120 هکتار از جنگل های ایلام در آتش سوخت
کد خبر: ۲۱۷۶
تاریخ انتشار: 2015 June 12    -    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های ایلام 120 هکتار از جنگل‌های استان طعمه حریق شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خیرالله آذرکردار درباره بحران آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های استان ایلام گفت: در این آتش‌سوزی‌ها حدود 120 هکتار از جنگل‌های استان طعمه حریق شد که در 40 هکتار آن بین 10 تا 15 درصد از درختان تر آسیب دیدند و مابقی درختان خشک بودند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: کمک مردم در بحث اطفاء حریق بسیار مؤثر بود و کمک آن‌ها در مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن درخور توجه و ستودنی هست.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های این‌چنین در سطح استان اداره کل منابع طبیعی استان در نظر دارد با توانمندسازی جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد از این سرمایه عظیم نیروی انسانی جهت حفاظت و صیانت از جنگل‌های استان استفاده نماید.

آذرکردار خاطرنشان کرد: در کلیه شهرستان‌ها بین 5 تا 15 نفر دیده‌بان و قرقبان در نظر گرفته‌شده و همچنین با هماهنگی ستاد بحران در هر شهرستان یک گروه 50 نفره از بین مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل‌شده که باید آموزش‌های لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار