واکسیناسیون بالای ۱۸سال در کیش آغاز شد
کد خبر: ۲۲۰۳۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
واکسیناسیون ساکنان بالای ۱۸ سال جزیره کیش علیه ویروس کرونا به عنوان طرح دولت برای ایمن سازی جمعیت بومی این جزیره آغاز شد.

واکسیناسیون ساکنان بالای ۱۸ سال جزیره کیش علیه ویروس کرونا به عنوان طرح دولت برای ایمن سازی جمعیت بومی این جزیره آغاز شد.

کیش به عنوان یکی از جزایر خلیج فارس هم اکنون شاهد ثبت نام افراد بالای ۱۸ سال برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا است تا طرح دولت در ایمن سازی ساکنان جزایر ۱۸ گانه جنوب کشور برابر کرونا هرچه زودتر محقق شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ مرداد سال جاری دستور شروع واکسیناسیون ساکنان بالای ۱۸ سال کیش و قشم را صادر کرد و اکنون این طرح دولت از روز گذشته با آغاز فرایند ثبت نام واجدان شرایط این طرح در سامانه واکسیناسیون آغاز شد.

مرکز توسعه سلامت جزیره کیش در اطلاعیه ای اعلام کرد: کیشوندان(جمعیت بومی) می‌توانند با ورود به سامانه salamat.gov.ir و انتخاب استان هرمزگان، بندرلنگه، جزیره کیش ثبت نام کنند و بعد از دریافت پیامک مبنی بر زمان و مکان واکسیناسیون به مرکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: منظور از جمعیت بومی کسانی هستند که بطور مستمر ساکن این جزیره بوده و دارای پرونده الکترونیک سلامت در مراکز جامع سلامت هستند.

مسوول کمیته واکسیناسیون کووید ۱۹ کیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون متولدین ۱۳۸۲ و قبل آن می توانند در سامانه برای دریافت واکسن ثبت نام کنند تا به مروز زمان با تامین واکسن علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

مریم ستاری با بیان اینکه هم اکنون سه میز پذیرش تزریق در تالار شهر به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و امکان افزایش تا هفت میز نیز وجود دارد افزود: با توجه به تجهیزات و نیروی انسانی موجود قابلیت واکسینه شدن یک هزار نفر در مرکز تجمیعی واکسیناسیون در صورت تامین واکسن وجود دارد.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
0
چطوریه که وقتی در هیچ کجای ایران جمعیت بالای 40 سال و 30 سال و حتی 50 سال هنوز واکسینه نشدن ؛ بالای 18 سال در کیش داره واکسینه میشه؟

الان فرق مردم کیش با بقیه مردم چیه مثلا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
0
متاسفانه در حد حرف باقی مونده. سایت ثبت نام نمیکند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار