کلین‌شیت یا دروازه بسته
کد خبر: ۲۱۷۸۵۷
تاریخ انتشار: 2021 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
کلین شیت یا دروازه بسته اصطلاحی است که علاقه‌مندان به فوتبال آن را زیاده شنیده اند. دروازه‌بسته یا کلین شیت به اصطلاحی در برخی از ورزش‌ها از جمله فوتبال گفته می‌شود که دروازه‌بان در طول یک بازی هیچ گلی نخورد و دروازه‌اش در اصطلاح «باز» نشود.

کلین‌شیت یا دروازه بسته

کلین شیت یا دروازه بسته اصطلاحی است که علاقه‌مندان به فوتبال آن را زیاده شنیده اند. دروازه‌بسته یا کلین شیت به اصطلاحی در برخی از ورزش‌ها از جمله فوتبال گفته می‌شود که دروازه‌بان در طول یک بازی هیچ گلی نخورد و دروازه‌اش در اصطلاح «باز» نشود. این اصطلاح علاوه بر فوتبال، در بیسبال، هاکی روی یخ، فوتبال آمریکایی و راگبی نیز کاربرد دارد. باید یادآور شد که کلین شیت وقتی محاسبه می شود که چند بازی متوالی دروازه بسته باشد.

همانطوری که برای مهاجمان آمار گل را به عنوان مولفه برتری و رکورد ثبت می‌کنند، تعداد بازی‌های دروازه‌بسته برای یک دروازه‌بان یا دقیقه‌هایی که به طور مداوم یک دروازه‌بان دروازه‌اش را بسته نگاه داشته به عنوان رکورد برای دروازه‌بان‌ها منظور می‌شود و طبیعتاً دروازه‌بانی که بیشترین دقایق دروازه‌بسته را داشته باشد دروازه‌بان موفق‌تری بوده است. معمولاً در لیگ‌های معتبر فوتبال مانند لالیگا و سری آ همیشه لیست دروازه‌بان‌های برتر بر مبنای دقیقه‌های دروازه‌بسته به همراه جداول دیگر لیگ به روز می‌شود.

سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار