طرح‌های زیبایی که قرار نبود دیده شود!
کد خبر: ۲۱۷۶۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 19    -    ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
اعتراض عمومی به لباس‌های طراحی شده کاروان ایران در المپیک، باعث شد تا مدیران کاروان تصمیم جدیدی برای پوشش کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بگیرند.

اعتراض عمومی به لباس‌های طراحی شده کاروان ایران در المپیک، باعث شد تا مدیران کاروان تصمیم جدیدی برای پوشش کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بگیرند.

طراحان لباس ایرانی که از قضا شرکت‌کننده در رقابت طراحی لباس برای کاروان المپیک ایران در رقابت‌های المپیک توکیو 2020 بوده‌اند، از روز گذشته با انتشار استوری‌ها و پست‌ها و رونمایی از طرح‌هایشان، نسبت به طرح قبول شده کاروان ایران ابراز نارضایتی و اعتراض کرده‌اند؛ این طراحان جمعی از چهره‌های مشهور در حوزه مد و لباس ایران هستند که فراخوان کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد در تیرماه سال 1398 آن‌ها را گرد هم آورده تا ایده‌های خود را به یک پوشش شکیل برای کاروان ایران در المپیک توکیو به داوری بگذارد.

از این دیروز و با انتشار تصاویر مربوط به البسه کاروان ایران در رقابت‌های المپیک توکیو 2020، موجی از اعتراض فضای مجازی فرا گرفته است، نمایش طرح‌های شرکت‌کننده در مسابقه طراحی لباس کاروان ایران در المپیک نشان می‌دهد آن‌چه که بر تن ورزشکاران زن ایرانی به عنوان «مانتوی فیروزه‌ای» و آن‌چه به عنوان لباس رسمی بر تن ورزشکاران مرد «کت و شلوار سرمه‌ای» رفته، بهترین طرح‌های ارائه شده در این فراخوان نبوده‌اند.

متن‌های اعتراضی انگاشته شده توسط طراحان که اغلب در صفحات اینستاگرامی خود این کار را انجام داده‌اند، به مواردی از جمله شرایط گُنگ برگزاری رقابت، موضوع داوری، تغییر شرکت‌کنندگان، تغییر جای داور و شرکت‌کننده، گمشدن پوشه طراحی یکی از شرکت‌کنندگان و ... که موضوع انتخاب بهترین طراح برای لباس کاروان ایران را زیرسوال می‌برد؛ هم‌چنین طراحی مثل آنا ثانی، رعنا زریر، آزاده عسگری و ... که در این فراخوان شرکت کرده بودند هر یک به نوعی به توضیح درباره این نحوه حضور در این رقابت بین طراحان و نحوه پیشرفت کار پرداخته‌اند.

طرح‌های زیبایی که قرار نبود دیده شود!

طرح ارائه شده از سوی آنا ثانی طراح لباس مشهور ایرانی که در اولین جلسه بررسی بالاترین امتیازات را دریافت کرده بود.

طرح‌های زیبایی که قرار نبود دیده شود!

طرح‌های زیبایی که قرار نبود دیده شود!

طرح‌های زیبایی که قرار نبود دیده شود!

شرح: نمونه‌ای از کارهای طراحان ایرانی شرکت‌کننده در فراخوان اولیه

طرح‌های زیبایی که قرار نبود دیده شود!

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک امروز اعلام کرد که در راستای احترام به افکار عمومی، تصمیم گرفته شد تا ورزشکاران کاروان ایران با لباس ورزشی به جای لباس رسمی در مراسم رژه حضور پیدا کنند.

مجید نامی عضو هیات‌مدیره انجمن نساجی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و عباس صالحی وزیر ارشاد، به انتقاد از نحوه انتخاب طرح برگزیده کاروان ایران برای رقابت‌های المپیک توکیو پرداخته است؛ وی در این نامه به مواردی از جمله بدسلیقگی، تخصص، رانت، لابی‌گری و ... اشاره کرده که به عقیده وی این مسائل منجر به انتخاب فاجعه‌بار برای کاروان در المپیک شده‌اند.

در اوج واکنش شدید به لباسی که بر تن اعضای کاروان ایران در رقابت‌های المپیک بود، امروز خبری از قول کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک منتشر شد که گویا قرار است ورزشکاران ایرانی در مراسم رژه المپیک با لباس ورزشی اقدام به رژه کنند؛ لباسی که کمپانی «ملند موژ» آن را تهیه کرده و تعدادی از ورزشکاران حاضر در فرودگاه، پیش از پرواز به توکیو آن را به تن داشتند. (طرح‌های ملند موژ را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:)

طرح‌های زیبایی که قرار نبود دیده شود!

البسه طراحی شده توسط کمپانی مل‌ اند موژ.این لباس رژه ورزشکاران ایرانی هم خواهد بود.

همه این اتفاقات در شرایطی است که انتشار تصاویر لباس‌های ورزشی و یونیفرم‌های رژه اغلب کشورها در المپیک 2020، نشان دهنده تفاوت آشکار کیفی و زیباشناسانه بین آن‌چه که ایرانیان بر تن دارند با دیگران است؛ لباس دختران کاروان ایران را یک طراح به نام «مهرنوش تیمورزاده» طراحی کرده که تلاش "ورزش سه" برای گفتگو با وی، با وجود تماس‌های مکرر به نتیجه نرسید و ایشان در نهایت با وجود پاسخگویی به تلفن شخصی، حاضر به انجام گفتگو نشدند.

کت و شلوار مردانه کاروان ورزش ایران را هم شرکت «زاگرس پوش» طراحی کرده که طراحی خاصی ندارد و از جنس همان البسه موجود در بازار پوشاک است.

ورزش سه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
2
33
واقعا که 40 سال هست که سرکار هستیم..بجای پرداختن به فلسطین و سوریه و عراق و یمن ولبنان وافغانستان و هزاران کشور بدبخت بیچاره آفریقایی اگر به مردم خودمون هم کمی توجه میکردیم حال وروزمان اینطوری نبود..
خوزستان..سیستان و بلوچستان..کرمان..و....
خدا از باعث و بانیش نگذره..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
14
5
زیبا ! یکی از یکی مسخره تر ، فقط اون ردیف اول سفیدوآبی یکم قابل تحمله، اون که با شلوارک قرمز و پیراهن آستین کوتاست که دیگه هیچی انگار دارن میرن تور گردشگری خخخ

یعنی اون طراح اینقدر بی سواده که حتی سوادش به عنوان یک طراح لباس از من شهروند عادی هم کمتره که نمیدونه جمهوری اسلامی اجازه استفاده از آستین کوتاه رو نمیده بعد این تازه شلوارک هم واسش درست کرده خخخخ انگار میخوان برن پاتایا

لباس های المپیکمون هم مثل لباس های جشنواره فجرمون شاهکارن

خارجی ها رو نگاه کنید ببینید چه لباس های شیکی درست کردن. لباس های موجه و سنگین و باکلاس. یا کت و شلوار راسته و شیک یا ست گرمکن با دیزاین حرفه ای.

ما 100 سال از دنیا عقبیم یه نگاه به لباسهای ادوار گذشته المپیکمون بندازیم متوجه میشیم از المپیک 2000 که 100 سال عقب بودیم تا این المپیک توکیو 2020 بازم 100 سال عقبیم اصلا قرار نیست ما پیشرفت کنیم در هر حال همیشه ما 100 سال از دنیا عقبیم خخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
2
12
همه جالب بودند ولی کسی که طرح گل منگولی را انتخاب کرده یا بیسواد ترین فرد مملکت بوده است که چیزی از مد و زیبایی نمی دانسته است و یا عمدا خواسته ایران را مسخره دنیا کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
2
همشون با کاستی هایی که دارن از طرح انتخاب شده بهترن
از تیر 98 فراخوان گذاشتن بعد پای پرواز تو فرودگاه یه طرح زشت و بی کیفیت رو معرفی کردن که مثل دفعه قبل نشه و مردم رو تو عمل انجام شده قرار بدن که وقتی برای تعویض طرح نباشه.
یه مشت بی سواد بی مسئولیت شدن مسئول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
1
0
]مه ورزشکاران المپیک که فیت نیستند! ورزشکاران چاق هم داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
1
1
این چه طراح نابغه ای بوده که نمی دونه لباس زنونه نمی تونه دامن، مانتو کوتاه، سر و گردن بدون پوشش کامل و لباس مردونه نمی تونه شلوارک باشه؟
هر وقت تونست لباسی برای همه این محدویت ها طراحی کنه اون وقت تازه بهش بگید طراح لباس
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
0
3
در این کشور از زیبایی خبری نیست عده ای با نفس زیبایی مشکل دارند و سعی شان در زشت کردن همه چیز است از لباس تا اخلاق و رفتار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار