نادانسته هایی جالب از کشور مغرب الاقصی (مراکش)
کد خبر: ۲۲۰۲۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 08    -    ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
برج لندن در زمان حکومت هنری سوم ۱۲۱۶_۱۲۷۲ساخته شده اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان های دنیاست که بی شک ناشی از تعداد زیاد اعدام ها، قتل ها و شکنجه هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته است.
مغرب مراکش اختصاصی «تابناک باتو» مغرب «مراکش» در زبان انگلیسی Morocco و در زبان عربی، مغرب الاقصی نامیده می شود. مغرب الاقصی یعنی مغرب دور. مغرب از نظر مختصات جغرافیایی غربی ترین کشور در جهان عرب است.

به گزارش «تابناک باتو»، مغرب فقط هشت مایل، ۱۳کیلومتر با اروپا فاصله دارد و تنگه جبل الطارق این کشور را به قاره اروپا متصل می کند.
کشور مغرب یکی از معروف ترین پیست های اسکی قاره ی آفریقا را دارد، در حالی که ریزش برف در سال از ۷.۸۷ اینچ ،۲۰ سانتیمتر تجاوز نمی کند.

مغرب مراکش

در کشور مغرب برداشتن غذا با دست چپ حرکتی بی ادبانه محسوب می شود و در مهمانی ها اگر مهمان غذایی که در آن گوشت باشد را نخورد به میزبان بی احترامی کرده است.

لباس عزا در کشور مغرب سفید است و وقتی کسی از دنیا می رود مردم در تشییع جنازه ی او، لباس سفید به تن می کنند. زنان بیوه ی مغربی چهل روز پس از مرگ همسرانشان لباس سفید می پوشند.


مغرب مراکش

شیر بربر که به نام های شیر اطلس ونوبه هم شناخته می شود، حیوان ملی مغرب است. شواهد DNA به دست آمده از جمجمه شیرها که در برج لندن یافت شده، ثابت می کند که خانواده ی سلطنتی انگلستان در فواصل زمانی قرن ۱۳ و ۱۵ دو شیر اطلس نگهداری می کرده اند. برج لندن در زمان حکومت هنری سوم ۱۲۱۶_۱۲۷۲ساخته شده اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان های دنیاست که بی شک ناشی از تعداد زیاد اعدام ها ،قتل ها و شکنجه هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته است.

زنان روستایی در مغرب هنوز هم شکل های هندسی را روی صورت خود خالکوبی می کنند. این خالکوبی ها که قدمتی طولانی دارد، معمولا روی پیشانی، گونه ها و گردن انجام می شود و به نوعی هویت زن مغربی را و این که به کدام قبیله و روستا تعلق دارد، نشان می دهد. این خالکوبی ها تا چند صد سال پیش برای زنان مغربی ضروری بود و یکی از راه هایی بود که در جنگ ها می توانستند تشخیص بدهند، آن زن به کدام قبیله تعلق دارد.

مغرب مراکش یک زن مغربی و  آنجلینا جولی در سفر به مراکش      مغرب مراکش                              

کلمه genie به معنای جن در زبان انگلیسی مستقیم از زبان عربی وارد شده است. مردم مغرب بر این باورند که جنی یا همان جن می تواند در زندگی مردم نقش مهمی ایفا کند. آن ها معتقدند که جن ها در جایی که آب باشد رفت و آمد می کنند؛ از وان حمام گرفته تا زهکشی مزارع، سینک ها و استخرها... .

نام دیگر دارالبیضا که به معنای سرای سفید است کازابلانکاست. فیلم کازابلانکا بهترین فیلم عاشقانه تاریخ سینما نام خود را از این شهر مغربی گرفت؛ کازابلانکا عروس شهرهای آفریقاست و طبیعتی افسونگرانه دارد.

مردم مغرب به پول «وسخ الدنیا» می گویند؛ یعنی چرک دنیا، که همان چرک کف دست هم می توان به آن گفت. پول مغرب درهم است و در کل به آن فلوس می گویند.

مغرب مراکش

بازار در زبان مغربی سوق نامیده می شود. جالب است بدانید که در بازارهای قدیمی و سنتی مغرب هنوز هم کم و بیش افرادی هستند که به عنوان ساحر فعالیت می کنند و به پیش بینی آینده و فروش ابزارهای جادوگری مثل طلاسم و نفرین می پردازند. برخی روستاهای مغرب ممکن است هنوز هم پیشگو داشته باشند که به پیشگوی مرد، شوف و به پیشگوی زن شوفه گفته می شود؛ هر چند بازار شوف ها و خرافه های آنان با گذر زمان و آگاهی مردم رونق ندارد و کساد شده است. رباط، کازابلانکا، فاس و طنجه مهمترین شهرهای مغرب هستند.

مغرب مراکش

یکی از مهمترین اعیاد مردم مغرب عید قربان است که به آن عید الکبیر نیز می گویند. دین غالب در مغرب اسلام است و در این کشور اقلیت های یهودی و مسیحی نیز زندگی می کنند.

استودیو فیلم اطلس در ۴ مایلی ورزازات مغرب قرار گرفته و به هالیوود مغرب شهرت دارد. فیلم های سینمایی معروف از جمله گلادیاتور و لورنس عرب در این شهر ساخته شده است.
مترجم: سعیده ملایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید حسنی scenic
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
57
4
آیا میشود در آینده سفر کرد؟که آنرا پیشگویی کرد؟
جالب است بدانید میشود تا بحال خوابی ندیده اید که درآینده آنرا دقیقا تجربه کرده باشید؟
راهنمایی:به زروان مزدا بعل و... اندکی بیاندیشید که نماد همه اینها زحل است وزحل بقول امام صادق ع همان تجلی امیرالمؤمنین علی ع است
بخدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
چو علی گرفته باشد سر چشمه بقا را
یسئلونک عن الروح قل الروح علی
یا حار همدان:من یمت یرنی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
چی میگیییییییی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
4
4
فیلم معروفی هم از آلفرد هیچکاک در آنجا درست شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
1
7
اغلب فيلم های هالیوود که قصد دارند شرق را به تصویر بکشند در آنجا تولید میشود فکر کنم فیلم اسکندر الیور استون هم در آنجا تولید شده و یک فیلم از مارتین اسکورسیزی که خیلی هم معروف بود.
محمد از اندیمشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
4
15
اگه به عکس انجلیا جولی و دختر مراکشی دقت کنید مو با هم نمیزنن فقط صورت عوض شده
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
سلام
مثل همیشه فوق العاده بودید
درود به شما بخاطر مطالب دست اول و داغ
سایت پر محتوا و زیبایی دارید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
8
3
دختر مراکشی به مراتب زیباتر از آنجلیا جولی است.
خاك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
5
جولي فتوشاپ عكس بالاييه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
2
رونالدو هر هفته به این کشور سفر میکند و از نظر او قشنگترین کشور جهان میباشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار