آبله میمون چه ویروسی است؟ + علائم
کد خبر: ۲۱۷۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 20    -    ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
اخیرا موضوع مرگ یک دامپزشک چینی توسط ویروسی جدید به نام "ویروس میمونی" به موضوع داغ فضای مجازی تبدیل شده است.
به نقل از روسیا الیوم،  طی روزهای گذشته، ثبت مرگ اولین انسان توسط "ویروس میمونی (Monkey B Virus)، که یک دامپزشک چینی در پکن بود، به موضوع داغ کاربران سایت‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است؛ اما "ویروس میمونی" چیست و از کجا آمده است؟
 
براساس اطلاعات موجود، علائمی که در این دامپزشک ۵۳ ساله چینی ظاهر بروز کرده، شامل حالت تهوع و استفراغ بوده و پس از بررسی مشخص شد که این علائم یک ماه پس از کالبد شکافی دو میمون مرده در اوایل ماه مارس گذشته توسط او بروز پیدا کرده است.
 
این پزشک پس از تأیید ابتلایش به این ویروس، در چندین بیمارستان تحت درمان قرار گرفت، اما طبق آنچه وب سایت گلوبال تایمز روز یکشنبه گزارش داده است، وی بعدا و روز ۲۷ ماه مه درگذشته است.
 
این سایت گزارش داده است که قبلاً هیچ مورد کشنده‌ای از این ویروس یا حتی از نظر بالینی در چین وجود نداشته و بنابراین مورد دامپزشک اولین مورد انسانی ابتلا به این ویروس است.
 
نحوه انتقال و شیوع ویروس
 
پس از جنجالی که به دنبال اعلام مرگ این دامپزشک صورت گرفت، اطلاعات نشان داد که محققان در ماه آوریل نمونه مایعات مغزی نخاعی این دامپزشک را جمع آوری کرده و ابتلای او به این ویروس را تأیید کردند.
 
سپس مطالعات انجام شده نشان داد ویروسی که در سال ۱۹۳۲ کشف شده، "alphaherpesvirus" نام داشته و در میمون‌های ماکائی از تیره Macaca یافت می‌شود. این ویروس می‌تواند با تماس مستقیم و تبادل ترشحات بدن منتقل شود و میزان مرگ و میر آن بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.
 
علائم آبله میمونی
 
علائم عفونت شامل تب، سردرد، استفراغ، بی قراری (بی حالی) و سفتی گردن و کمر است. این علائم ممکن است با نقص در سیستم عصبی عضلانی، مشکلات تنفسی، مشکلات بینایی و ناهنجاری در اعصاب جمجمه همراه باشد.
 
علاوه بر این، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین اعلام کرد که پس از حادثه، چین نظارت خود بر میمون‌های ماکاک آزمایشگاهی و پرسنلی که با میمون‌ها کار می‌کنند را تشدید کرده است.
 
مقامات این کشور همچنین اعلام کردند که آزمایشاتی برای همه اعضای خانواده دکتر فقید انجام شده است تا مشخص شود آیا از وی عفونت دریافت کرده اند یا خیر، اما همه نتایج آن‌ها منفی بوده است.
 
 
باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
1
2
لعنت به چینی های همه چیز خار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار