شکست ایران در دیدار افتتاحیه بسکتبال المپیک
کد خبر: ۲۱۸۰۶۷
تاریخ انتشار: 2021 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار افتتاحیه رقابت‌های بسکتبال المپیک، مقابل تیم جمهوری چک تن به شکست داد.

 از ساعت ۵:۳۰ روز یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰، تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار افتتاحیه رقابت‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم جمهوری چک رفت که در پایان با نتیجه ۸۴ - ۷۸ شکست خورد.

تیم ملی ایران با ترکیب حامد حدادی،‌ صمد نیکخواه‌بهرامی (کاپیتان)، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی بازی را آغاز کرد.

جمهوری چک نیز با ترکیب ابتدایی بالوین، بوهاسیک، ساتورانسکی، سهنال و وسلی وارد زمین شد.

کوارتر اول: ۲۵ - ۱۹ جمهوری‌چک

با شروع بازی دو تیم به صورت پایا پای کار می‌کردند و چک تا ۶ دقیقه مانده به پایان این کوارتر، ۱۰ - ۹ از ایران پیش بود. در حالی که چک ۱۵ - ۱۱ پیش بود، پرتاب خطای ارسلان ایران را به امتیاز ۱۲ رساند.

در اواخر این کوارتر جلال‌پور جایگزین جمشیدی شد تا دفاع ایران سر و شکل بهتری به خود بگیرد، اما این چک بود که با پرتاب‌های سه امتیازی، ۲۱ - ۱۴ پیشی گرفت. این کوارتر نهایتا ۲۵ - ۱۹ به سود چک پایان یافت.

کوارتر دوم: ۲۱ - ۱۱ جمهوری چک

با شروع مجدد بازی "بالوین" ستاره خوش آتیه جمهوری چک عملکرد خوب خود در زیر سبد ایران را ادامه داد تا اختلاف را به ۹ امتیاز افزایش داده و چک را ۲۸ - ۱۹ پیش بیاندازد. شاهین‌طبع بلافاصله با افزایش اختلاف به ۱۱ امتیاز تقاضای وقت استراحت کرد.

عملکرد ضعیف حدادی در زیر سبد این موقعیت را به بالوین و ساتورانسکی داد تا با پرتاب‌های دو امتیازی و اسلم دانک‌های خود جمهوری چک را ۳۸ - ۲۲ پیش انداختند تا بار دیگر ایران تقاضای وقت استراحت کند.

با ورود دو تیم به زمین فشار تمام زمین بازیکنان چک در دفاع، کار را برای یخچالی و جمشیدی سخت کرد تا تعداد اشتباهات ایران بالا برود.

از اواسط این کوارتر گرامی‌پور جایگزین حدادی شد تا شاید در زیر سبد شرایط دفاع ایران را بهبود ببخشد، اما این اتفاق رخ نداد. بازیکنان چک با عملکردی فوق‌العاده در کارهای تیمی و پرتاب‌های سه امتیازی اختلاف را به ۱۶ امتیاز افزایش داده و ۴۶ - ۳۰ برنده نیمه نخست بازی شدند.

کوارتر سوم: ۲۱ - ۱۶ جمهوری چک

با شروع نیمه دوم هم عملکرد ضعیف بازیکنان ایران در حمله ادامه داشت و این دفاع ۳ - ۲ جمهوری چک بود که حملات شاگردان شاهین‌طبع را یکی پس از دیگری دفع می‌کرد. در حالی که سه دقیقه و نیم از این کوارتر گذشته بود،‌ چک ۸ - ۶ پیش بود. اختلاف ۱۸ امتیازی دو تیم در حالی روی تابلو خودنمایی می‌کرد که چک ۵۸ - ۴۰ برتری را در اختیار داشت. با افزایش اختلاف به ۲۰ امتیاز،‌ شاهین‌طبع تقاضای وقت استراحت کرد.

پس از ورود دو تیم به زمین نیز اشتباهات بازیکنان گارد ایران به دلیل دفاع سنگین حریف ادامه یافت تا با افزایش اختلاف به ۲۲ امتیاز، آئودا جمهوری چک را به امتیاز ۶۲ برساند. با همکاری ارسلان و حامد ایران به امتیاز ۴۶ رسید تا اختلاف به ۱۶ امتیاز کاهش یابد. پس از کسب ششمین امتیاز متوالی ایران،‌ جمهوری چک برای نخستین بار در این دیدار تقاضای وقت استراحت کرد. اشتباهات بازیکنان ایران در این کوارتر هم ادامه داشت تا چک همچنان ۶۷ - ۴۶ و با اختلاف ۲۱ امتیازی پیش باشد.

کوارتر چهارم: ۱۷ - ۳۲ ایران

با بهتر شدن کار دفاعی شاگردان شاهین‌طبع، ۶ امتیاز نخست این کوارتر را محمد جمشیدی و نوید رضایی‌فر برای ایران به دست آوردند تا در حالی که نتیجه ۶۹ - ۵۳ به سود چک بود، رونن تقاضای وقت استراحت کرد. عملکرد درخشان جمشیدی در این کوارتر ادامه یافت تا با کسب ۵ امتیاز دیگر ایران را به امتیاز ۵۸ رساند. عملکرد خوب ایران در حمله نیز باعث شد تا با پرتاب ۳ امتیازی یخچالی اختلاف به ۸ امتیاز کاهش یابد.

پس از وقت استراحت جمهوری چک هم اما این تیم ایران بود که عملکرد بهتری در دفاع و حمله داشت. با ۴ امتیاز حدادی اختلاف دوتیم در امتیاز ۷۶ - ۷۱ به ۵ امتیاز کاهش یافت. حدادی با خطا روی آئودا پنج فوله شد تا گرامی‌پور جایگزین او شود. با خروج حدادی چک ۴ امتیاز متوالی را به دست آورد تا نتیجه ۸۴ - ۷۸ شود. این دیدار نهایتا با همین نتیجه به پایان رسید تا ملی‌پوشان ایران کار خود در المپیک را با باخت آغاز کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار