نمره منفی گواهینامه چگونه پاک می شود/ ویژه سال ۱۴۰۰
کد خبر: ۲۱۸۴۱۶
تاریخ انتشار: 2021 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
امروز در این پست ما قصد داریم شما عزیزان را با نحوه پاک کردن نمره منفی گواهینامه آشنا کنیم، این سوالی است که خیلی از کاربران از ما پرسیده بودن ما هم دو مورد از مطالب مهم در خصوص نحوه پاک کردن نمره منفی گواهینامه را از زبان جناب سرهنگ کرمی اسد و جناب سرهنگ ناصری قرار دادیم.

نمره منفی گواهینامه چگونه پاک میشود (هر آنچه باید بدانید) ویژه سال ۱۴۰۰

امروز در این پست ما قصد داریم شما عزیزان را با نحوه پاک کردن نمره منفی گواهینامه آشنا کنیم، این سوالی است که خیلی از کاربران از ما پرسیده بودن ما هم دو مورد از مطالب مهم در خصوص نحوه پاک کردن نمره منفی گواهینامه را از زبان جناب سرهنگ کرمی اسد و جناب سرهنگ ناصری قرار دادیم.

سرهنگ احمد کرمی اسد با بیان اینکه براساس آمار سبقت غیرمجاز بیشترین تخلف حادثه ساز دارای نمره منفی است، گفت: براساس قانون اگر راننده ای برای بار نخست ٣٠ نمره منفی کسب کند گواهینامه اش به مدت سه ماه توقیف شده و حق رانندگی ندارد. اگر برای بار دوم فرد به ٢٥نمره منفی برسد گواهینامه اش به مدت شش ماه ضبط می شود. برای بار سوم نیز اگر نمرات منفی راننده به ٢٠برسد گواهسنامه اش باطل می شود.

به گفته رییس اجراییات پلیس راهور اگر راننده ای شش ماه مرتکب تخلف حادثه ساز نشود و نمره منفی کسب نکند تمامی نمرات منفی اش بخشیده می شود. براساس قانون کسانی که دو بار گواهینامه شان به علت نمره منفی ضبط شده باشد و در استانه ابطال گواهینامه باشند اگر یکسال تخلف حادثه ساز انجام ندهند نمرات منفی انها پاک می شود.

کرمی اسد افزود: رانندگان خودروهای سواری بیش از سایر رانندگان نمره منفی می گیرند و پس از ان رانندگان وانت بارها و کامیون ها در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

نحوه پاک کردن نمره منفی گواهینامه از زبان جناب سرهنگ ناصری:

سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: برابرمقررات برای تعداد ۱۷۱ تخلف رانندگی در جدول جرایم رانندگی جریمه تعیین شده است که از این تعداد بیست مورد حادثه ‌ساز و رانندگان در صورت ارتکاب چنین تخلفات حادثه ‌ساز ضمن اعمال جریمه نقدی متناسب با نوع تخلف ارتکابی، نمره منفی نیز به آن رانندگان تعلق می ‌گیرد.

سرهنگ ناصری گفت: در رابطه با فرایند اختصاص نمره منفی به رانندگان حادثه‌ ساز و مراحل و مدت محرومیت آنان از رانندگی گفت: چنانچه متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط شده و در پایان مدت مزبور با پرداخت ۴۰۰ ریال جریمه نقدی به نفع خزانه عمومی مسترد می شود.

سرهنگ ناصری گفت: پس از اعمال مقررات موضوع بند(۱) چنانچه در اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۵ نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او به مدت ۶ ماه ضبط و پس از انقضای مدت مزبور و پرداخت ۶۰۰ هزار ریال به نفع خزانه عمومی مسترد می‌شود.

ناصری گفت: هرگاه پس از اعمال مقررات بند ۲ در اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۰ نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او ابطال می شود و بعد از یک سال می‌تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون ریال به نفع خزانه عمومی و قبول شدن در آنهای مربوط گواهینامه جدید اخذ کند.

وی در رابطه با چگونگی حذف شدن نمرات منفی در سوابق گواهینامه رانندگان ، یاد آورشد: چنانچه رانندگان متخلف به مدت ۶ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به نمره منفی در بند های ۱و۲ ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات (هرگونه حرکات نمایشی، دور زدن درجا و یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ و تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتردر ساعت) و به مدت یک سال در بند ۳ این قانون (سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه) مرتکب هیچ یک از تخلفات رانندگی نشود، کلیه نمره منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته حذف می‌شود و تخلف بعدی وی به عنوان نخستین تخلف او محسوب می‌شود و مبنای احتساب نمرات منفی مرحله بعدی، تاریخ پایان قانونی ضبط گواهینامه می‌شود.

جدول نمره منفی رانندگی:

نمره منفی گواهینامه چگونه پاک میشود (هر آنچه باید بدانید) ویژه سال ۱۴۰۰

تست

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار