حال و هوای کافه در خانه؛ آیس‌پک
کد خبر: ۲۱۹۶۲۷
تاریخ انتشار: 2021 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به‌دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های این‌چنینی محروم مانده‌ایم. برای گذراندن این روز‌ها کافی‌شاپ را به خانه خود بیاورید و با ایجاد یک گوشه دنج و آرام با سلیقه و خواسته خانواده، وقت‌گذرانی در خانه را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌های دنیا تبدیل کنید.

حال و هوای کافه در خانه؛ آیس‌پک«تابناک با تو» - این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به‌دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های این‌چنینی محروم مانده‌ایم. برای گذراندن این روز‌ها کافی‌شاپ را به خانه خود بیاورید و با ایجاد یک گوشه دنج و آرام با سلیقه و خواسته خانواده، وقت‌گذرانی در خانه را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌های دنیا تبدیل کنید.

حال و هوای کافه در خانه؛ آیس‌پک

اگر عاشق قهوه و هر نوع نوشیدنی هستید به احتمال زیاد عاشق کافه هم هستید، در این سری از مطالب آشپزی سعی می‌کنیم طرز تهیه کلیه دسر‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود را به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید در منزل یا محل کارتان مانند یک باریستا این دسر‌ها و نوشیدنی‌ها را تهیه کنید.

منو کافی‌شاپ‌ها معمولا لیست بلند بالایی است از انواع نوشیدنی، آن هم با اسم‌های عجیب. در اغلب موارد هم نتیجه سفارشمان مطابق با ذائقه ما نیست. در این مطلب روش تهیه خانگی آیس‌پک آموزش داده شده است.

چنانچه در این روز‌های گرم به دنبال دسری خنک می‌گردید پیشنهاد ما یک آیس پک خانگی و خوش طعم است. آیس پک یکی از دسر‌هایی است که از کوچک و بزرگ، پیر و جوان همگی آن را دوست دارند. به همین علت آیس پک فروشی‌ها همیشه سرشان حسابی شلوغ است.

مواد لازم برای ۴ نفر

بستنی وانیلی: ۲۵۰ گرم

موز: ۱ عدد

شیر: نصف استکان

خامه زده شده: ۱۰۰ گرم

شکلات خرد شده: ۱۰۰ گرم

مغز گردو: ۵۰ گرم

مغز پسته: ۵۰ گرم

پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا موز را پوست می‌گیریم و نصف می‌کنیم داخل پارچ مخلوط کن قرار می‌دهیم، سپس مغز گردو‌ها و مغز پسته‌ها را نیز به مخلوط کن اضافه می‌کنیم. در ادامه شیر را به همراه بستنی وانیلی و پودر کاکائو به دیگر مواد اضافه می‌کنیم.

حال و هوای کافه در خانه؛ آیس‌پک

سپس مخلوط کن را روشن می‌کنیم تا همگی مواد کاملا مخلوط شوند. در مخلوط کن را باز می‌کنیم و با قاشق مواد را هم می‌زنیم اگر آیس پک سفت بود مجددا کمی شیر به مواد می‌افزاییم و اگر شل بود کمی بستنی اضافه می‌کنیم.

حالا مجددا اجازه می‌دهیم تا مجددا مواد مخلوط شوند. آیس پک باید کمی غلیظ باشد. آیس پک را در لیوانی می‌ریزیم و با خامه فرم گرفته و شکلات تخته‌ای با چاقو خرد می‌کنیم و روی آن می‌ریزیم و یک قاشق و یا نی داخل لیوان قرار می‌دهیم.

برای تزئین آیس پک می‌توانید از مواد بسیار متنوعی استفاده کنید. شکلات، تکه‌های میوه، اسمارتیز، مارشمالو، پودر پسته، پودر نارگیل و .. برای تزینن آیس پکاستفاده می‌شوند.

نکات

مقدار شیری که داخل آیس پک استفاده می‌شود برای رقیق کردن بستنی است؛ بنابراین نباید خیلی زیاد داخل مواد بریزید.

یرای زیباتر شدن ظاهر آیس پک شکلاتی می‌توانید ته ظرف از ترافل رنگی، میوه و شکلات استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که اگر خیلی زیاد بریزید، چون داخل دسر آب می‌شوند باعث شیرین شدن بیش از حد آن می‌شوند.

برای قوام و خوشمزه‌تر شدن دسر می‌توانید ۲ قاشق خامه صبحانه داخل مواد آن بریزید.

حال و هوای کافه در خانه؛ آیس‌پک

به دلخواه خود می‌توانید از مغز‌های مختلف مانند گردو، پسته و یا فندق خرد شده نیز داخل آن استفاده کنید.

اگر مخلوط کن ندارید اصلا نگران نباشید، چون برای مخلوط کردن مواد اولیه می‌توانید از چنگال و یا همزن برقی استفاده کنید. فقط باید ظرف‌هایی که استفاده می‌کنید سرد باشند تا بستنی زود آب نشود.

اگر از بستنی شکلاتی استفاده می‌کنید نیازی به اضافه کردن پودر کاکائو نمی‌باشد.

اگر برای تزیین لیوان آیس پک از شکلات تخته‌ای استفاده می‌کنید، ابتدا به روش بن ماری آن را آب کنید و سپس استفاده کنید.

می‌توانید برای دیزاین آیس پک شکلاتی از خامه و یا شکلات سفید نیز استفاده کنید.

منبع: برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار