طراحی دکوراسیون با چراغ دیواری
کد خبر: ۲۱۷۷۴۲
تاریخ انتشار: 2021 July 22    -    ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
امروزه یکی از فاکتور‌های مهم در طراحی و معماری داخلی ساختمان ها، طراحی دکوراسیون با چراغ دیواری است. این نوع چراغ‌ها در افزایش کیفیت دید محیط و ایجاد نور طبیعی، بسیار مناسب هستند و البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نورپردازی در دکوراسیون‌های داخلی، در هر محیطی بسته به شیوه‌های متفاوت وجود دارد.

طراحی دکوراسیون با چراغ دیواری

طراحی دکوراسیون با چراغ دیواری«تابناک با تو» - امروزه یکی از فاکتورهای مهم در طراحی و معماری داخلی ساختمان ها، طراحی دکوراسیون با چراغ دیواری است. این نوع چراغ ها در افزایش کیفیت دید محیط و ایجاد نور طبیعی، بسیار مناسب هستند و البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نورپردازی در دکوراسیون های داخلی، در هر محیطی بسته به شیوه‌های متفاوت وجود دارد. یکی از این شیوه ها، می تواند استفاده از ریسه نور مخفی و یا حتی هالوژن باشد، که در اغلب فضا های باز و بسته از این دو برای ایجاد نمای بیشتر استفاده میکنند.

اهمیت چراغ دیواری در نورپردازی

ما می‌دانیم که نور و نقش آن در زندگی ما و تاثیر آن در طراحی و سبک دکوراسیون امروزی، بسیار قابل توجه است. چراغ دیواری در نورپردازی و زیبایی فضا به عنوان یک قسمت اصلی و مهم محسوب می‌شود، که در قسمت های مختلف خانه، به خصوص در بخش های نشیمن، فضای اتاق خواب ها، دکوراسیون پذیرایی و فضای کنار تخت بسیار تاثیرگذار است وسبب دلنشینی فضای اطراف می‌شود. از چراغ دیواری می‌توان به منظور دکور هم استفاده کرد. چراغ دیواری به صورت متنوع، در انواع طرح ها،شکل ها و ابعاد به بازار عرضه شده است. چراغ دیواری یک جایگزین منحصر به فرد برای لامپ های پرمصرف و قدیمی محسوب می شود.

کاربرد انواع چراغ های دیواری

چراغ های دیواری انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نوع خاص خود، دارای طرح ها و اشکال مختلفی هستند. چراغ دیواری سنسور دار یا بدون سنسور، شاخه دار یا بدون شاخه، تختی و چراغ های دیوارکوب، دو طرفه و یک طرفه. همچنین در هر کدام از این چراغ ها زاویه تابش نور متفاوت است.

چراغ های دیواری تخت

به این نوع چراغ ها چراغ دیوار کوب هم گفته می‌شود. در این نوع چراغ ها بیشتر جنبه تزیینی آن ها مدنظر است.این چراغ ها کامل به دیوار چسبانده می‌شوند و هیچ گونه شاخه یا اتصال ندارند.

چراغ سنسور دار یا بدون سنسور

چراغ سنسور دار و بدون سنسور دو نوع متفاوت از چراغ های دیواری هستندکه هر کدام از این دو در یک مورد با هم تفاوت دارند و آن هم این است که چراغ سنسور دار، برای روشن و خاموش شدن، نیاز به هیچ گونه کلیدی ندارد و فقط با حرکت فرد، روشن یا خاموش می شود. ولی چراغ بدون سنسور نیاز به کلید دارد و می‌توان برای مصارف خانگی از آن استفاده نمود.

چراغ دیواری شاخه دار یا بدون شاخه

این نوع چراغ از قدیمی‌ترین چراغ های دیواری، می باشد و در گذشته، طرح های نوستالژیک منحصر به فرد و فراوانی داشته است که می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که از سبک سنتی لذت می‌برند. می توانید از این چراغ ها برای چیدمان دکور خود بهره ببرید.

از جمله مزیت‌های چراغ های دیواری، تنوع بسیار بالای آنها در سبک و سلیقه های متفاوت بوده است و شما می توانید بسته به سلیقه دلخواه خود، از نوع پلاستیکی، شیشه ای، فلزی و چوبی بهره ببرید. همچنین چراغ ها، در قیمت های مناسب با کارایی و کیفیت بالا در اختیار شما قرار می گیرند.

طراحی دکوراسیون با چراغ دیواری

با هالوژن محیط مورد نظر خود را منحصر به فرد کنید

دردنیای پیشرفته امروز استفاده از هالوژن به جای لامپ های پرمصرف، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هالوژن را می‌توانید با توجه به مصرف خود در فضاهای مختلفی، مانند:خانه های مسکونی، فضای راه پله ها، تزیین نشیمن و پذیرایی خود به کار ببرید. هالوژن نوعی لامپ است که از یکسری رشته تنگستن در یک محفظه پر شده، با کمی هالوژن از قبیل قرار گرفته، تشکیل شده است. هالوژن انواع مختلفی دارد. هالوژن دو گونه رنگی و غیر رنگی است.

شما هیچ محدودیتی در استفاده از هالوژن ها ندارید. از جمله نور مناسب و کم انرژی بودن آن سبب شده تا گزینه ای مناسب برای انتخاب اکثر افراد به شمار آید. هالوژن های پر رنگ، در فروشگاه ها و جواهر فروشی ها به صورت توکار، در سقف برای نور بهتر استفاده می‌شوند و سبب جذب و ترغیب بیشتر مشتری می شوند. هالوژن های رنگی همچنین این قابلیت را به شما می دهند تا از رنگ های متنوع در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از هالوژن کم مصرف است که انرژی کم، مصرف می کند و عمر بسیار بالایی دارد.

ریسه نور مخفی مناسب با سلیقه نور شما

همانطور که می دانید امروزه بسیاری از خانواده‌ها از ریسه نور مخفی به دلیل نوردهی متفاوت آن برای دکور داخلی اتاق و از جمله پذیرایی و نشیمن خود استفاده می‌کنند. نورمخفی دارای انواع مختلفی است که هرکدام تعداد رنگ های متنوعی دارد. برای مثال: ریسه شلنگی نور مخفی، دارای هفت رنگ است. تعداد بعضی از رنگ های آن ها به ۱۶ تا رنگ هم می‌رسد. از جمله ویژگی هایی که ریسه نور مخفی دارد، این است که ضد آب، ضد گرد و غبار می باشد و به راحتی و با قیمتی مناسب می‌توان آنها را تهیه کرد. همچنین می‌توان میزان شدت نور را در ریسه نورمخفی، افزایش یا کاهش دهید. همچنین می توان رنگ آن را به صورت اتوماتیک، در بیاورید. ریسه نور مخفی دارای فیلترهای بسیار کاربردی و زیبا است. با ریسه نور مخفی می توانید یک دکوراسیون لوکس و خاص داشته باشید.

طراحی دکوراسیون با چراغ دیواری

جمع بندی

استفاده از چراغ های دیواری، لامپ های هالوژن و ریسه نور های مخفی، در طراحی دکوراسیون های داخلی بیشتر مکان ها کاربرد دارد. می‌توانید با توجه به سلیقه دلخواه شما انواع مختلفی از محصولات معرفی شده را در رنگ ها و ابعاد و طرح های متنوع و منحصر به فرد از سایت barghnet.comتهیه کنید. لازم به ذکر است حتما در انتخاب محصول مورد نظر خود اول کیفیت و دوم کمیت را اولویت قرار دهید.

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار