کامنت‌های نژادپرستانه پای پست نوید
کد خبر: ۲۱۷۸۳۲
تعداد نظرات: ۷۹ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 22    -    ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
ازدواج نوید محمدزاده، بازیگر سینما و تلویزیون با فرشته حسینی خبرساز شد.

ازدواج نوید محمدزاده، بازیگر سینما و تلویزیون با فرشته حسینی خبرساز شد.

کامنت‌های نژادپرستانه پای پست نوید

طی روزهای اخیر نوید محمدزاده با انتشار عکس زیر، خبر ازدواج خود با فرشته حسینی را اعلام کرده بود که با واکنش غیراخلاقی برخی کاربران مواجه شده است.

کامنت‌های نژادپرستانه پای پست نوید

برترین‌ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
34
19
لطفا موضوع را به بيراهه نبريد
موضوع نژاد پرستي در اين موضوع ، موضوع عده بسيار بسيار قليلي است
موضوع اصلي و نگران كننده تبليغ هم خانگي و روابط .... است كه وقتي توسط افراد مشهور اتفاق ميفته به جنبه ترويجي آن دامن مي زند . بين خودشون و خارج از ديد اجتماع حتما همه چي اتفاق ميفته و به ما هم مربوط نيست
توجه داشته باشيد ازدواج سفيد و روابط خارج از عرف و تاييد و عادي بودن آن با وجود دگرگوني هاي اجتماعي جامعه ايران اكثرا در چند محله از چند شهر بزرگ اتفاق ميفته
همين حالا هم مستندي درستي براي ازدواج اين دو نيست و حلقه دست كردن با ازدواج و روابط در چارچوب عرف فرق ميكنه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
نژادپرستا در ایران عده قلیلی هستن؟ خخخخ جوک قشنگی بود
ناشناس
| |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
شما از کجا مطمئنی که رابطه این دو ازدواج سفیده؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
21
182
بعضی ها مغزشون اونقدر کپک زده و افکارشون به قدری پوسیده و گندیده است که وقتی دهان باز می کنند و ابراز عقیده می کنند،عفونت و تعفن کل فضا رو آلوده می کنه. اخه آدم‌های غافل ، آدم‌های مغرور و تهی مغز، چرا اینقدر به خودتون غره هستین،حتی اونقدر سواد ندارین که بدانید افغانستان زمانی پاره تن ایران بوده که انگلیسی ها اون رو به زور و علی رغم میل افغانی ها از ایران جدا کردن و آنها اصالت ایرانی دارند،که حتی اگر هم نداشتن باز هم از انسانیت شان چیزی کم نمی سد.واقعا جای تاسف که هموطنان من که ادعای با فرهنگ بودن دارن،چنین افکاری دارن و اون رو ابراز می کنن.کی به اینجا رسیدیم؟ کی راه رو گم‌کردیم و به این بی راهه امدیدیم و‌حالا توی این گنداب فرهنگی غرق شدیم رو نمی دونم ولی این رو می دونم که امروز این مملکت،بد روزگاری است.از این همه بی سوادی و غفلت بیدارشین که همین حالا هم خیلی دیره .یا علی
راستی پیوند شما دو عزیز هم مبارک باشه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
منفي دادم فقط به خاطر حجم بالاي استفاده از كلمات زشت و دشنام در متن تان
حفظ آرامش در هر كاري بويژه توصيه و انتقاد !
ناشناس
| |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
داداش شما این معارف رو داری شما اخلاقیات داری یک درصدی هم عفونت در جامعه وجود داره که قبلا جایی برای ظهور نداشت ولی الان به لطف اینستاگرام تعفن سراسر دنیا رو برداشته و منحصر به ایران هم نیست مورد برجسته آخر توهین به فوتبالیست های سیاهپوست انگلستان بود
تنها راه بستن راه ظهور عفونت است من اینستا ندارم شما هم نداشته باشید اگر جناب نوید هم نداشت متحمل این توهین ها و درگیر شدن لاجرم با آنها تا آخر عمر نمی شد
ناشناس
| |
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
بله افغانستانی ها ایرانی هستند
ناشناس
| |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
اون در مغز متعفن و پر از حرف‌های احمقانت بزار.
منظور از اصالت ایرانی چی هست؟؟؟؟؟؟
میشه مصداق‌های اصالت ایرانی برای من بگی بچه متوهم‌.
تک به تک مصداق‌های اصالت ایرانی بگووووو
ناشناس
| |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
ناشناس ۱۱:۰۲!تو قبل از اینکه اونطور در این قسمت بپری وسط،ادب در بیان نظر رو یاد هم یاد میگرفتی.ناشناس ۱۱:۰۲! در این قسمت در مورد این خبر نمیخوام نظر بدم و این قسمت هم نمیخوام نظر بدم هم که افغانستان اصالت ایرانی دارد یا ندارد. ناشناس ۱۱:۰۲!اصالت ترکیه ای چیه؟معیارت در مورد اصالت،زبانه؟آداب و رسوم مختلفه؟دستاورد تاریخیه؟مجموعه ای از اون عوامله و یا تعدادی از عوامل دیگست؟اگر نگاهت نسبت به اصالت صرفا زبانه،نظرت در مورد تفاوت های زبانی در ترکیه و جمهوری آذربایجان چیه؟آیا تو میدونی چه زبان هایی در ترکیه وجود داره؟آیا تو میدونی چه زبان هایی در جمهوری آذربایجان وجود داره؟آیا در مورد اونها هم اون نظری که در این قسمت دادی و هم میدی؟آیا همه افراد در ایران یا در هر کشور دیگه ای اگر اهل ایران یا اون کشور هستند از نظرت باید الزاما در حداقل یک شاخص( به جز اینکه اهل اون کشور هستند)به صورت موردی یکسان باشند؟ممکنه در بعضی از کشورها اینطور باشه اما در تعدادی از کشورها هم مجموعه ای از یک سری از پارامترها و شاخص ها در بسیاری از مردم اون کشور کم و بیش رایجه ویا وجود داره.مثلا در ایران سنت های مربوط به زبان فارسی(که یک جایگاه فراقومیتی در ایران داره)،یک سری از اعیاد و سنت های ملی مانند عید نوروز و یک سری از سنت های مربوط به آن و شب چله و ...و دستاوردهای تاریخی مشترک مردم بسیاری در ایران،و یا آداب معاشرت رایج در بین مردم بسیاری درایران،معماری در بسیاری از نقاط ایران و یک سری از موارد دیگر که به صورت یک مجموعه اگر در آن نگریسته بشه در بین افراد و مناطق بسیاری ایران رایجه و یا وجود داره.مردم آذربایجان از نظر ساختار چهره،از نظر آداب معاشرت،از نظر اعیاد ملی،از نظر باورها و مناسبت های مذهبی،از نظر دستاوردهای تاریخی شبیه به اکثریت بقیه مردم ایرانند یا شبیه به اکثر ترک زبانان استانبول و یا آسیای میانه؟
naser
| |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
دم از اصالت ایرانی زدن خود نوعی نژاد پرستی است یعنی شما هم با آنها هم عقیده هستید فقط آنها نمی دانستند که افغانی ها اصالت ایرانی دارند وال توهین نمی کردند! راستی یادم رفت بگم آلمان هم زمانی جزئی از ایران بوده که انگلیسی ها به همراه متفقین از ایران جدا کرده اند!
ناشناس
| |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
اصالت ایرانی مثل اصالت هرچیز حقیقی دیگه است. نیاز به تعریف و مصداق نداره.
اصالت، یک محصول صنعتی نیست که اداره استاندارد را بخواد تا تعریفش کنه..
چیزیه که آدم باید حسش کنه. شما اگه نمی تونی، خودشو ناراحت نکن.
ناشناس
| |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
عزیزی که از واژه اصالت ایرانی در این متن بر آشفته ای، متاسفم که به حدی سواد نداری که متوجه شوی منظور از اصالت در این متن، رگ ،ریشه ،نژاد ایرانی است. و از گفتارت خوب معلوم است که از آن دست نژاد پرستان کم سوادی هستی که تاب و تحمل اینکه کسی در حمایت از بندگان خدا حرف حقی بزند را نداری.من هم دایره المعارف نیستم برو در اینترنت جستجو کند تا هم سواد فرهنگی ات قدری بالا بره و هم تک تک مصداقهای اصالت ایرانی رو پیدا کنی و متوجه بشوی که تو یکی حتما از آنها بهره ای نبرده ای چرا که اولین مصداق ایرانی بودن،برابر دیدن تمام انسانهاست که توسط کوروش کبیر بر لوح معروف کوروش برای ابد حک گردیده.
naser
| |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
ناشناس 20:33 تمام انسان ها به واسطه انسان بودن اصالت دارند نه ایرانی، افغانی، ترک، انگلیسی و... بودن! شما هنوز در پیچ و خم رگ، ریشه و نژاد ایرانی گیر کرده اید! حتی ادب صحبت کردن را هم بلد نیستید و به قول معروف چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید شروع به توهین کردن نموده اید. شما هنوز در کشور خودتان در قرن بیست و یکم اتنیک های غیر فارس حق تحصیل به زبان مادری خودشان را ندارند حتی در کنار زبان فارسی! آنوقت شما از انسانیت و برابر دانستن انسان ها در 2500 سال قبل صحبت می کنید! اندکی تاریخ و گذشته مبهم و اثبات نشده را رها سازید و امروز را ببینید و اگر توانستید آنرا اصلاح کنید تا دیگران ادعاهای توخالی شما را باور کنند و پی به اصالت مود ادعایتان ببرند! تا من بی سواد ، به شمای باسواد ایمان بیاورد. موفق باشید. خطاب به ناشناس 19:58 درست می فرمایید اصالت انسان ها را باید حس کرد، ولی چرا من نمی توانم اصالت شما را حس کنم!؟ شما هم خودشو ناراحت نکن شاید هم اصالتی نداری تا حس شود.
ناشناس
| |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
آقای ناصر نمی دونم چرا اینقدر شتاب زده و جانبدارانه قضاوت می کنید . واقعا تا حالا در مورد منشور کوروش و اینکه اولین سند نوشته شده درباره حقوق بشر است،چیزی نشنیده اید که بجای افتخار به چنین سندی، انرا ادعای ثابت نشده می دانید. از ان گذشته ، با بکار بردن واژه انتنیک ،بجای قوم مثلا خواسته ای که به دیگران پز روشن فکری بدهی که خیلی با سوادی.من در اول حرف هایم ،اگر درست و بی غرض متن را خوانده بودی،اشاره کرده بودم که اگر افاغنه اصالت ایرانی هم نداشتند،از آنجا که تن آدمی شریف است،به جان آدمیت ،کسی اجازه توهین به آنها را ندارد.از همه اینها برادر من چرا خلط مطلب می کنی.خودت ضد و نقیض حرف می زنی.کلا سر در گمی برادر
ناشناس
| |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
همون حقتون است که غربی ها به چشم شهروند درجه سوم نگاهتون کنند چون قدر تاریخ و کشورتون رو نمیدونید . ایرانیان فرهنگ دارند اما امثال بی هویت تو هیچی ندارن. گنداب همین مغز امثال شماهاست که از ایرانی بودنتون هم ترس دارید . مثل موش زیر سایه بقیه فرهنگ ها رفتید و مدام فرهنگ و تاریخ خودمون رو میکوبید
naser
| |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
ناشناس 16:35 قوم به یک گروه بسیار کوچک که نسبت های فامیلی با هم دارند اطلاق می شود به 30 چهل میلیون ترک ایرانی یا 10 میلیون کرد و چند میلیون عرب نمی شود از لفظ قوم استفاده کرد و اتنیک اصطلاح کاملتری است که معادلی ذر زبان فارسی ندارد برای پز روشنفکری و با سوادی نیست!
naser
| |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
ناشناس 16:35 عزیز، کسی که به بدیهی ترین اصول اولیه انسانی و حقوق بشر در قرن 21 عمل نمی کند نمی تواند به منشور حقوق بشر در 2500 سال قبل افتخار کند! درک این مطلب خیلی ساده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
110
102
اگر سهم ایرانیان از علم و تمدن و فرهنگ همچون تمدن باشکوه یونان باستان و مصر باستان بود تا الان حداقل 20-30 تا هیتلر در ایران ظهور کرده بود و کل دنیارو با خاک یکسان کرده بود.

باز خوبه کل تمدن ایران محدود به 4 تخت سنگ در پاسارگاده و به واسطه همین تحت سنگ ها هیچ قومیت و ملتی از فحاشان خودآریایی پندار در امان نیست. اگر ما افلاطون و سقراط و بقراط داشتیم و مثل یونان فلسفه و ریاضیات و علم دنیا رو پایه گذاری کرده بودیم که الان کره زمین رو به اسم خودمون زده بودیم.

متاسفانه به دلیل کمبود آموزش و فرهنگسازی جنون نژادپرستی در ایران بیداد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
تجزيه طلب نادان
ناشناس
| |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
تا احمقهايي مثل شما هست ما ايرانيها نياز به دشمن نداريم، ضمنا سهم ايران در تمدن جهاني بسيار بيشتر از مصر و يونان است، مشكل اين است كه امثال شما نمي فهميد و نمي خواهيد بفهميد، در مصر برده ها را لاي تخته سنگها مي گداشتند و در يونان هم برده داري رايج بود ولي در همين بناي تخت جمشيد همه كارگران حقوق دريافت مي كردند، تمدن ايران بر اساس انساندوستي بود و همين عامل برتري ماست كه امثال شما نخواهيد فهميد
علی
| |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
سلام
آقا مثل اینکه خیلی عصبانی هستی و عملکرد چارتا آدم بی فرهنگی که در همه قومیتها حتی بیشتر از ایران هم هست گذاشتی پای همه ایرانیا؟
ناشناس
| |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
برو تاریخ رو بخون تا با تمدن ایران آشنا بشی بیسواد
ناشناس
| |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
شما هم از اونور بوم نیافت
زضا رضوی ازاد
| |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
بعضی ها چنان در ورطه غرب پرستی گرفتارند و خودشان نمیدانند که به هر بهانه ای دنبال تمسخر ما ایرانی ها و خویشاوندان افغانستانی و اذربایجانی مان هستند ..... نمی دانند اروپائیان از افلاطون و سقراط و بقراط هزار سال بی خبر بودند و توسط بزرگان ما ایرانی ها ی مسلمان نظیر ابن سینا ابوریحان فارابی و........ان بزرگان یونانی را دوباره شناختند .....
ناشناس
| |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
یه روانشناس برو عقده هاتو تاریخ نریزی جناب .
ناشناس
| |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
سهم ایران از علم و تمدن دنیا از مجموع مصر و یونان بیشتره. علم و پزشکی و جبر و شیمی و معماری و مهندسی منابع آب و فلسفه و عرفان و شعر و ...
ناشناس
| |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
الان در همون یونان هم نژادپرستی بیداد میکنه . نمی دونم حالا چند آدم بی شعور که اصلا معلوم نیست ایرانی هستند یا نه یه حرف مفتی زدند اونوقت همه ی ایرانیها بدند. ...اصلا تو خودت کجایی هستی؟؟
ناشناس
| |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
حالا شما اعصابتو کنترل کن. با خودزنی، این رفتار ناشایست این افراد رو نمیتونی جبران کنی. البته دلیلی بر نشر رفتار نادرست این افراد هم در تابناک وجود نداشت. با تبریک مجدد به این زوج. شاد و پیروز باشید.
ناشناس
| |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
آخر بدبخت بیچاره کجای ایران نژاد پرستی هست که امدی از جنونش حرف زذی نکنه می خواستی خودت را نشون بدی. این همه ازدواج بین تمامی ملت نشان از این است که حرفت باد هواست و بقول خودت باید یکم فرهنگ و آموزش بیاموزی که کمتر بد وبیراه بگویی.
ناشناس
| |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
کاملن مشخصه به روان شناس نیاز داری

اون سه تا کامنت امثال تو گذاشتن
ناشناس
| |
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
عزیز من شما مثل اینکه درباره تمدن ایران و بین نهرین و آسیای غربی درست مطالعه نکردید، تمدن ایران و آسیای غربی از تمدن یونان قدیمی تر هست و پربارتر. ریاضیات را که یونانی ها پایه گذاری نکرده اند اعداد 1 تا 10 را هندی ها درست کردند. جبر و الگوریتم را ایرانی ها درست کردند. عدد صفر را هم در خاورمیانه درست شده.
بعدش یونانی ها هم نژاد پرستی دارند، برید ببینید به حاج صفی بنده خدا چی گفتند که می خواد بره آک آتن.
اما نه تنها نژاد پرستی غلط هست بلکه اینجا اصلا مافوق حماقت هست چون ایرانی و افغانستانی ها از یک نژاد هستند.
احتمالا این ها را زن هایی که نوشتند که نوید را دوست داشتند و بهشون نه گفته
ناشناس
| |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
از آب گل آلود ماهی نگیر.کل تمدن ایران محدود به ۴ تخت سنگ در پاسارگاده؟در پاسارگاد فقط ۴ تا تخت سنگ وجود داره؟تو اصلا میدونی تمدن ایرانیان و هنر و فرهنگ و تمدن در ایران در چند هزار سال اخیر به چه صورت بوده؟تو میدونی چقدر آثار فرهنگی و تاریخی در ایران مربوط به قرون مختلفی قرار داره؟تو میدونی چه تعداد دانشمند ایرانی در پیشرفت علم بشر تا به اکنون نقش داشتن؟اونطور هم تو نوشتی "کمبود آموزش"و "فرهنگسازی"؟تو چقدر در مورد تاریخ و فرهنگ ایرانی اطلاعات درست درای؟خیلی عجیبه که اونقدر بی ربط و غیر منطقی هم نوشتی هیچ قومیت و ملتی از فحاشان خودآریایی پندار در امان نیست.تو بر چه اساسی اونطور نوشتی؟این سبک استفاده از واژه "خود آریایی پندار"و همچنین این تلاشت در این نظر برای کمرنگ جلوه دادن تمدن ایرانی در بین عده ای از پانترکان هم به شدت رایجه.عده ایشون به شدت تلاش می کنند که با حرف های به ظاهر منطقی برای عده ای،اما در واقع به شدت غیر منطقی،و با سوء استفاده از رفتار عده ای،به شدت تاریخ و فرهنگ و تمدن ایرانی رو زیر سوال ببرن و عده ای از اون پانترکان هم بسیار به یک سری از قومیت ها توهین می کنند و حرف های نژاد پرستانه بسیاری هم میزنند،و سعی میکنند اکثر مخالفان اون توهین ها و اون رفتار نژاد پرستانه و اون توهمات قومیتیشونو به "آریایی بودن"و عده ای از دوستداران فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران ربط بدن.عده ای از اون پانترکان هم سعی می کنن با اغراق و دروغ ،تعداد افرادی که توهمات قومیتی همانند توهمات قومیتی خودشون دارن رو بیشتر از اون چیزی که هست نشون بدن .تو نظرت در مورد پانترکیسم و اغراق و تحریفات یک سری از پانترکان در مورد یک سری از قومیت ها و رفتارهای نژاد پرستانه عده ای از پانترکان چیه؟طرز جواب دادنت به این سوال شاید بتونه تا حدی هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظر سطح پایینت در این قسمتو مشخص کنه
ناشناس
| |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
احمق بی هویت
naser
| |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
ناشناس 20:08 دشمن شما خودتان هستید هیچ دشمن دیگری وجود ندارد تا زمانیکه دست از خود برتر بینی و پست انگاری دیگران بر ندارید و تمام تاریخ خود را بری از هرگونه خطا بپندارید و بقیه ملت ها را وحشی، جانی و بی تمدن بیانگارید انتظار دوستی سایر ملل و اقوام را نداشته باشید. تاریخ را از منابع صحیح و تحریف نشده بخوانید آنوقت نظرتان عوض خواهد شد. امروز نژاد پرستی می کنید ولی ادعای انسان دوستی در گذشته می کنید!!!
ناشناس
| |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
ناصر خان نمیدونم ایرانی ها چه بلایی است خوردن که اینقدر ازشون واهمه داری.اره عمو ما به فرهنگ و اصالت ایرانیمون میخوریم تا چشم امثال تو کشور بشه.وقتی عرب و انگلیسی و آلمانی و ژاپنی به تاریخش میباشد دهان تو بسته است ولی تا ایرانی ها از اصالت خودشون میگیرن رعشه میگیرن؟ما تا ابد به تاریخ گذشته ایرانیان افتخار میکنیم پا به داشتن هموطنان تورک و کورد و لر و عرب و مازنی و گیلکیمون افتخار میکنیم.ما به تمام مبارزات تاریخیمون در برابر مغول و مقدونی و یونانی و... افتخار میکنیم.ما ایرانی ها سختی کشیدیم و میکشیم اما به اصالتمون افتخار میکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
22
23
ایرانیایی که میرن توی اروپا توالت غربی هارو میشورن هنوز از رو نرفتن و افغانیارو تمسخر میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
جناب عالی؟؟؟
ناشناس
| |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
حالا جالبش اینه که افغانیا هم میرن توالت غربی ها رو میشورن
کلا دو گروه توالت شور افتادیم به جون هم
خخخخخخخخ
محمود فرنودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
8
20
ایران و افغانستان در فلات ایران یک ملیت هستند.ما باید افغانستانی ها را از خودمان بدانیم
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
25
3
۱
نژاد اصیل ژرمن بود موی بلوند چشمان ابی قد بلند لاغر با انگشتانی بلند و صورتی استخوانی
خاورمیانه حتی نژادشون هم بدرد نمیخوره به بهش افتخار کنند
در ضمن نوید محمد زاده از کرد های استان ایلام است و اهل افغانستان نیست و یک ایرانی اصیل است
پاسخ ها
مریخ
| |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
باید اضافه کنم فرشته حسینی متولد تهران دارای پدر و مادری اهل افغانستان است او در جشنواره فیلم مراکش جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرده بود هیچ فرقی بین او و سایر دختران ایرانی وجود ندارد مبارک باشه همتون لنگه همین
ناشناس
| |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
مسئلت دارم شفای عاجل.... انسانی که هنوز در کف نژاده، حقیقتا انسانیت رو نفهمیده...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
7
5
بعضی ها مغزشون اونقدر کپک زده و افکارشون به قدری پوسیده و گندیده است که وقتی دهان باز می کنند و ابراز عقیده می کنند،عفونت و تعفن کل فضا رو آلوده می کنه. اخه آدم‌های غافل ، آدم‌های مغرور و تهی مغز، چرا اینقدر به خودتون غره هستین،حتی اونقدر سواد ندارین که بدانید افغانستان زمانی پاره تن ایران بوده که انگلیسی ها اون رو به زور و علی رغم میل افغانی ها از ایران جدا کردن و آنها اصالت ایرانی دارند،که حتی اگر هم نداشتن باز هم از انسانیت شان چیزی کم نمی سد.واقعا جای تاسف که هموطنان من که ادعای با فرهنگ بودن دارن،چنین افکاری دارن و اون رو ابراز می کنن.کی به اینجا رسیدیم؟ کی راه رو گم‌کردیم و به این بی راهه امدیدیم و‌حالا توی این گنداب فرهنگی غرق شدیم رو نمی دونم ولی این رو می دونم که امروز این مملکت،بد روزگاری است.از این همه بی سوادی و غفلت بیدارشین که همین حالا هم خیلی دیره .یا علی
راستی پیوند شما دو عزیز هم مبارک باشه
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
5
9
شعور در حد بز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
7
14
چرا ما ایرانیها دوست داریم تو زندگی خصوصی دیگران سرک بکشیم اخه
بابا گناه کرده یه انسان با یا انسان ازدواج کردن
به جا این جملات حال به هم زن به دوتاشونم آرزویه سلامتی و خوشبختی کنید
من به عنوان هموطنت نوید جان آرزویه خوشبختی برای خودت و همسرت.از خدای مهربانم بهترین ها رو براتون میخام.شاد و سلامت باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
زیاد فاز روشنفکری نگیر حتم دارم جز اون دسته آدمهایی هستی که همش تو زندگی دیگران سرک میکشی حالا اومدی اینجا روشنفکر شدی برای ما
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
14
9
برخلاف تمدنهای وحشی و رژیمهایی مثل انگلیس و آمریکا، ایران در زمان ابرقدرتی هخامنشی خاصه کوروش اهل جنایات چنین رژیمهایی نبود و به لحاظ تمدن و اخلاق مثل خورشید در تاریخ می درخشد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
این که تو از جنایات هخامنشیان خبر نداری نتیجه بی سوادیته برو مطالعه کن بعد بیا حرف بزن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
5
16
نژادپرستی آخرین حربه انسانهای نادان و ناتوان در برخورد با موضوعات است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
8
10
افغان ها تا همین دویست سال پیش هموطن ما بودند

همکاری روس و انگلیس باعث جدایی این قطعه از کشور ایران شد
اکنون آنها هم مثل ما تاوان اختاپوس شوروی سابق و روسیه فعلی در کنار آل سعود کودک کش حامی طالبان را دارن می پردازند

تاریخ بخوانید تا متوجه شوید روس و انگلیس با ایران چه کردند

جنایاتی که آنها کردند آمریکای ملعون نکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
5
16
همه ش عقده و حسادته چشم دیدن خوشبختی یکیو ندارند
بینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
8
5
بعضی ها مغزشون اونقدر آفت زده و افکارشون به قدری نپخته و گندیده است که وقتی دهان باز می کنند و ابراز عقیده می کنند،عفونت و تعفن کل فضا رو آلوده می کنه. اخه آدم‌های غافل ، آدم‌های مغرور و تهی مغز، چرا اینقدر به خودتون غره هستین،حتی اونقدر سواد ندارین که بدانید افغانستان زمانی پاره تن ایران بوده که انگلیسی ها اون رو به زور و علی رغم میل افغانی ها از ایران جدا کردن و آنها اصالت ایرانی دارند،که حتی اگر هم نداشتن باز هم از انسانیت شان چیزی کم نمی سد.واقعا جای تاسف که هموطنان من که ادعای با فرهنگ بودن دارن،چنین افکاری دارن و اون رو ابراز می کنن.کی به اینجا رسیدیم؟ کی راه رو گم‌کردیم و به این بی راهه امدیدیم و‌حالا توی این گنداب فرهنگی غرق شدیم رو نمی دونم ولی این رو می دونم که امروز این مملکت،بد روزگاری است.از این همه بی سوادی و غفلت بیدارشین که همین حالا هم خیلی دیره .یا علی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
7
13
آری ما اکثرا شعبه ای از نژادپرستی را در وجودمان داریم....
این را هم نمی تونیم قبول کنیم؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
4
18
اگر خبر ازدواج دو نفر را می شنوید بهتر است برایشان ارزوی خوشبختی کنید و به حق انتخاب دیگران احترام بگذارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
5
11
جالبه که قومی هستیم که ادعای فرهنگ کهن مان گوش دنیا رو کر کرده ، اما چه سود؟ فرهنگ داشتیم ! یعنی فعل ماضی ، الان به جرات جزو نژادپرست ترین اقوام دنیا هستیم که هر کسی را بنا به تفاوتش با ما به باد تمسخر و انتقاد قرار میدیم ، افغانی را کم میزنیم ، عرب را پست میگیم ، شرق آسیایی رو زشت خطاب میکنیم و سیاه پوستان رو بشدت مسخره میکنیم ، حتی به خودمان رحم نمیکنیم ، آذری زبان ها رو براشون جک ترکی درست میکنیم ، هموطنان عرب رو یجور ، ترکمن ها رو یجور ، کوردها رو یجور ، بلوچ ها رو یجور و باقی اقوام ، در حالی که همه ما قبل هر چیز انسان هستیم ، و این اصل فراموش شده ماست ، حس خود برتر بینی بابت چیزی که در گذشته داشتیم امروزمان رو بر باد داده ، ولی جالب اینجاس در مقابل نژاد غربی شدیدا تو سری خور هستیم ، مشخصه نژاد ایرانی چش و ابروی مشکی رو فروختیم به هر کسی که چش آبی داره و موهای بلوند رو زیبا میدونیم و مدام سعی میکنیم با لنز و رنگ مو شبیه غربی ها باشیم ، هویت اصیل ایران رو هم در این مواقع به فراموشی میسپاریم ، کاش به جای ادعای فرهنگ ، کمی انسان باشیم
پاسخ ها
naser
| |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
دوست عزیز ما زبانی به نام آذری نداریم لطفا تحریف نفرمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
5
11
شعور که نباشه همین میشه ، ادعای فرهنگ و گذشته ما دنیا رو برداشته و بی فرهنگی و نژادپرستی ما مملکت رو ، تا یکی حرف بزنه میگن طرف ترکه ! طرف عربه ! طرف بلوچه ! مگه اینها عیب حساب میشه؟ برای اشخاص محترمی مثل علی دایی مدام جوک درست میکنیم ،و برای یکی مثل خداداد این اواخر دیدم مدام حرف های بشدت نژاد پرستانه ، و برای بازیکنان آفریقایی تبار بشدت از الفاظ رکیک استفاده میشه و بازی با کشورهای عربی که بماند ، متاسفم برای هویتی که از دست دادیم و بشدت خود بزرگ بیین شدیم و هر کسی که شبیه ما نیست رو مسخره میکنیم
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
4
10
همه جای دنیا موجودات نادان پیدا میشند و چه خوب بود در مورد اون همه کامنت های تبریک هم مینوشتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
1
0
مرحبا و احسنت به این نظر .این کلمات را باید طلا گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
3
11
هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد
هیچ ملیت، دین، مرز، قومیت و نژادی بر دیگری برتری ندارد
همه بدبختی بشر از همین خود برتر بینی هاست و کامنت اول و دوم هم خود پر است از نژادپرستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
11
18
فرشته جان یک ایران تو را دوست دارد. ما همه ی دختران ایران خواهران تو هستیم. برایت آرزوی خوشبختی داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
من برای این خانم و همه آرزوی خوشبختی می کنم. ولی اغراق هم حدی داره. همه ایران اصلا ایشون رو می شناسه آخه؟ حد نگه دارید تو همه چی
دنا اورمزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
10
6
جای تأسف است
واقعا حال آدم بهم میخوره از کسانی که ادعای انسانیت دارند
ایران و افغانستان یک پیکر
واحد از لحاظ تاریخی و فرهنگی و اجتماعی و زبانی و نژادی هستند
افغانستان آریایی اصیل هستند همانطور که ما ایرانیان هم ادعای آریایی بودن می کنیم
آنقدر ذهن های کوچک و زنگار زده آی هست که در قرن بیست‌ویکم هم زیان و هم نژاد و هم مذهب خودمان را مورد پرسش قرار می دهیم؟؟؟؟
آنوقت در آمریکا بیشتر دانشمندان و پژوهشگران و محققان غیر آمریکایی هستند
حتی رییس جمهور هم مهاجر کنیایی است
در اروپا و در آلمان زادگاه نازیسم این سال‌ها خیلی‌ از اعضای تیم ملی فوتبال آفریقایی هستند
و........
داریم به کجا می رویم
آنوقت داعیه ی مسلمانی هم داریم
شرمسار هستیم از درون زنگار زده ای که داریم!!!
از تظاهری که درونمان هست!!
از تربیت دینی و اخلاقی که نداشته و نداریم
خجالت زده از این همه تضاد و تناقض هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
خخخخ شما آریایی نیستید شما توهم آریایی دارید دل انگیز. هزار مرتبه خبر دانشگاه بیرمنگام رو پخش کردن که یک ایرانی رفته ژنتیک ایرانیارو بررسی کرده و مشخص شده ایرانیا اصلا ارتباطی با آریایی ها ندارن بگذریم از اینکه آریایی اصلا نژاد نیست بلکه یک گروه زبانی بوده.

دوم اینکه طبق بررسی ژنتیک مردم ایران فقط 20 درصد از هاپلوگروپ موسوم به آریایی رو دارن در صورتی که مردم تاجیکستان و افغانستان 30 درصد دارن و مردم هندوستان 70 درصد و اینم چیز عجیبی نیست اینو تمام مردم دنیا دارن.

ملت ایران ملتیست در توهم. چون امروز توی دنیا جایگاهی نداره , پاسپورتش بی ارزش ترین پاسپورت دنیاست و در اروپا به چشم یک جهان سومی عقب مانده بهش نگاه میکنن برای جبران کمبودهای خودش به افسانه آریایی روی اورده.

در توهم خود خوش باشید بلکه تسکینی بشه برای زخم هاتون :)
دنا اورمزد
| |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
وژدانن
شرافتن
خواندید و کامنت منفی گذاشتید،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من گفتم ما و افغانستان یک پیکر واحد هستیم
این کجاش منفی بود؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
1
2
چرا خبر کذب ریپورت میکنید !!!؟؟ کامنت نوید بستست !؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
3
13
انسانیت را مرز تایین نمی کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
11
3
من نمیدونم چرا هی ژست روشنفکری میگیرن که نژاد پرستی بده؟ خب طبیعیه که برخی نژاد ها از برخی دیگه با هوش تر و با فرهنگ تر هستن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
1
5
این نژاد پرستی نیست. تنها یک حسادت زنانه ساده است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
کاملا موافقم. در شرایطی که نوید داشت (یا تقریبا هرکس دیگه ای، با شدت و ضعف)، این واکنشها بسیار طبیعی است.
مثلا کامنتی که به لیاقت خود نوید اشاره داره...معلومه که اگر با هرکی دیگه ازدواج می کرد، یا هرکار دیگه ای می کرد و یا نمی کرد، همینها را ممکن بود بهش بگویند.
کامنت دوم هم که بیشتر یک شوخی ساده است... تو ایران هم ممکنه خیلیها اسمشان یکشنبه یا نهایتا دوشنبه باشه!
البته منکر این نیستم که ممکنه نظرات بسیار بدتری هم بوده باشه، ولی فعلا اینجا بحث ما این دوتا است.
اتفاقا واکنشها درمجموع مثبت بوده (یا اونقدرها هم منفی نبوده) و این نشانه پیشرفت فرهنگی است و جای قدردانی دارد.
ناشناس
|
Malaysia
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
3
واقعا چیزی به نام نژادپرستی در ایران وجود نداره. بخصوص به آنصورت که خود برتربینی نژاد سفید اروپایی شکل گرفت و بلاهایی سر مردم دنیا آورد که هنوز هم نتایجش در سراسر دنیا بوضوح احساس می شه.
ولی گاهی یکسری رفتارهای وسواسی شدید بین ایرانیها بروز پیدا می کنه که درواقع ناشی از ضربه هایی است که مردم در طول تاریخ خورده و متاسفانه تحقیر شده اند (که بنظر می آد در ایران، این اتفاقات بد خیلی متعدد و شدید بوده، یا حداقل بیش از حد تحمل تاریخی مردم بوده).
این رفتارها یا بصورت دوری جستن از افرادی که سطح پایینتر تلقی می شوند (خارجیهای بد و بی کلاس)، یا بصورت مرعوب شدن و شیفتگی و حل شدن در افرادی که برتر هستند (خارجی های خوب و مدرن و باکلاس و پیشرفته که همیشه ما باید دنبالشان برویم و چقدر بدبختیم که مثل آنها نیستیم و ...) نمود پیدا می کند.
درهرصورت اینجا ابدا مسئله افغان یا غیرافغان بودن نیست؛ ولی موافقم که نباید ازدواج سفید را ترویج کرد. ایکاش مسئولین به این اخباری که بصورت علنی پخش می شد، رسیدگی می کردند، و معلوم میشد که آیا عقد شرعی و ثبت رسمی ازدواج درکار بوده یانه.
البته اگر اینچیزها را برای مطرح شدن و جذب فالور جدید یا سرگرم کردن فالورهای موجود، اینطوری علنی نمی کردند و برای خودشان نگه می داشتند، این مسائل شخصی تلقی می شد و دیگر هم به عموم ربطی پیدا نمی کرد.
ناشناس
|
Malaysia
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
1
7
من فکر کنم نژادپرستی واقعی ایرانیها برضد خودشان است، خیلی بیشتر تا دیگران!!!
الان اینجا، نصفی از کامنتها به این حمله کرده اند که چرا باید ما اینقدر نسبت به نژاد خالص و اصیل خودمان بی توجه باشیم... ای وای برما!!
نصف دیگه اصلا وجود اصالت فرهنگی و خلوص نژاد ما را زیر سوال برده و به این بهانه شدیدترین حملات ممکن را از زاویه ای دیگر کرده اند.
درصورتیکه خود کامنتهای موردبحث (حداقل آنچیزی که اینجا نشان داده شده، و دیگران هم طبیعتا به همینها واکنش نشان داده اند) اصلا به این شدت نیست.
آدم یا کودکی می اندازه که از روی بچگی کار بدی می کنه..بعد والدینش شروع می کنند به شدیدترین ناله نفرینهای ممکنه که این چه جنایتی بود تو کردی و وای و مرگ بر من که باید مسئول رفتار تو باشم.
یه خورده متعادلتر هم نظربدهید، بجایی بر نمی خوردها...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
افرین بر شما. اتفاقا من به تمام اینهایی که هی خودمون رو کوبوندن واسه بالا بردن بقیه کشورها منفی میدم. مردم ما از اون ور افتادن. ذره ای ملی گرایی تو این مردم وجود نداره و مدام تاریخ خودمون رو می کوبند ادم تاسف میخوره از این هموطنان. شما مقایسه کنید با وطن گرایی غربی ها. ما فقط بدترین چیزهای هر کشور رو الگوبرداری میکنیم اما وطن گرایی و علاقه به تاریخ در مردممون در حد صفر است
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
1
2
تعجب از این همه اضهار نظر چرا؟
پاسخ ها
مریخ
| |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
اظهار نظر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
1
4
حسودیشون میشه که ازین کامنتا میزارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
5
اقایون انقدر ساده دل نباشید، ترویج نژاد پرستی در سرزمینی
مانند ایران که آمیخته ای از اقوام مختلف است که غنای فرهنگی و زیبایی خاص به مفهوم ایرانی بودن می‌دهد برای رسیدن به اهداف تجزیه طلبانه و از بین بردن اتحاد ماست،چرا که تعریف ایرانی بودن بسیار سخت،در یک واژه نمی گنجد، چرا که در یک زبان،یک لهجه،یک رسم و آیین نمی شود انرا توصیف کرد،فراتر از همه این هاست. ایرانی بودن یعنی برای این تکه سرزمین ،برای هم وطن بلوچ که شاید لهجه اش را متوجه نشوم،ولی نگاه مهربانش را می شناسم،هم وطن ترک که زبانش را متوجه نمی شوم ،ولی عشق مشترکمان به شهریار ما را پیوندی ناگسستنی داده، و برای همه و همه دیگرانی که در این سرزمین با هم شریک هستیم،قلبمان می تپد،برای هم جان داد ه ایم و باز هم خواهیم داد،از ته دل می دانیم که افتخار ما در این است که همه ما به یکدیگر افتخار کرده و عشق می ورزیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
1
کاش یاد بگیرم در مورد هر چیزی قضاوت نکنیم و خودمون رو عالم ندوونیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
ای حسود ها!
دست هر کسی به یکی مثل فرشته نمی رسیده!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار