مضرات جدی آناناس برای سلامتی بدن
کد خبر: ۲۱۸۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
متخصصان می‌گویند زیاده روی در مصرف آناناس باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی بدن می‌شود.
متخصصان می‌گویند زیاده روی در مصرف آناناس باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی بدن می‌شود.
 
مضرات جدی آناناس برای سلامتی بدن
 
به نقل از کیور جوی، خوردن یک تکه آناناس خنک در روز‌های گرم تابستان می‌تواند باعث شادابی و نشاط بدن شود. این میوه دارای سطح بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، و آنتی اکسیدان هاست. با این وجود، زیاده روی در مصرف آناناس به مانند زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی برای سلامتی بدن مضر باشد.
 
از مهمترین مضرات زیاده روی در مصرف میوه آناناس می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
 
۱- بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد: آناناس دارای آنزیمی به نام بروملائین است که می‌تواند باعث هضم پروتئین‌ها شود. برخی افراد پس از مصرف آناناس واکنش‌های حساسیت زا ملایم مانند خارش و التهاب در صورت و زبان را بروز می‌دهند. گرچه این موضوع پس از چند ساعت برطرف می‌شود، اما در صورتی که شاهد ادامه واکنش‌های آلرژیک بودید مراجعه به پزشک ضروری است.
 
۲- واکنش به برخی دارو‌ها در بدن: آنزیم بروملائین می‌تواند با برخی دارو‌ها تداخل داشته باشد. از این رو، باید توجه ویژه‌ای به زمان مصرف آناناس و برخی دارو‌ها داشته باشید. آناناس باعث جذب بیش از اندازه برخی آنتی بیوتیک‌ها مانند آموکسی سیلین و تتراسایکلین می‌شود. همچنین اگر از جمله افرادی هستید که از دارو‌های رقیق کننده خون مانند وارفارین، کلوپیدوگرل، و آسپرین استفاده می‌کنید، مصرف آناناس می‌تواند خطر خونریزی را در شما افزایش دهد.
 
۳- حساسیت دندان: سطح PH آناناس بین ۳.۳ تا ۵.۲ است که به معنای اسیدی بودن این میوه است. مصرف بلند مدت آناناس باعث تخریب مینای دندان و حساس شدن آن می‌شود.
 
۴- افزایش سطح قند خون: اگر از جمله افرادی هستید که از دیابت رنج می‌برند، باید پیش از مصرف آناناس با پزشک خود مشورت کنید. به مانند هر میوه شیرین دیگر، آناناس دارای سطح بالایی از فروکتوز است که می‌تواند باعث افزایش ناگهانی قند خون شود.
 
۵- بروز اسهال: آناناس یکی از منابع مناسب فیبر است. گرچه فیبر برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است، اما زیاده روی در مصرف آن باعث بروز اسهال و استفراغ می‌شود.
 
۶- آناناس نارس خطرناک است: یکی از ضروری‌ترین نکات پیش از مصرف آناناس، توجه به رسیده بودن آن است. خوردن آناناس نارس یا نوشیدن آب آن بسیار خطرناک است. این موضوع می‌تواند به اسهال و استفراغ شدید در فرد منجر شود و به سختی درمان می‌شود. اگر شاهد بروز این مشکل بودید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
0
چهار سال قبل حدود صد گرم آناناس خوردم ؛ حالا سلامتی ام به خطر افتاده ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار