عجیب‌ترین نقشه‌های جهان تاکنون!
کد خبر: ۲۱۸۴۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
از زمانهای دور و پیش از اختراع دستگاه جی‌پی‌اس GPS، و اپلیکیشن‌هایی ردیابی _ که در جهت‌یابی درست و پیدا کردن لوکیشن‌های مختلف به کار می‌روند_ نقشه‌های کاغذی تنها رفیق سفرها و ماجراجویی‌ آدمها بودند...

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!اختصاصی تابناک با تو؛ از زمانهای دور و پیش از اختراع دستگاه جی‌پی‌اس GPS، و اپلیکیشن‌هایی ردیابی _ که در جهت‌یابی درست و پیدا کردن لوکیشن‌های مختلف به کار می‌روند_ نقشه‌های کاغذی تنها رفیق سفرها و ماجراجویی‌ آدمها بودند. شماری از هنرمندان و مورخین تصورات خاصی نسبت به جغرافیای جهان داشتند؛ ماحصل این تصورات آثار هنری و خلاقانه بی‌نظیر بود. در این گزارش با هشت نقشه عجیب تاریخ آشنا شوید:

نقشه بمباران قایق‌های کوچک - ۱۷۹۳ میلادی

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

همه چیز این نقشه تقریباً عجیب و غریب است! یک مرد انگلیسی لپ‌گلی، که ظاهراً اسمش "جان‌پل" بوده‌است، قایق‌ها را با عصبانیت و به شیوه‌ای که در عکس می‌بینید، به سمت فرانسه پرت می‌کند!
 

نقشه جزیره کالیفرنیا - ۱۵۳۳

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

در سال ۱۵۳۳، یک گروه اکتشافی، به سرگروهی "هرنان‌کورتس" سرزمین عجیب جدیدی به نام کالیفرنیا را کشف کردند.

اما قبل از اینکه کورتس و مردان دریانوردش بتوانند اکتشاف دقیق و واقعی از آنچه "جزیره" تصور می‌کردند، انجام دهند، مجبور به راهپیمایی در آن منطقه شدند و بدون استفاده از ابزار‌های پیشرفته و اطلاعات دقیق، اطمینان یافتند که منطقه کشف شده، جزیره است و به همه رفقای خود که در خارج از کالیفرنیا منتظرشان بودند نیز همین حرف را زدند.

به طرز باورنکردنی هیچ کسی دنبال صحت و سقم ماجرا برنیامد و تا سال ۱۷۷۴ حقیقت کشف نشد. البته بعد از کشف حقیقت، کورتس مرده بود و هیچ وقت به خاطر اشتباهش مواخذه نشد.

 

بیشتر بخوانید 

از قدیمی‌ترین فرش جهان چه می‌دانید؟ 

سفری به قرون وسطا در جاده‌ای افسانه‌ای 
 

نقشه‌ای شبیه کلاه دلقک - دهه ۱۵۸۰

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

بدون شک، یکی از استرس‌آورترین نقشه‌هایی که تا به حال جهان به خود دیده این نقشه است که تصویر یک نقشه روی سر یک دلقک به چشم می‌خورد.

محققان می‌گویند شاید این نقشه نماد توانایی بی پایان جهان در انجام کار‌های احمقانه و مضحک می‌باشد. این نقشه مربوط به سال ۱۵۸۰ است و ریشه بلژیکی دارد.
 

نقشه تبلیغات ژاپن - ۱۹۰۴

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

در سال ۱۹۰۴، ژاپن در حال جنگ با روسیه بود. ژاپن در این زمان نقشه‌های مختلفی را برای پوستر‌های تبلیغاتی منتشر کرد و در این نقشه روسیه به یک هشت پا غول پیکر شباهت دارد.

نمادین بودن نقشه و به تصویر کشیدن پا‌های اختاپوس که تقریباً در همان زمان به اروپا و آسیا می‌رسید، اتفاقی نبود!

 

نقشه مربع زمین ثابت - ۱۸۹۳AD

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

این نقشه در سال ۱۸۹۳ میلادی ترسیم شده است، و یکی از نقشه‌های بدنام جهان به دلیل مغایرت آشکار با واقعیت‌های علمی است!

پروفسور اورلاندو فرگوسن که کروی بودن و چرخش زمین را به خوبی می‌دانست نقشه را ترسیم کرد تا نظریه که می‌گفت جهان به شکل کره زمین است را نفی کند.

به عنوان یک نقشه، در چند سطح قابل پیش بینی شکست خورد. هیچ بخشی از نقشه معنی خاصی ندارد. از اقیانوس‌های مقعر، تا فرشتگان که زمین را از کناره‌ها بلند می‌کنند، تقریباً هیچ چیز آن منطق ندارد.

 

نقشه برگ شبدر - قبل از قرن شانزدهم

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

در گذشته ترسیم نقشه بیت المقدس به عنوان نقطه مرکزی جهان برای نقشه سازان امری عادی بود، در حالی که قاره های مشهور دیگر در کنار آن رسم می‌شدند. (مثل نقشه بالا).

اشکال این نقشه - علاوه بر اینکه کاملاً تخیلی است - استفاده از اشکال غیر منطقی برای نمایش شکل اروپا، آسیا و آفریقا نیز به شمار می‌رود.
 

نقشه جهان قبل از کشف آمریکا - ۱۴۹۳

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

نکته جالب در مورد این نقشه جدا از کوههای چند رنگ و اشکال نادرست قاره ها، چهره های کوچک چاق است که به طرف جهان فوت می‌کنند، زیرا ظاهراً باید برای به حرکت درآوردن جهان و حرکت کشتی‌ها کسی به سوی آن فوت کند.
 

نقشه پیرمرد سوار بر ماهی

عجیب ترین نقشه های جهان تاکنون!

این ماهی در نقشه نمادی از انگلستان و ولز در تاریخ ۱۷۹۱ است، سر ماهی لندن و بقیه شهر‌های اقماری، اطراف آن را تشکیل می‌دهند.

بدن و پا‌های پیرمرد نشان دهنده مناطق میدلندز و ولز است و سر او شمال است. ظاهراً این هنرمند وقتی به اسکاتلند رسیده خسته شده و به جای رسم آن، فقط به نوشتن کلمه اسکاتلند بسنده کرده‌است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Germany
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
3
مطمنین نقشه اول در حال پرت کردن قایق هاست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
4
2
كساني كه تا سيصد سال پيش دنيا را با اين شكل احمقانه مي شناختند حالا چطور خود را داناي همه دنيا مي دانند
اين گناه ماست كه تلاش نكرده ايم خودمان و فرهنگمان و دانشمان را بشناسانيم و بر اساس ان كنترل دنيا را براي شناسايي خودمان بدست بگيريم .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
متاسفانه ما ایرانیها مردمان تنبل، حریص، دنبال راحتی مفت، غرغرو و عافیت طلب هستیم
و کلا فاقد خصوصیات تلاش و پشتکار و برنامه ریزی و خودداری و حفظ نفس هستیم
کلی هم از خدا و عالم طلبکاریم که خدایا چرا ما از همه دنیا سر نیستیم؟
که در پاسخ به این سوال باید فقط لایک نشون داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار