممکن است به خاطر این شرایط روحی، برای نیکسون تاسف بخورد.

انگشت او رو به جلوست که انگار می‌خواهد حرف جالبی بزند اما در خطوط چهره‌اش هیچ نشانه‌ای از حرف‌ها جالب نیست.

نگاه نیکسون و ابروهایش پایین آمده‌اند، او احساس خجالت زیادی کرده است. نحوه پیچ خوردن بینی و گوشه‌های دهان به سمت پایین نیز نشان می‌دهد نیکسون تا حدی نسبت به سیستمی که به او خیانت کرده و ریاست جمهوری او را تضعیف کرده، رنج می‌کشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سورن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
2
20
متاسفانه تاریخ رو تحریف میکنید
به هنگام رهبری آدولف هیتلر
قوانین سخت بر ضد کودک آزاری در سرتاسر آلمان نازی اعمال میشد
هیچکس اجازه نداشت فرزند خود را از تحصیل منع نماید
هیچکس اجازه نداشت با افراد زیر 18 سال ارتباط جنسی بر قرار کند
هیچکس اجازه نداشت کودک خود را وادار به کار بیرون از خانه کمد
اگر نوجوانی در حال سیگار کشیدن و یا نوشیدن نوشابه های الکلی مشاهده میشد خانواده اش را به شدت مجازات میکردند
جالب تر اینکه آدولف هیتلر هرگز سیگار یا مخدر نکشید
و الکل نیز نمی نوشید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
اینها چند تحلیل ساده از چند عکس است. هزاران هزار عکس وجود دارد و هزاران ویدئو و هزاران کتاب و دست نوشته و و و ... تحلیل تاریخ یعنی تحلیل همه اونها.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
1
12
تاریخ را فاتحان می نویسند. و معمولا در مورد بمباران فرشی آلمان (Carpet bombing) که صدها هزار شهروند آلمانی را به کشت یا آواره کرد یا در خصوص اصرار متفقین به عدم مذاکره و تاکید به جنگ تا نابودی آلمان یا در خصوص اینکه اصولا ابتدا فرانسه و انگلیس به آلمان اعلان جنگ دادند صحبتی نمیشود. البته این موضوعات به معنای تطهیر هیتلر و آلمان نازی نیست بلکه بحث این است که همه مثل هم بودند و دوگانه دیو و فرشته ای وجود نداشته است.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
1
همه چیز را هم نمی شود فقط با یک عکس تحلیل کرد ؛ زوزولت مبتلا به فلج اطفال بود و در نشستن و ایستادن راحت مشکل داشت ، چند هفته بعد از گرفته شدن این عکس هم بر اثر سکته مغزی از دنیا رفت . در ضمن این عکس قبل از پیروزی کامل متفقین در جنگ گرفته شده و در واقع مرگ روزولت قبل از خودکشی هیتلر اتفاق افتاد . با این وجود طرح تقسیم آلمان پس از جنگ در همین اجلاس یالتا مطرح شد . بعلاوه این عکس حرف برای گفتن کم ندارد مثلاً حالت بی خیال و بی توجه ژنرال های آمریکایی و انگلیسی را مقایسه کنید با توجه بسیار زیاد افسران روسی به رهبران نشسته .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار