چطور کمربند ایمنی را هنگام بارداری ببندیم؟
کد خبر: ۲۱۸
تاریخ انتشار: 2015 April 29    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
اگر خودتان رانندگی می‌کنید، صندلی جلو را طوری تنظیم کنید تا حد امکان از فرمان و داشبورد فاصله داشته باشد، و در عین حال پایتان به راحتی به پدال‌ها برسد.
پژوهش‌ ها به طور مکرر نشان داده‌اند که بهترین شیوه برای حفاظت از جنین در حال رشد شما حفاظت از خودتان با بستن کمربند ایمنی به شیوه مناسب در هر باری است که سوار ماشین می‌‌شوید.

در واقع هنگامی که به عنوان مادر باردار رانندگی می‌کنید یا مسافر ماشین هستید، باید مراقب دو نفر باشید.

بنابراین بستن کمربند ایمنی برای‌تان اهمیت دارد و در عین حال اهمیت دارد که کمربند را درست ببندید.

این توصیه‌ها را هنگام بستن کمربند ایمنی در حین بارداری رعایت کنید:

همیشه از هر دو تسمه شانه‌ای و روپایی کمربند استفاده کنید.
تسمه روپایی کمربند را زیر شکم‌تان محکم کنید- هرگز تسمه را از روی شکم رد نکنید؛ چرا که در صورت بروز تصادف، فشار ناگهانی وارد از کمربد ممکن است باعث جدا شدن جفت از رحم یا آسیب‌های دیگر شود.

اگر یک پالتوی زمستانی یا پلوور ضخیم پوشیده‌اید که باعث می‌شود کمربند ایمنی به بالا و روی شکمتان بلغزدِ، پالتو یا پولوور درآورید، چون داخل ماشین به اندازه کافی گرم هست.
کمربند را طوری محکم کنید، به سراسر بدنتان بچسبد، نه خیلی تنگ و نه خیلی شل و ول.
اگر کمربند شانه‌ای از روی گردن‌تان می‌گذرد، وضعیت صندلی یا کمربند را تغییر دهید تا کمربند اندازه‌تان شود.

هرگز کمربند شانه‌ای را زیر بازوی‌تان قرار ندهید؛ تسمه کمربند باید از روی قفسه سینه‌تان و از میان پستان‌های‌تان بگذرد.
اجازه دهید بخش فوقانی کمربند شانه‌ای روی شانه‌تان قرار گیرد، اما نگذارید که با گردن‌تان اصطکاک داشته باشد.

کیسه هوا محافظت اضافی برای شما ایجاد می کند، بنابراین مطمئن شوید که کیسه هوای ماشین فعال است. در عین توجه داشته باشید داشتن کیسه هوا جایگزین نیاز به بستن کمربند ایمنی نمی‌شود. (در واقع، اگر شما با کمربند ایمنی در وضعیت مستقری قرار نداشته باشید، باز شدن کیسه هوا می‌تواند خطرناک هم باشد).

اگر خودتان رانندگی می‌کنید، صندلی جلو را طوری تنظیم کنید تا احد امکان از فرمان و داشبورد فاصله داشته باشد، و در عین حال که پای‌تان به راحتی به پدال‌ها برسد.
اگر فرمان ماشین قابل تنظیم است، آن را به سمت بالا و دور از شکم‌تان ببرید. به این ترتیب کیسه هوا به سمت قفسه سینه‌تان باز خواهد شد، نه شکم‌تان.

ضمنا حتی اگر تصادفی جزئی کردید، فورا به نزد پزشک‌تان بروید. گرچه ممکن است در آن لحظه احساس ناراحتی نکنید، اما مهم است که اطمینان حاصل شود که هم شما و هم جنین آسیبی ندیده‌اید.

منبع: همشهری آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار