اصول مهم در چیدمان خانه‌های لوکس
کد خبر: ۲۱۹۹۳۷
تاریخ انتشار: 2021 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
امروزه طراحی دکوراسیون بخاطر جذابیت و همه گیر شدن طراحی دکوراسیون داخلی، صرفا به خانه‌های مسکونی تعلق ندارد و از قوانین آن در اماکنی همچون محل‌های کاری، ادارات، مغازه ها، بیمارستان ها، فروشگاه ها، هتل‌ها و سایر فضا‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این مطلب اصول کلی دکوراسیون خانه‌های لوکس آورده شده است با ما همراه باشید.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

در نظر گرفتن ابعاد خانه برای چیدمان و دکوراسیون خانه‌های لوکس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس«تابناک با تو» - امروزه طراحی دکوراسیون بخاطر جذابیت و همه گیر شدن طراحی دکوراسیون داخلی، صرفا به خانه‌های مسکونی تعلق ندارد و از قوانین آن در اماکنی همچون محل‌های کاری، ادارات، مغازه ها، بیمارستان ها، فروشگاه ها، هتل‌ها و سایر فضا‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این مطلب اصول کلی دکوراسیون خانه‌های لوکس آورده شده است با ما همراه باشید.

چیدمان خانه‌های لوکس

 از جذابیت‌های علم طراحی و معماری داخلی می‌توان به معماری و دکوراسیون داخلی خانه‌های اشرافی لاکچری یا ویلایی اشاره کرد، به گونه‌ای که حتی برنامه‌های تلویزیونی با این موضوع ساخته می‌شود و این مسئله در وب سایت‌های فراوانی مورد توجه قرار گرفته است. در سال‌های اخیر یکی از علایق عموم مردم، سرچ درباره‌ی دکوراسیون داخلی خانه‌های اشرافی و منازل افراد ثروتمند جهان و اطلاع از جزئیات منازل آن‌ها می‌باشد. این علاقه امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته که به شکل بازدید از کاخ موزه‌های سلطنتی از گذشته بوده و هم چنان پابرجاست.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

میز‌های غذاخوری خوش‌رنگ‌ولعاب، تاثیر بسیاری در زیبایی دکوراسیون خانه‌های لوکس دارند

اصول کلی طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس

بهترین کار برای طراحی دکوراسیون خانه و خرید لوازم موردنیاز اینست که از اتاق‌های خواب، کارتان را شروع کنید، پس از آن به سراغ طراحی دکور پذیرایی بروید و برای اجزای موردنیازش تصمیم بگیرید در انتخاب مناسب وسایل ازجمله مبلمان، پرده، کمد‌ها اندازه گیری درست و صحیح به شما کمک می‌کند. برای تمام خریدها، دفترچه اندازه‌ها را همراهتان داشته باشید. درصورتی که جایی از فضای خانه‌ی شما دارای تورفتگی ناگهانی یا حتی برآمدگی است یا به شکل مربع یا مستطیل کامل نیست، صرفا باید این موارد را در نظر بگیریدو سپس لوازم موردنیازتان را انتخاب و خریداری کنید.

* نورپردازی از مهمترین فاکتور‌های طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس محسوب میشود. نورپردازی علاوه بر این که فضای منزل را جذاب می‌کند، موجب روشنی اشیاء و جلوه بخشیدن به آن می‌شود.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

استفاده از رنگ‌های براق و درخشنده از بارزترین ویژگی‌های دکوراسیون خانه‌های لوکس می‌باشد

* آینه‌ها در طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس نقش بسیار مهمی دارد، ولی باید بدرستی و در جای مناسب از آن‌ها استفاده کرد.

روش پیشنهادی طراحان، استفاده از آینه‌های فراوان نیست، بلکه اینست که در جای مناسب آن‌ها را قرار دهید. اگر از آینه‌ها استفاده کنید، فضا بزرگ‌تر و نسبت به اندازه واقعی اش، دو برابر میشود. چنانچه در مقابل پنجره خانه، چند آینه آویزان کنید؛ می‌توانید نور طبیعی و منظره زیبای بیرون را به درون خانه بیاورید.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

مسلما طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس بر روی حال و هوای افراد خانواده تاثیر زیادی دارد

* جلوه‌ی خانه‌ی شما با استفاده از یک دکور سلطنتی و شیک در گوشه‌ای از اتاق، بسیار لوکس می‌شود. به خصوص باید وسایل داخل بوفه را به دقت انتخاب کنید و در داخل آن، کریستال‌ها و ظروف تزئینی را قرار دهید. بعضی از افراد دوست دارند که از میز کنسول استفاده کنند که جلوه‌ای لاکچری با انتخاب یک مدل زیبا خواهد داشت.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

 تعادل یکی از باید‌های دکوراسیون خانه‌های لوکس است که درک اطلاعات محیط را برایمان آسان میکند

* برای داشتن یک دکوراسیون لوکس، نباید هر وسیله‌ای را بخرید و به زور، آنرا در گوشه‌ای از خانه‌ی خود قرار دهید. پیشنهاد ما به شما اینست که برای داشتن دکوراسیون خانه لوکس تا حد ممکن، فضای خانه را باز کنید و وسایل غیر ضروری که فضا را اشغال می‌کنند، نخرید. پس در نظر گرفتن ابعاد خانه برای دکوراسیون خانه‌های لوکس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

مبلمان یکی از تاثیرگذارترین المان‌های دکوراسیون خانه‌های لوکس می‌باشد

* تناسب رنگ‌ها از دیگر فاکتور‌های مهم برای دکوراسیون خانه‌های لوکس محسوب میشود. در صورتی که رنگ سطوح و دیوار‌ها با وسایل خانه تناسب داشته باشد به فضای داخلی خانه‌ی شما جلوه زیبایی می‌بخشد. طراحی دیوار‌ها و سطوح با رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی صورت میگیرد.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

نورپردازی از مهمترین فاکتور‌های طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس محسوب میشود

* اصلاً در زمان خرید لوازم موردنیاز برای طراحی دکوراسیون خانه، کارتان را با خرید مبلمان شروع نکنید که این نکته از اصلی‌ترین اصول طراحی دکوراسیون منزل به شمار می‌رود. بهتر است بعد از خرید عمده لوازم موردنیاز خانه، اقدام به خرید مبلمان کنید. بدین دلیل که آنچه نظر شما را در فروشگاه جلب می‌کند، ممکن است برای منزلتان بیش ازحد بزرگ یا کوچک باشد. فرض کنید مبلمان صورتی رنگی، نظرتان را جلب کرده و آن را خریده اید و به منزل منتقل کرده اید. اکنون برای طراحی چیدمان منزل باید باتوجه به این مبلمان اقدام کنید. براین اساس اگر به خاطر اینکه فضای خانه‌ی شما خالی است، طراحی دکوراسیون منزلتان را با مبلمان شروع کنید باعث میشود که دچار انتخاب‌های اشتباه بعدی شوید.

* استفاده از رنگ‌های براق و درخشنده از بارزترین ویژگی‌های دکوراسیون خانه‌های لوکس محسوب میشود که از این رنگ‌ها می‌توان به رنگ مسی، طلایی و نقره‌ای اشاره کرد.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

برای دکوراسیون خانه‌های لوکس باید به سراغ وسایل دکوراتیوی برویم که خاص هستند

* شما با خرید پرده‌های سقفی ساده میتوانید، فضای کوچک خانه را بزرگ جلوه دهید و یا آویز‌های بلندی را به منظور روشن کردن فضا انتخاب کنید.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

آینه‌ها در آپارتمان نقش مهمی دارند و موجب جذاب‌تر شدن دکوراسیون خانه‌های لوکس میشوند

انواع دکوراسیون خانه

درصورت تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود، باید بدانید که سبک‌های مختلفی از دکوراسیون وجود دارد که باتوجه به محیط زندگی و روحیاتتان میتوانید یک یا ترکیبی از چند سبک را انتخاب کنید. از انواع دکوراسیون میتوان به سبک‌هایی همچون سبک ایرانی، مدرن، کلاسیک، مینیمال، روستایی، صنعتی، فرانسوی، سنتی خاورمیانه، اسکاندیناوی، انتقالی، ساحلی، بوهمی، ایتالیایی، اسپانیایی و سبک‌های تلفیقی اشاره کرد. اگر طراحی داخلی یک خانه، لوکس، مجلل و سلطنتی باشد، در جلوه‌های بصری آن تاثیری ندارد؛ بلکه این جلوه‌ها را با استفاده از مهارت، دقت و ظرافت کار طراح به نمایش می‌گذارند.

آشنایی با اصول مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

تناسب رنگ‌ها از دیگر فاکتور‌های مهم برای دکوراسیون خانه‌های لوکس محسوب می شود

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار