فرش سبک مدرن چیست و انواع آن کدامند؟
کد خبر: ۲۱۸۲۳۳
تاریخ انتشار: 2021 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
چنانچه انواع فرش سبک مدرن را بررسی کنید می‌بینید، در طراحی این فرش‌ها دیگر نقش‌های اصیل ایرانی که جزئیات بسیار و سنتی ایرانی داشتند، دیده نمی‌شود. این المان‌های طرح‌های قدیمی، چناچه در فرش‌های مدرن استفاده شوند، طراحی جدیدی دارند و اصل سادگی در این طراحی‌ها، شرط نخست است.

فرش سبک مدرن چیست و انواع آن کدامند؟

فرش سبک مدرن چیست و انواع آن کدامند؟«تابناک با تو» - چنانچه انواع فرش سبک مدرن را بررسی کنید می‌بینید، در طراحی این فرش‌ها دیگر نقش‌های اصیل ایرانی که جزئیات بسیار و سنتی ایرانی داشتند، دیده نمی‌شود. این المان‌های طرح‌های قدیمی، چناچه در فرش‌های مدرن استفاده شوند، طراحی جدیدی دارند و اصل سادگی در این طراحی‌ها، شرط نخست است.

خرید هوشمندانه فرش‌های سبک مدرن

خرید فرش‌های مدرن مورد خیلی مناسبی برای طرفداران سبک مینیمالیست می‌باشد. فرش‌های مدرن پیامی جز سادگی و مدرن بودن را ندارند. آن‌ها بهترین خرید هوشمندانه برای جا‌های کوچک می‌باشند که این نوع فرش‌ها به دلیل سادگی به آسانی می‌توانند با وسال دیگر محیط ارتباط برقرار کنند.

سبک مینمالیست به زبان راحت‌تر یعنی ساده گرایی، سادگی در فضا و دوری از هرنوع خطا‌های بصری و استفاده از عناصر ساده و به دور از هر گونه عناصر تجملی و کلاسیک می‌باشد. فرش‌های مدرن می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید طرفدارن خود باشد. خرید عاقلانه فرش مدرن وقتی انجام می‌گیرد که خریداران فضایی که می‌خواهند فرش را در آن پهن کنند را کاملا از نظر دکوراسیون، نور پردازی و اصول چیدمان فضا تحلیل کنند که آیا فرش مدرن جوابگوی احتیاج آن‌ها می‌باشد یا فرش‌های سنتی ایرانی.

فرش سبک مدرن چیست و انواع آن کدامند؟

خصوصیت‌های فرش‌های مدرن

فرش‌های مدرن بر خلاف فرش‌های سنتی بدون طرح و نقشه‌ی ویژه‌ای طراحی می‌شود و در این فرش‌ها نمی‌توان طرح‌های منظم و خطوط رنگی بی انتها را مشاهده کرد فرش‌های مدرن دارای طرح‌های بی نظمی هستند که در اوج در هم ریختگی به یک نظم واحد می‌رسند.

در حقیقت این فرش‌ها قالیچه‌هایی با ابعاد کوچک هستند تا خانه‌های شما را پوشیده و زیبا کنند. ضخامت این فرش‌ها نسبت به فرش‌های سنتی کمتر است. فرش‌های مدرن می‌توانند ترکیب بندی مدرنی را به فضا ببخشند و رنگ بندی روشن و در عین حال ساده از خصوصیت‌های خاص این فرش‌ها می‌باشد. فرش‌های مدرن به آسانی می‌توانند با دیگر عناصر دکور خانه ارتباط بصری به وجود آورند و فضای گرم و صمیمی را به فضای منزل بیفزایند.

فرش سبک مدرن چیست و انواع آن کدامند؟

جنس فرش زمان خرید و انتخاب

باید یک نکته را به شما بگوییم که دوام یک فرش تحت تاثیر جنس آن و میزان انعطاف پذیری آن در مقابل پا خوردگی است. فرش‌های کلاسیک و کلا فرش‌های ماشینی با شانه و تراکم شناخته می‌شوند؛ و هر چه شانه و تراکم بیشتر باشد فشردگی فرش بیشتر شده و در برابر رفت و آمد مقاوم‌تر هستند؛ و جنس هم اثر گذار است و جنس اکریلیک از دیگر جنس‌ها مقاوم‌تر بوده و برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب است.

البته در جا‌هایی مانند اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی که رفت و آمد زیاد است، بهتر است از فرش‌های ماشینی پرتراکم استفاده شود تا زود تخته نشده و از بین نرود.

فرش سبک مدرن چیست و انواع آن کدامند؟

انواع فرش مدرن

فرش شگی

از انواع جدید فرش مدرن می‌توان به فرش شگی اشاره کرد که در بازار تحت عنوان فرش پرز بلند هم به فروش می‌رسد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. البته باید به این نکته دقت کرد که الیاف بلند فرش شگی محل مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار بوده و تمیز کردن آن‌ها نسبت به فرش‌های دیگر دشوارتر است.


فرش فریز

فرش فریز یکی دیگر از انواع فرش‌های مدرن می‌باشد که ظاهری مانند گلیم دارد و نداشتن پرزدهی از خصوصیت‌های اصلی این فرش به حساب می‌آید. نداشتن پرز و الیاف بلند به هیچ عنوان علتی بر بی کیفیتی فرش فریز نیست برعکس این مدل از فرش‌های مدرن خیلی نرم و راحت بوده و می‌توان ساعت‌ها روی آن نشست. از طرف دیگر الیاف فرش فریز دارای مقاومت بالایی بوده و در اثر رفت و آمد سفت نمی‌شود و قابلیت شستشوی آسان را دارد.

فرش سبک مدرن چیست و انواع آن کدامند؟

فرش شنل

یکی دیگر از جدیدترین انواع فرش مدرن به نام فرش شنل شناخته می‌شود که دارای الیافی کوتاه بوده و طرح برجسته‌ای دارند که سبب می‌گردد از جمله فرش‌های سه بعدی هم قرار بگیرند. این دسته از فرش‌های مدرن هم به آسانی قابلیت شستشو را داشته و قیمت کمتری هم دارند و می‌توان در هر جایی از منزل از آن استفاده کرد.

فرش‌های عروسکی

تا پیش از تولید فرش‌های مدرن کف پوش مناسبی برای اتاق کودکان وجود نداشت، ولی طرح مدرن با افزودن فرش‌های عروسکی و کودکانه همه کف پوش‌های اتاق کودکان را به خود اختصاص داده اند. خصوصیت‌هایی مثل شاد بودن طرح، عدم حساسیت، لطافت در بافت و الیاف، قابلیت شستشوی بالا و عدم جذب آلودگی از خصوصیت‌های مهم فرش‌های مدرن عروسکی است.

این مدل فرش در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون از زیباترین و جذاب‌ترین فرش‌های ماشینی بوده و دارای انواع متنوعی از فرش‌ها در کلکسیون‌های مختلف می‌باشد.

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار