راهکار چینی‌ها برای هدایت فیل‌های گمشده
کد خبر: ۲۱۹۰۸۹
تاریخ انتشار: 2021 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
چین از پهپادها و موز برای راهنمایی فیل‌ها به سمت خانه خود استفاده می‌کند.
چین از پهپادها و موز برای راهنمایی فیل‌ها به سمت خانه خود استفاده می‌کند.
 
به نقل از آی‌ای، یک عملیات دقیق برنامه‌ریزی شده شامل استفاده از پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین، موز و همکاری گسترده میان همه روستاهای چین این امکان را فراهم کرده است که یک گله شامل 14 فیل وحشی به خانه خود بازگردند.
 
تصاویر این گله برای اولین بار در ماه مارس سال گذشته در استان یونان چین در حال حرکت مشاهده شد، حرکت فیل هایی که با چرخیدن در مزارع ظاهراً از همراهی یکدیگر لذت می‌برند، در حالی که از محصولات کشاورزی تغذیه می‌کنند، توجه زیادی را در رسانه‌های محلی و رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرد.
 
راهکار چینی‌ها برای هدایت فیل‌های گمشده
 
از آنجایی که این فیل‌ها فاصله زیادی با خانه خود دارند، چینی‌ها تصمیم گرفتند با استفاده از پهپادها و موز به عنوان جایزه، آنها را به سمت خانه هدایت کنند.
 
روستایی‌ها موز و سایر غذاهای مورد علاقه این حیوانات را در مسیرهای انتهایی روستاها قرار داده‌اند تا این فیل‌ها را ترغیب کنند بدون ورود به مناطق پرجمعیت و آسیب دیدن احتمالی، به سمت خانه خود حرکت کنند.
 
خانه اصلی این فیل‌ها در نزدیکی مرز تایلند است، به این معنی که آنها از سال گذشته تاکنون مسافت زیادی را طی کرده‌اند.
 
"یانگ شیانگیو" یکی از فرماندهان این عملیات می‌گوید که این دورترین مسیر به سمت شمال است که این فیل‌های وحشی تاکنون سفر کرده‌اند. آنها تاکنون 700 کیلومتر را طی کرده‌اند و چند صد کیلومتر دیگر نیز در پیش دارند و در طول راه خود از زمین‌های کشاورزی غنی از موز، نیشکر و میوه اژدها تغذیه کرده‌اند.
 
از پهپادها برای ردیابی این حیوانات که قادر به حرکت روزانه 30 کیلومتر هستند، استفاده می‌شود. هر زمان که فیل‌ها به روستایی نزدیک شوند، ردیاب‌های انسانی به روستای مورد نظر می‌روند و ساکنان آن را باخبر می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که مردم محلی دور از دسترس فیل‌ها قرار می‌گیرند و هیچ کس آسیبی نخواهد دید. همچنین برق روستا نیز قطع می‌شود تا از آسیب دیدن فیل‌ها و آتش سوزی احتمالی جلوگیری شود.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که این فیل‌ها در جستجوی غذا این همه راه را طی می‌کنند، چرا که اثرات جنگل زدایی و تغییرات آب و هوایی موجب کمبود غذا برای حیات وحش شده است. به عنوان مثال ماه گذشته شاهد اولین کشتار یک گوریل توسط شامپانزه‌ها به دلیل افزایش رقابت برای منابع کمیاب غذایی ناشی از تغییرات آب و هوایی بودیم.
 
دانشمندان به طور کامل نمی‌دانند که چرا فیل‌ها تا این حد به سمت شمال سفر کرده‌اند، اگرچه معتقدند که این مسئله می‌تواند ناشی از کمبود مواد غذایی مرتبط با تغییرات اقلیمی یا نوسانات میدان الکترومغناطیسی زمین باشد که حس ناوبری فیل‌ها را از بین می‌برد.
 
انتظار می‌رود این 14 فیل سفر خود را در روزهای آتی تسریع کنند و در پاییز با کاهش دما شروع به رسیدن به خانه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار