حتما با شکم پر واکسن بزنید+ علت
کد خبر: ۲۱۸۳۷۷
تاریخ انتشار: 2021 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
اگر می خواهید واکسن کرونا بزنید هرگز ناشتا نباشید چون ممکن است دچار افت فشار خون شوید.
 فریده نظری در خصوص تغذیه در زمان واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: در زمان واکسیناسیون لازم است صبحانه یا میان وعده ساده‌ای مصرف کنید و شب قبل از واکسیناسیون نیز غذای سبک مانند سوپ حاوی مرغ، سبزی‌های سبز تیره تازه( اسفناج، جعفری، کلم بروکلی) میل کنید.
 
حتما با شکم پر واکسن بزنید+ علت
 
وی با توصیه به مصرف تخم‌مرغ یا شیر یا لقمه نان و پنیر( همراه با سبزیجات مثل گوجه‌فرنگی یا خیار )به عنوان صبحانه یا میان وعده قبل از تزریق واکسن افزود: به میزان کافی آب و مایعات بنوشید، تأمین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ بسیار مهم است.
این مسئول بهداشتی بابیان اینکه در صورت ایجاد تب بعد از واکسیناسیون، توصیه می‌شود مایعات و غذاهای آبدار به میزان فراوان نوشیده و میل شود گفت: توجه کنید که نوشیدنی‌های شیرین مانند آب‌میوه‌هایی که دارای قند افزوده هستند و شربت‌های خیلی شیرین، نوشابه‌های گازدار و به‌طورکلی همه نوشیدنی‌های خیلی شیرین موجب تضعیف سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آن می‌شوند.
وی اضافه کرد: بهترین نوشیدنی آب اس، مصرف آب‌میوه تازه و طبیعی، دوغ کم نمک و بدون گاز، شربت‌های خانگی کم شیرین نیز برای تأمین آب بدن مناسب هستند.
نظری بیان کرد: مصرف بیشتر غذاهای تازه و طبیعی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، ماهی‌های چرب، آجیل و مغز دانه‌ها به کارکرد بهتر سیستم ایمنی کمک می‌کند زیرا التهاب کمتری در بدن ایجاد می‌کند، همچنین مصرف غذاهای ضد التهاب قبل و پس از تزریق واکسن می‌تواند مفید باشد.
 
وی با تأکید بر مصرف کافی سبزی، سالاد و میوه قبل و پس از واکسیناسیون همراه با وعده‌های غذایی و در میان وعده‌ها افزود: مصرف روزانه مقادیر کافی از منابع غذایی پروتئین و جایگزین‌های آن شامل انواع حبوبات، تخم‌مرغ، انواع گوشت به ویژه گوشت سفید ( مرغ، ماهی ) نیز برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: شیر و لبنیات شامل ماست، پنیر و کشک نیز علاوه بر تأمین کلسیم و فسفر، از منابع تأمین پروتئین نیز می‌باشند.
نظری اظهار کرد: در صورت مواجهه با بدن‌درد و خستگی بعد از تزریق واکسن، مصرف منابع غنی از امگا ۳ مانند ماهی به ویژه ماهی‌های چرب، گردو و نیز منابع غنی از منیزیم شامل سبزی‌های برگ سبز، تخمه کدو، غلات کامل و حبوبات، بادام‌زمینی، شکلات تلخ و کاکائو توصیه می‌شود.
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: مصرف ترکیبات حاوی کافئین مانند چای سیاه، چای سبز در حد دو لیوان در روز نیز به رفع خستگی و دردهای منتشر بدن کمک می‌کند.
بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار