مربای خوش‌رنگ و لعاب تابستانی با طعمی خاص
کد خبر: ۲۱۸۴۸۶
تاریخ انتشار: 2021 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
حالا که میوه انجیر به بازار آمده از خوردن آن غافل نشوید و انواع مختلف‌ش را حتما در رژیم غذایی‌تان داشته باشید. می‌توانید مربای آن را هم تهیه کنید تا مدت طولانی‌تری از این میوه جذاب استفاده کنید.

طرز تهیه میت‌بال بوقلمون؛ بهترین شام المپیکی«تابناک با تو» - حالا که میوه انجیر به بازار آمده از خوردن آن غافل نشوید و انواع مختلف‌ش را حتما در رژیم غذایی‌تان داشته باشید. می‌توانید مربای آن را هم تهیه کنید تا مدت طولانی‌تری از این میوه جذاب استفاده کنید.

 

مربای خوش‌رنگ و لعاب تابستانی با طعمی تکرارنشدنی

مواد لازم

انجیر: ۱ کیلو

شکر: ۲۸۰ گرم

هل: ۲ عدد

چوب دارچین: به اندازه‌ی ۱ انگشت

آب جوشیده: یک سوم پیمانه

وانیل: ۱/۸ قاشق چایخوری

آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: ۱/۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

انجیر‌ها را خوب بشویید و سعی کنید دم آن را آنقدر کوتاه نکنید که پوستش باز شود. انجیر شسته شده را کاملا خشک کنید.

انجیر و شکر‌ها را در یک ظرف لعابی در لابه لای هم قرار بدهید و به مدت ۷ ساعت در یخچال نگه دارید تا تمام شکر در انجیر حل شود.

بعد از اینکه انجیر‌ها با شکر با هم حل شدند آن را روی حرارت متوسط به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا پخته شوند. باید مراقب باشید که مربا سر ریز نشود.

در این مدت تمام کفی را که روی انجیر‌ها هنگام جوشیدن بوجود می‌آید با قاشق بگیرید تا رنگ مربا شفاف شود.

پس از ۱۵ دقیقه جوشیدن دارچین و هل را اضافه کنید. لازم نیست هل را پودر کنید. سپس یک سوم پیمانه آب جوشیده شده را داخل مربای انجیر بریزید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه دیگر هم روی حرارت متوسط بجوشد.

در مراحل آخر پخت آبلیمو و عصاره وانیل را به همراه زعفران دم کرده به مربا اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه به همراه بقیه مواد بجوشند.

مربای انجیر ما در مدت ۳۰ دقیقه آماده شد و قوام لازم را بدست آورد. پس از سرد شدن می‌توانید در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

نکات

برای درست کردن مربا انجیر بهتر است از انجیر‌های متوسط و به یک اندازه استفاده کنید که نه زیاد نرم و نه زیاد نارس باشد.

اضافه کردن چوب دارچین، هل و عصاره‌ی وانیل برای عطر مربا انجیر می‌باشد اگر طعم یکی از آن‌ها را دوست نداشتید می‌توانید حذف کنید سلیقه‌ای است.

زعفران علاوه برای خوش رنگ شدن در طعم مربا هم تاثیر گذار است. استفاده از آبلیمو در مربا برای جلوگیری از شکرک زدن آن‌ها است.

بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار