نگاه انتقادی به یکی از برنامه‌های محبوب سیما
کد خبر: ۲۱۸۳۳۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
؛
همان طور که درابتدا بیان شد، نام این بازی بر هدف آن شهادت میدهد. تا جایی که شنیده ایم و در فیلمها دیده ایم افراد مافیا همیشه افراد خطرناک و تبهکاری هستند که قتل و قاچاق و دزدی برایشان مثل آب خوردن است. بعد نمی دانم چه میشود که در عرض چندسال یک بازی با این عنوان پلید چنان رواج پیدا میکند که سر از شبکه ملی در می آورد و برای ساخت فصل های جدید آن برنامه ریزی می کنند .

مسابقه مافیا یا چگونه شارلاتان باشیم؟!

نگاه انتقادی به یک برنامه تلویزیونی محبوباختصاصی تابناک با تو؛ نام هرچیزی 99 درصد ماهیت آن را نشان می دهد. مافیا یا گرگ نما، بازی پرطرفدار این روزهای تلویزیون است که از شبکه سلامت پخش میشود و همراهان زیادی را برای خود دست و پا کرده است.

نمیدانم 133سال پیش در بخش روان شناسی دانشگاه دولتی مسکو چه اتفاقی افتاد که تصمیم به خلق این بازی گرفتند. مطمئنا افرادی که این بازی را درست کردند، نمی دانستند که بیش از یک قرن بعد قرار است این بازی  از شبکه ملی سلامت کشور دیگری سر در بیاورد...

برای این بازی محاسن زیادی قید کرده اند که از آن جمله می توان به تمرین گوش دادن/تقویت بیان کلامی/توجه به زبان بدن/خودآگاهی/قدرت استنتاج اشاره کرد. طومار بلندی از فواید این بازی در دست موجود است که در مقابل یک ضرر آن، همگی رنگ می بازند و آن، تمرین دروغگویی و شارلاتان بازی است.

مسابقه مافیا یا چگونه شارلاتان باشیم؟!

هرچه طبیعی تر دروغ بگویی، هرچه مکار تر باشی، هرچه بی وجدان تر ظاهر شوی، می توانی یک مافیای کثیف بشوی  که درنهایت جام طلا را از آن خود بکنی !!! واینجا چندسوال مطرح است، آیا برای تقویت بیان کلامی و گوش دادن و زبان بدن و....راهکار بهتر و بازی و سرگرمی شرافتمندانه تری وجود ندارد ؟!!!

صدالبته که وجود دارد، ولی از آنجایی که عادت کرده ایم به کپی برداری و خود برای تولید محتوا هیچ ایده ای نداریم، مجبوریم رو بیاوریم به این بازی های وارداتی که معلوم نیست آیا تاریخچه ی درستی دارند، یا همه آن ساخته و پرداخته ی یک ذهن بیمار بوده است.

برخی می گویند هرچه باهوش تر و زرنگ تر باشی میتوانی دراین بازی برنده بشوی.!!

جامعه ما خود به خود به سمت تغییر برچسب ها حرکت کرده، وقتی برخی به کسی که اختلاس کرده لقب زرنگ می دهند، یعنی معیارهایمان درست و حسابی تکه تکه شده اند و چیزی برایمان باقی نمانده است. پس حداقل شبکه سلامت  به این چهل تکه ی باورهایمان دامن نزند، نا سلامتی رسالت مهمی دارد.

برنامه های نمایش خانگی هم که در کپی برداری نمی خواهند عقب بمانند با ترفندی چون استفاده از بازیگران به این روند نزولی اخلاق کمک شایانی کرده اند تا بار دیگر با صدای بلند فریاد بزنند که خودباختگی شاخ و دم ندارد و ما خود پرچم دار این حرکت عظیم هستیم.

مسابقه مافیا یا چگونه شارلاتان باشیم؟!

همان طور که درابتدا بیان شد، نام این بازی بر هدف آن شهادت میدهد. تا جایی که شنیده ایم و در فیلمها دیده ایم افراد مافیا همیشه افراد خطرناک و تبهکاری هستند که قتل و قاچاق و دزدی برایشان مثل آب خوردن است.

بعد نمی دانم چه میشود که در عرض چندسال یک بازی با این عنوان پلید چنان رواج پیدا میکند که سر از شبکه ملی در می آورد و برای ساخت فصل های جدید آن برنامه ریزی می کنند.

می خواهید ملت با استفاده ازاین بازی به خودآگاهی و مهارت های شخصیتی برسند حداقل ویترین کار را اصلاح کنید و نامی دیگر برای آن انتخاب کنید. مثلا بگویید : پینو کیو و شهروند.

 کوثر بهبهانی زاده

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
3
0
گیر می دهم پس هستم .فلسفه نفد توسط برخی ها
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
همه چیز را می پذیرم چون حوصله فکر کردن ندارم .فلسفه برخی ها برای بقای حیات.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
4
0
آیا بچه وقتی بازی دزد و پلیس می کند، ترویج دزدی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
ایا وقتی بچه در بازی دزد و پلیس دروغ می بافد درست است؟بحث دروغ مطرح است.دروغ گفتن یک امر عادتی هست برخلاف دزدی.ثانیا در دزدی بچه عملا دزدی نمی کند فقط دنبال بازی و تفنگ بازی است .هروقت به خاطر بازی دزد و پلیس بچه روبه دزدی کردن الکی اورد بازهم خطرناک است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
3
احسنت بر این قلم ،
بله من هم خیلی تعجب کردم که این بازی با این آموزش های پر غلط خیلی راحت وتوسط سلبریتی های بی درد در حال اجرا هست .
ای کاش که مسئولین کمی بیشتر نظارت داشته باشند تا حداقل بتوانیم با خیال راحت گوش ها وچشم های فرزندان را به صداوسیما بسپاریم .
باتشکر
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
ماشاءالله ب تو هنرمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار