مدل‌های متنوع پرده اتاق خواب
کد خبر: ۲۱۹۱۹۸
تاریخ انتشار: 2021 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
یکی از مسائل مورد توجه در حین انتخاب پرده اتاق خواب، تناسب پرده با ابعاد پنجره است. اندازه پرده نقش موثری در زیباتر دیده شدن اتاق خواب دارد و یا موجب پوشش بعضی از نواقص نظیر کوتاهی یا بلندی بیش از اندازه سقف میشود. در حین انتخاب ابعاد پرده باید توجه به مسائلی مانند ضخامت چوب پرده بسیار مهم است.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب«تابناک با تو» - سلیقه شخصی هر خانواده ای در انتخاب پرده اتاق خواب اهمیت فراوانی دارد، دکوراسیون زیبا و جذاب منزل در صورتی کامل میشود که پرده ای مناسب انتخاب کنید. پرده در دکوراسیون منزل ما ایرانی ها نقش اساسی دارد و باید با تم دکوراسیون منزل از نظر رنگ هماهنگی داشته باشد.

پرده اتاق خواب

در‌صورتی‌که در اتاق خواب از پرده استفاده کنید هم اول صبح مانع تابش مستقیم نور میشود و هم برای گرما و سرمای اتاق انرژی بیشتری حفظ می کند و در کنار این موارد، باعث میشود که اتاق خواب شما زیبا شود. برای انتخاب پرده اتاق خواب به نکات زیر توجه داشته باشید:

* یکی از مسائل مورد توجه در حین انتخاب پرده اتاق خواب، تناسب پرده با ابعاد پنجره است. اندازه پرده نقش موثری در زیباتر دیده شدن اتاق خواب دارد و یا موجب پوشش بعضی از نواقص نظیر کوتاهی یا بلندی بیش از اندازه سقف میشود. در حین انتخاب ابعاد پرده باید توجه به مسائلی مانند ضخامت چوب پرده بسیار مهم است و البته برای دوختن پرده باید میزان چین موردنظر را در نظر بگیرید، به عنوان مثال برخی از افراد دوست دارند پرده های پرچین بخرند در حالی که برخی دیگر پرده های کم چین و ساده تر را دوست دارند، که یک امر سلیقه ای محسوب میشود ولی باید هم چنان نیم نگاهی به دکوراسیون کلی اتاقتان داشته باشید.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

* در دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب پارچه ایده آل و مناسب برای پرده بسیار مهم است و نقش بسیاری در کل طراحی داخلی اتاق خواب دارد.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

* برای اتاق خواب باید رنگ پرده مناسب را انتخاب کنید، بدین دلیل که رنگها در میزان آرامش فضای داخلی شما تأثير به سزایی دارد، انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش برای فضایی مانند اتاق خواب بسیار مناسب است. فراموش نکنید که میتوانید طبق اصول دکوراسیون اتاق خواب، رنگ پرده را متناسب با رنگ یکی دیگر از وسایل و دکوریجات اتاق ست کنید تا محیطی منسجم داشته باشید. در صورت متناسب بودن رنگ پرده اتاقتان با رنگ دکور، حس آرامش به شما تلقین میشود.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

* یکی از کارهایی که زیبایی اتاق خواب شما را چند برابر می کند، استفاده هوشمندانه از اکسسوری و لوازم جانبی زیبایی اتاق می باشد. به عنوان مثال از والان( دکور کنار پرده) می توانید برای زیبایی بیشتر اتاق بر روی پرده استفاده کنید. و همچنین با استفاده از گل میخ پرده می توانید به پرده های کلاسیک زیبایی بیشتری بدهید.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

* درصورت بزرگ بودن اتاق خوابتان و سبک کلاسیک آن، از والان استفاده کنید ولی در صورت کوچک بودن اتاق خوابتان و عدم برخورداری از سبک کلاسیک، بهتر است از پرده های ساده استفاده کنید.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

* اگر یک پنجره ی بزرگ برای اتاق خوابتان داشته باشید فضای اتاق، روشن و دلباز میشود و در دکوراسیون اتاق خواب تأثير بسیاری دارد. انتخاب مدل پرده برای پنجره بزرگ می تواند بی پایان باشد بدین دلیل که برای دیزاین پرده فضای کافی دارید البته بعضی از افراد از دکورهای ساده و مدرن بیشتر استفاده می کنند.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

* استفاده از ریل پرده بر زیبایی پرده ها اثرگذار است. انواع ریل ها از ریل ساده گرفته تا ریل گرد در جنس های متفاوت به بازار ارایه می شوند( فلزی یا چوبی). یکی از دیگر ریل ها، ریل های اتومات می باشند که به آن ریل آمریکایی یا سوپر هم می گویند. ریل های اتومات به دو نوع تقسیم می شوند که شامل دستی و برقی می باشد. ریل های اتومات به منظور باز و بستن پرده و تنظیم نور اطاق بدون این که پرده را لمس کنید از طریق نخ مقاومی که در طرفین پرده تعبیه شده استفاده میشود. شما ریل مناسب را باتوجه به نیازتان میتوانید انتخاب کنید.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

انواع جنس و مدل پرده اتاق خواب

در انتخاب پرده اتاق خوابتان دقت کنید که باید بگونه ای باشد که بتوانید در ساعت های مختلف شبانه روز باتوجه به نیازتان، میزان نور وارد شده و حریم شخصی را تغییر دهید. بنابراین در انتخاب جنس و مدل های پرده اتاق خواب توجه داشته باشید.

> مدل های پرده اتاق خواب:

>> پرده های ساده:

پرده های ساده همیشه مد هستند و در زیبایی و با شکوه نشان دادن فضا بسیار موثرند. به طور مثال در اتاق خوابی که حجم وسایل زیاد است و دیوار ها رنگیست، استفاده از یک پارچه ساده مانع از شلوغ بنظر رسیدن اتاق میشود.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

>> پرده های طرح دار:

با این که پرده های طرح دار، زیبا و جذاب هستند اما توجه کنید که باید بکار گیری آنها هوشمندانه باشد و سایر المان های اتاق را داشته باشد. درصورت ساده بودن وسایل اتاقی که بزرگ و کم وسیله است، بهتر است پرده های طرح دار انتخاب کنید تا فضای اتاق را گرم تر کند و جلوه ی خاص و زیبایی به آن ببخشد.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

> جنس پرده اتاق خواب:

جنس پارچه در ظاهر دیوار و اتاق خواب نقش بسیار مهمی دارد.

- پرده های حریر و توری ساده:

شاید جنس تور و یا حریر، بهترین انتخاب برای پرده اتاق خواب باشد. این پرده ها می توانند نور را به خوبی از خود عبور دهند و جنس این پرده ها بسیار لطیف و لخت است که همین امر باعث ایجاد آرامش می شود. هزینه کمی برای خرید چنین پرده هایی می پردازید، علاوه بر این که شستشو و نصبشان بسیار راحت است. تنوع طرح پرده نسبت به جنس حریر و تور خیلی بالا نیست ولی همین سادگی طرح ها را می توانید با هر سبک چیدمان به ویژه دکوراسیون های مدرن و مینیمال ست کنید.

- پرده های ضخیم:

این مدل پرده اتاق خواب بخاطر این که ضخیم است از ورود نور به داخل خانه جلوگیری می کند، به همین منظور، بیشتر برای پرده اتاق خواب کاربرد دارد.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

- پرده های سه بعدی:

پرده های سه بعدی جزء پرطرفدارترین مدل های پرده به شمار می روند. شما این نوع پرده را میتوانید در هر جایی( اتاق خواب، اتاق پذیرایی، شرکت و …) نصب کنید.

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

مدلهای متنوع پرده اتاق خواب

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار