سرقت صلیب کلیسای جنجالی در اسرائیل
کد خبر: ۲۲۰۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
وی خاطرنشان کرد: اين صلیب پانزده سانتیمتری، در پایه‌ای از سنگ بازالت در محل دعا در ساحل دریاچه طبریا جاسازی شده بود و نتیجه گرفت که برداشتن صلیب به طور تصادفی اتفاق نیفتاده زیرا بسیار محکم به سنگ چسبیده بود.

سرقت صلیب کلیسای جنجالی در اسرائیل

سرقت صلیب کلیسای جنجالی در اسرائیلاختصاصی تابناک با تو؛ چند فرد ناشناس صلیبی را که بیرون از کلیسای باستانی در الجلیل فلسطین اشغالی آویزان شده بود را به سرقت بردند. این کلیسا به گفته مسئول کلیسا، مکانی است که در آن معجزه تکثیر نان و ماهی مسیح (ع) که در انجیل اشاره شده‌، رخ داده‌است.

"یورگ رویکامب" می‌گوید صلیب آهنی که روی سنگ بازالتی روبروی کلیسای نان و ماهی در منطقه الطابغه در نوار شمال غربی دریاچه طبریا در شمال اسرائیل نصب شده بود روز پنج‌شنبه به سرقت رفت.

یورگ‌رویکامب نماینده انجمن آلمانی اراضی مقدس که مالک این بخش است، این اقدام را ضد مسیحی توصیف کرد و افزود این نشان می‌دهد که افرادی وارد کلیسا میشوند و به اشیای آن بی‌حرمتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اين صلیب پانزده سانتیمتری، در پایه‌ای از سنگ بازالت در محل دعا در ساحل دریاچه طبریا جاسازی شده بود، برداشتن صلیب به طور تصادفی اتفاق نیفتاده زیرا بسیار محکم به سنگ چسبیده بود.

رویکامب معتقد است سارقان با قایق به محل رسیده‌اند و او امید چندانی برای یافتن صلیب ندارد. پلیس طبریا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات در این مورد آغاز شده است.

در ژوئن ۲۰۱۵، این کلیسا که در محل معجزه نان و ماهی ساخته شده است به آتش کشیده شد. در آن زمان، نوشته‌هایی به زبان عبری از کتاب مقدس روی دیوار‌های کلیسا یافت شد که خواستار حذف بت‌ها بت‌پرستان از اسرائیل شده بودند.

سه افراطی یهودی متهم به آتش زدن کلیسا "به دلیل نفرت از مسیحیت" شدند و یکی از آن‌ها بعداً محکوم شد. به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی، دو نفر بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش زخمی شدند.

در آوریل ٢٠١٥، مهاجمان ناشناس سنگ قبر‌ها را در قبرستان مسیحیان بیرم در نزدیکی مرز لبنان شکستند.

به گزارش ارم‌نیوز و بر اساس سرشماری رسمی، تعداد مسیحیان در اسرائیل حدود ٢٠٠ هزار نفر یا حدود ٢ درصد از جمعیت این رژیم است و بیشتر آن‌ها در مناطق شمالی زندگی میکنند و از اعراب اسرائیل و فلسطینی هستند. هنگامی که رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ اعلام وجود کرد، مسیحیان در مناطق خود باقی ماندند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
3
2
یهودیها هم میتونند بگن کار مسلمونهای افراطیه!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار