آسم شایع ترین بیماری ریوی در کشور
کد خبر: ۲۱۹۲
تاریخ انتشار: 2015 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
رییس انجمن ریه ایران گفت: هیپرتانسیون ریه می تواند عامل بسیاری از بیماری های دیگر باشد و این بیماری باید به درستی در کشور به متخصصان و مردم شناسانده شود.
خلیل انصارین در حاشیه نخستین سمینار بین المللی هیپرتانسیون ریه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیپر تانسیون ریه با گذر زمان می تواند عامل مهمی در ایجاد بیماری های قلبی از جمله نارسایی قلبی شود.

وی ادامه داد: بیماری های قلبی نیز در برخی از موارد می تواند عامل تاثیرگذاری در به وجود آمدن هیپرتانسیون ریه، باشد.

رییس انجمن ریه ایران با تاکید بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع این بیماری افزود: توسعه دانش و علم پزشکان متخصص ریه در این حوزه باید مود توجه ویژه قرار گیرد.

انصارین، اتباطات بین المللی را لازمه توسعه این علم دانست و گفت: ارتباط دانشمندان داخل و خارج  از کشور می تواند در توسعه دانش در این حوزه تاثیر گذار باشد.

 وی  گفت: هیپر تانسیون ریه به دو بخش هیپر تانسیون نوع اول و نوع دوم تقسیم می شود که احتمال می دهیم در کشور مابه طور متوسط حدود سه هزار نفر مبتلا به هیپرتانسیون ریه نوع اول باشند.

وی ادامه داد: تعداد بیماران مبتلا به هیپرتانسیون نوع دوم نیازمند بررسی دقیق تر است چرا که این نوع بیماری از دیگر بیماری ها نیز متاثر است و بر آنها تاثیر نیز می گذارد.

رییس انجمن ریه ایران، شایع ترین نوع بیماری ریه  را در کشور بیماری آسم عنوان کرد و افزود: آسم از جمله شایع ترین بیماری های ریه است و باید در جهت شناساندن و پیشگیری از از بیماری مردم اطلاعات کافی را کسب کنند.

انصارین، گفت: عدم استفاده از سیگار، دوری از هر نوع ماده دخانی، عدم مصرف دارو بدون تجویز پزشک و دور بودن از محیط های آلوده از عوامل موثر در پیشگیری از هیپرتانسیون ریه است.

نخستین سمینار بین المللی هیپرتانسیون ریه، بزرگسالان و اطفال به همت مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با همکاری انجمن ریه کشور 21 و 22 به مدت دو روز در هتل پارس تبریز در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار