چگونه کرفس را دوست داشته باشیم؟
کد خبر: ۲۱۹۲۳۰
تاریخ انتشار: 2021 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
همه افراد خوردن مداوم کرفس، بروکلی، سبزیجات خام را دوست ندارند، روش هایی برای دوست داشتن این خوراکی های نادوست داشتنی وجود دارد.
سرگی اوبلوژکو، روان درمانگر و متخصص تغذیه دو مرحله را پیشنهاد کرد تا غذاهای سالم به عنوان خوراکی های خوشمزه تلقی شوند.
 
چگونه کرفس را دوست داشته باشیم؟
 
وی می گوید که همه افرادی که از لحاظ نظری از رژیم غذایی سالم حمایت می کنند، آمادگی استفاده منظم از کرفس، کلم بروکلی، جگر یا سایر غذاهایی را ندارند که حاوی مواد با ارزش برای بدن هستند. متأسفانه، غذاهای سالم و خوشمزه به هیچ وجه مترادف با یکدیگر نیستند. آقای اوبلوژکو، متخصص تغذیه در مورد ترفندهایی که به عادت خود به تغذیه مناسب کمک می کند با شما صحبت می نماید.
 
در ابتدا، او توصیه می کند از بین محصولات مفید مواردی را انتخاب کنید که شخصاً به نظر شما خوشمزه می آید. متخصص معتقد است که اگر خود را مجبور به خوردن غذای ناخوشایند کنید، به جای لاغری واقعی، رژیم غذایی می تواند به نتیجه معکوس منجر شود.
 
وی گفت: "هیچ فایده ای ندارد که خود را مجبور به خوردن غذاهای دوست نداشتنیتان، اما سالم کنید. این راه شکست است. رژیم ها از نظر عادی سازی رفتار غذا خوردن کمکی نمی کنند. برخی رژیم ها نتیجه موقت می دهند، که خیلی سریع منجر به اصطلاح اثر یویو، هنگامی که یک فرد قهرمانانه در یک ماه چهار کیلوگرم کم می کند، و سپس به راحتی و به طور نامحسوس برای دو یا سه روز وزنش بر می گردد. بنابراین خود را مجبور به خوردن غذای نامحبوبتان نکنید.
 
و اگر غذاهای سالم موجود در رژیم غذایی با ترجیحات فردی فرد مطابقت داشته باش ، این امید وجود دارد که در نهایت او رفتار خوردن خود را تغییر دهد.
 
سرگی اوبلوژکو مثال می زند: "فقط روش هایی که بر اساس تغییر رفتار غذا خوردن کار می کنند، مناسب است. اگر شخصی برای خود قاعده ای را برای خرید گوشت به جای سوسیس وضع کرده باشد، برای بدن سالم، رضایت بخش تر و مفیدتر است. گزینه دوم این است که غذاها را به لیست قرمز، زرد و سبز تقسیم کنید. و در لیست قرمز غذاهایی قرار دهید که مفید نیست، روزی 50 گرم از انها را بخورید. لیست زرد را غذاهایی چون سبزیجات غیر دوست داشتنی خود قرار بدهید که میزان 200 گرم در روز ان را بخورید. لیست سبز نیز شامل غذاهایی باشد که سالم است و دوست دارید، روزی 500 گرم از انها را بخورید. البته این میزان گرم به کالری غذاهای شما نیز بستگی دارد.
 
اسپوتنیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار