راز تناسب اندام جودی فاسترِ کهنه‌کار در کَن
کد خبر: ۲۱۷۳۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 17    -    ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
جودی فاستر، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان ۵۸ ساله آمریکایی است که پیش از نمایش اولین فیلم سینمایی در جشنواره کن، جایزه یک عمر دستاورد هنری را از بانگ جون هو، فیلمساز کره‌ای و پدرو آلمودووار، کارگردان اسپانیایی دریافت کرد. خانم فاستر که نقش‌آفرینی برجسته‌ای در فیلم‌هایی همچون سکوت بره‌ها و راننده تاکسی داشته....

راز تناسب اندام جودی فاسترِ کهنه‌کار در کَن«تابناک با تو» - جودی فاستر، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان ۵۸ ساله آمریکایی است که پیش از نمایش اولین فیلم سینمایی در جشنواره کن، جایزه یک عمر دستاورد هنری را از بانگ جون هو، فیلمساز کره‌ای و پدرو آلمودووار، کارگردان اسپانیایی دریافت کرد.

راز تناسب اندام جودی فاسترِ کهنه‌کار در کَن

خانم فاستر که نقش‌آفرینی برجسته‌ای در فیلم‌هایی همچون سکوت بره‌ها و راننده تاکسی داشته، به تازگی پرده از راز تناسب اندام خود در میانسالی برداشته است.

بسیاری از خبرنگاران که شیفته تناسب اندام و سرزندگی جودی فاستر شده بودند از وی پرسیدند: «چطور است که شما توانسته‌اید در این سن و سال، همچنان تناسب اندام و سلامت خود را به این خوبی حفظ کنید؟» فاستر در پاسخ به این سوال گفت: «زندگی همراه با سلامتی برای من از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل هم من همیشه تعادل در وعده‌های غذایی را حفظ می‌کنم و حجم کمی از غذا را در هر وعده می‌خورم. پرخوری یا حذف مواد غذایی مختلف، جایی در رژیم سلامتی من ندارند»!

راز تناسب اندام جودی فاسترِ کهنه‌کار در کَن

متخصصان در این‌باره چه می‌گویند؟

جالب است بدانید که از نظر متخصصان تغذیه، حفظ تعادل، تنوع و تناسب در وعده‌های غذایی، کلید طلایی رسیدن به تناسب اندام است. اگر شما بتوانید در طول روز، تمامی گروه‌های غذایی را به‌صورت متعادل در رژیم غذایی‌تان بگنجانید، به‌طور حتم با اضافه‌وزن و چاقی مواجه نخواهید شد. از طرف دیگر، هر چقدر که حجم وعده‌های غذایی کمتر و تعداد این وعده‌ها بیشتر باشد، بدن هم کمتر با انباشت چربی و اضافه‌وزن ناشی از آن مواجه خواهد شد.

به‌طور کلی اگر شما بتوانید ۳ وعده اصلی (صبحانه، ناهار و شام) و ۳ میان‌وعده (صبح، عصر، یک ساعت قبل از خواب) برای خود در نظر بگیرید، هم می‌توانید ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید و هم به تناسب اندام مورد نظرتان برسید.

راز تناسب اندام جودی فاسترِ کهنه‌کار در کَن

بهتر است در وعده‌های اصلی، نصف بشقاب غذا با سبزی‌ها پر بشود؛ یک‌چهارم با مواد پروتئینی (پروتئین حیوانی یا گیاهی) و یک‌چهارم هم با غلات (نان، برنج، پاستا، سیب‌زمینی و ...). در میان‌وعده‌ها هم باید از مغز‌ها و دانه‌های خام، لبنیات و میوه‌های تازه استفاده کنید تا به این ترتیب، نیاز بدن به تمامی ویتامین‌ها و املاح ضروری تامین بشود.

انجام ورزش‌های کاردیو؛ عادت ورزشی جودی فاستر

جودی فاستر زمانی که درباره برنامه تناسب اندام خود به خبرنگاران می‌گفت، این نکته را هم یادآور شد که در کنار برنامه غذایی مناسب، انجام دادن ورزش‌هایی مانند پیلاتس و کاردیو را هم فراموش نمی‌کند. خانم فاستر تاکید داشتند که سعی می‌کنند هر روز، تمرینات کاردیو را در برنامه خود بگنجانند تا بتوانند تناسب اندام و سلامت خود را به خوبی حفظ کنند.

متخصصان در این‌باره چه می‌گویند؟

از نظر متخصصان پزشکی ورزشی، تمرینات کاردیو به آن گروه از تمرینات ورزشی گفته می‌شود که در طول آنها، ضربان قلب و سرعت تنفس شما بالا برود. این کار به بهبود عملکرد ریه‌ها و سیستم قلبی کمک می‌کند و درنهایت، باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود. در طول تمرینات کاردیو، شما به شدت عرق می‌کنید و تقریبا به نفس‌نفس می‌افتید. این تمرینات می‌توانند علاوه بر سوزاندن چربی‌ها و کالری‌های اضافی در بدن، باعث شکل گرفتن مناسب عضلات، حفظ سلامت قلب و رسیدن به تناسب اندام ایده‌آل هم بشوند.

راز تناسب اندام جودی فاسترِ کهنه‌کار در کَن

ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی سریع، طناب زدن، شنا کردن، بالا رفتن از پله‌ها، دوچرخه‌سواری یا هر ورزش دیگری که ضربان قلب و سرعت تنفس شما را بالا ببرد، در گروه ورزش‌های کاردیو جای می‌گیرند. اگر شما به‌صورت روزانه، حدود ۳۰ دقیقه ورزش‌های کاردیو را انجام بدهید، اکسیژن بسیار مناسبی به تمامی سلول‌های بدن‌تان می‌رسانید و دی‌اکسید کربن موجود در سلول‌ها را هم با سرعت بیشتری از بدن دفع می‌کنید. تمامی این تمرینات می‌توانند باعث افزایش شادابی مغز و بهبود عملکرد ارگان‌های حیاتی بدن بشوند.


منبع: برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
0
8
انصافا خوب مونده!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
1
2
بهترین بازیگر زن تاریخ سینما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار