هزینه شارژ کولر گازی تان را کاهش دهید
کد خبر: ۲۱۸۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نمی‌دانید چگونگی شارژ کولر گازی را نمیدانید و یا با دستورالعمل‌های مربوط به آن آشنا نیستید، با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

شارژ کولر گازی برای افرادی که هیچ آشنایی‌ای با نحوۀ انجام کار و یا تجربه‌ای در این زمینه ندارند، ممکن است امری پیچیده به نظر برسد. دقت کنید که پروسۀ شارژ کولر گازی دوباره، نیازمند صرف هزینه‌ است پس بهتر است این مبلغی را برای این کار کنار بگذارید. یکی از سوالاتی که افراد در این زمینه می‌پرسند این است که بهترین زمان برای شارژ کولر گازی، چه وقتی است. برای پاسخ به این سوال، نیازمند رجوع به تجربه‌های قبلی خواهید داشت. بعد از یک مدت، کم کم دستتان می‌آید که آیا زمان شارژ کولر گازی دوباره فرا رسیده یا خیر. معمولاً این زمان وقتی فرا می‌رسد که کیفیت هوا کم و دمای آن زیاد شده باشد. زمانی که کولرگازی به جای خنک کردن، محیط را گرم می‌کند.

شارژ کولر گازی بسته به نوع کولر شما، می‌تواند روش‌های مختلفی را در برگیرد امّا ما در این مقاله به شما یک روش بسیار متداول را آموزش می‌دهیم که در بسیاری از موارد کارساز است.

همانطور که گفته شد، زمانی که هوای اتاق به خنکی سابق نیست یعنی نوبت شارژ کولرگازی رسیده است. اگر خودتان بتوانید از پس این کار برآیید، دیگر نیازی به کمک گرفتن از افراد و صرف هزینه‌های اضافی نخواهید داشت.

مخصوصاً در فصول گرم سال، اگر عملکرد کولر به خوبی قبل نباشد، متوجّه می‌شوید که بایستی هرچه سریع‌تر، کولر را شارژ کنید. بهتر است قبل از خرید وسایل موردنیاز، بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته باشید تا به مشکل برنخورید. یکی دیگر از مواردی که باید قبل از خرید وسایل به آن توجّه کرد، آگاهی یافتن از نوع گاز سردکننده در کولر شما است. بعد از اینکه از نوع گاز اطمینان یافتید، حالا می‌توانید با خیال راحت به ادامۀ کار بپردازید.

ممکن است در شروع کار، دستپاچه شوید. اگر فکر می‌کنید که از پس آن برنمی‌آیید، هیچ اشکالی ندارد که از کمک افراد متخصص بهره بگیرید. امّا اگر مصمم هستید که خودتان کولرگازی را شارژ کنید، ما به شما در سه قدم این مهارت را آموزش می‌دهیم.

هزینه شارژ کولر گازی تان را کاهش دهید

قدم اول شارژ کولر گازی، قسمت‌های مختلف ساختمان کولرگازی و اتصالات را بررسی کنید:

اگر قبلاً کمپرسور کولر را ندیده‌اید، از راهنمای کولر استفاده کنید تا آن را بیابید. کمپرسور معمولاً شبیه یک سیلندر فلزی است که دو خروجی دارد. بعد از پیدا کردن کمپرسور، سایر قسمت‌های کولر را بازبینی کنید. در این مرحله از دستکش، ماسک و عینک ایمنی و به طور کلی تجهیزات ایمنی استفاده کنید تا در صورت نشتی، از آسیب دیدن در برابر مواد آسیب‌زا و خطرناک، در امان بمانید.

اگر می‌خواهید شارژ کولر گازی خود را به متخصصان بسپارید. در قدم اول قیمت شارژ کولر گازی را از بهترین سرویسکاران کولر گازی شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال یافتن سرویسکار کولر گازی در تهران باشید می‌توانید برای تجربه انتخابی آگاهانه تر سفارش برای شارژ کولر گازی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.  با در نظر گرفتن امتیاز و سابقه و کارنامه متخصصان در بازار سنجاق و نظرات مشتریان قبلی ایشان، خدمات باکیفیت تر دریافت کنید.

قدم دوم شارژ کولر گازی، شیر سرویس را متصل کنید:

بعد از اینکه از محل اتصال قسمت‌های مختلف آگاه شدید، با دنبال کردن دستورالعمل‌های کولر، شیر سرویس را به خروجی درست وصل کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید شیر سرویس به درستی در محل نصب شده است، نوبت کار با شیر دیگری است که از نظر اندازه از شیر سرویس کوچک‌تر است. آن را به خروجی دوم متصل کنید. 

 

قدم سوم شارژ کولر گازی، کمپرسور را به محفظۀ گاز فرئون وصل کنید:

هزینه شارژ کولر گازی تان را کاهش دهید

هر دو شیر را به محفظه متصل کنید تا پروسۀ شارژ کولر آغاز شود. دقت کنید که اتصال کولر به محفظه از طریق شیر به خوبی صورت بگیرد زیرا حتی یک نشتی ناچیز می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. بعد از اتصال دو قسمت به هم، اجازه دهید تا گاز وارد کمپرسور شود. کولر را برای مدتی روشن و آن را روی پایین‌تر درجه تنظیم کنید. در این حین، فرئون به آرامی وارد دستگاه و کولر دوباره شارژ می‌شود. بعد از اینکه شارژ کامل شد، کولر را خاموش و اتصال بین آن و محفظۀ گاز را قطع کنید. در این مرحله و بعد از پایان شارژ، نیازی به وجود شیرها نیست و می‌توانید آن‌ها را نیز از محل خارج کنید.

 

نتیجه گیری

حالا که با مراحل ابتدایی و سادۀ شارژ کولر گازی مجدد آشنا شده‌اید، می‌توانید بدون نیاز به صرف هزینه و کمک گرفتن از افراد متخصص، خودتان از پس این کار برآیید. اگر به هر دلیلی نتوانستید، هیچ اشکالی ندارد. اقلاً با خواندن این مقاله، با طرز کار و روش شارژ مجدد آشنا شده‌اید. 

هزینه شارژ کولر گازی تان را کاهش دهید

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
اگه به این آسونی بود همه شغلی به نام تعمیرکارکولر کازی وجود نداشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار