دسری الهام گرفته شده از یک نشست سیاسی
کد خبر: ۲۲۰۱۶۴
تاریخ انتشار: 2021 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
آشپزهای موفق از کنار هیچ ایده‌ای بی‌تفاوت عبور نمی‌کنند، گاهی حتی یک نشست سیاسی هم می‌تواند الهام بخش باشد و آشپز را به یک غذای خلاقانه هدایت کند و موفقیت‌های بعدی او را تضمین کند، چه کسی نشست پوتین و ترامپ را به یاد دارد؟!

دسری الهام گرفته شده از یک نشست سیاسی

دسری الهام گرفته شده از یک نشست سیاسیاختصاصی تابناک با تو؛ آشپزهای موفق از کنار هیچ ایده‌ای بی‌تفاوت عبور نمی‌کنند، گاهی حتی یک نشست سیاسی هم می‌تواند الهام بخش باشد و آشپز را به یک غذای خلاقانه هدایت کند و موفقیت‌های بعدی او را تضمین کند، چه کسی نشست پوتین و ترامپ را به یاد دارد؟! این نشست حتی اگر از نظر سیاسی هیچ دستاوردی نداشته باشد اما برای یک سرآشپز زرنگ سود فراوانی تا به امروز به همراه داشته است. 

ترامپوتین

این غذا که "ترامپوتین" نامیده می‌شود، از پنکیک آمریکایی و روسی تهیه شده است و طعم آن ترکیبی از شیرین و ترش است. کافه‌ای در حومه هلسینکی از شباهت غذاهای آمریکایی و روسی و ایده غذای سرو به مناسبت اجلاس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همتای روس وی ولادیمیر پوتین الهام گرفته‌است.

در این غذا طعم‌های شیرین و ترش با هم ترکیب شده است. روی پنکیک های روسی موسوم به بلینی، ماهی آزاد دودی، خامه ترش و پیاز خرد شده قرار دارد، در حالی که پنکیک آمریکایی با توت فرنگی تازه، شربت افرا و بستنی وانیلی سرو می‌شود.

تینا لونونن، صاحب کافه کیواری می‌گوید که او ابتدا به فکر پخت کیک برای نشست آمریکا و روسیه بود و در نهایت آنها را درست کرد.

دسری الهام گرفته شده از یک نشست سیاسی

او می‌گوید: من به این پنکیک‌های آمریکایی فکر کردم و سپس به این فکر کردم که همتای روسی آن چه چیزی می‌تواند باشد و متوجه شدم که بلینی بسیار مناسب است، اساساً بسیار ساده و سریع آماده می‌شوند و سپس تصمیم گرفتم این پنکیک ها را آماده کنم و برای بازخورد منتظر بمانم.

لانونن گفت که توجه مردم و رسانه‌ها به این دسر از زمانی که اولین تصاویر از آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد برای او شگفت آور بود.

دسری الهام گرفته شده از یک نشست سیاسی

دسری الهام گرفته شده از یک نشست سیاسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار