پنج ضرر افراط در مدگرایی
کد خبر: ۲۱۸۸۶۱
تاریخ انتشار: 2021 August 03    -    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
برخی زنان هیچ گاه از قافله ی دنیای مد عقب نمی مانند و همواره کفش ها و کیف ها و لباس هایی مطابق با مد روز خریداری می کنند، بدون آن که به ضررهای آن اهمیتی بدهند. آنها حتی  حاضرند بدون توجه به مضرات این اجناس، مبالغ هنگفتی برای خریدشان بپردازند .

پنج ضرر افراط در مدگرایی

پنج ضرر افراط در مدگراییاختصاصی تابناک با تو؛ برخی زنان هیچ گاه از قافله ی دنیای مد عقب نمی مانند و همواره کفش ها و کیف ها و لباس هایی مطابق با مد روز خریداری می کنند، بدون آن که به ضررهای آن  اهمیتی بدهند. آنها حتی  حاضرند بدون توجه به مضرات این اجناس، مبالغ هنگفتی برای خریدشان بپردازند.

برای این مدهای جدید و نوظهور مضرات  متعددی را ذکر کرده اند که از آن جمله  میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1)کفش های پاشنه بلند: برطبق مطالعات و تحقیقات به عمل آمده کفشهای پاشنه بلند که زنان دائما در ارتفاع پاشنه ی آن باهم رقابت می کنند  اثرات جبران ناپذیری بر ستون فقرات و استخوانهای ساق و ران می گذارند.

2)کیفهای دستی  سنگین: بسیاری از زنان کیفهای بزرگ و سنگینی برمیدارند که  انبوهی از محتویات سنگین چون  گوشی همراه ، کیف ارایشی ،بطری اب و وسایل دیگر  را درآن جای می دهند. وزن سنگین این کیف ها، دردهای شدیدی را در ناحیه کمر، کتف و گردن به دنبال خواهد داشت. این دردها زمانی به اوج خود میرسد که زنان چندین ساعت را به گشت وگذار در بازارها مشغول میشوند.

3)کوله پشتی کودکان: تحقیق در مضرات مدگرایی افراطی تنها در بزرگسالان منحصر نمیشود. بلکه کودکان هم ازاین کارناوال عقب نمانده اند و گاهی تنها با خرید کوله هایی مطابق با مد روز راضی میشوند. این کوله ها  جای کافی برای کتاب ها و لب تاب دارند  وبه ستون فقرات و استخوانها و عضلات گردن  و کتف که در کودکان ضعیف هستند اسیب وارد می سازند.

4)کیف پولهای مردانه: یکی از عادتهای بد در مردان گذاشتن کیف پولهای حجیم در جیب پشت شلوار و نشستن بر آن است. مطالعات نشان میدهد که این عمل  آسیبی جدی به کمر، کتف و استخوان لگن وارد میسازد.

5)شلوارهای جین تنگ: امروزه این شلوارها  مخصوصا در فصل تابستان میان مردان و زنان علی رغم عدم راحتی در نشست و برخاست ، از  طرفداران زیادی برخوردار است. این شلوارها به دلیل تنگی بیش ازحد  التهاب مزمنی را در عصبهای ران به وجود می اورند که به سختی قابل درمان است.

برچسب ها: مد ، مدگرایی ، افراط ، ضرر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار