پیش بینی وضعیت آینده و کارکرد اتومبیل در جهان صنعت
کد خبر: ۲۱۷۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 August 01    -    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
در آینده بسیار نزدیک تولید و قیمت اتومبیل‌های برقی به مراتب آسانتر و ارزان‌تر از اتومبیل‌های سنتی خواهند بود. اتومبیل‌های خوب بنزینی تا چهار صد هزار کیلومتر دوام دارند، اما اتومبیل‌های برقی مقاومتشان تا یک میلیون کیلومتر است. علت تعداد بسیار کم قطعات مورد نیاز برای ساخت اتومبیل‌های برقی است.

پیش بینی وضعیت آینده و کارکرد اتومبیل در جهان صنعت

پیش بینی  وضعیت آینده و کارکرد اتومبیل در جهان صنعتتابناک باتو ـ پدیده‌ای در کشور‌های صنعتی و پیشرفته در حال توسعه و تکامل است که زودتر در آنجا و با تاخیر در جوامع به اصطلاح در حال رشد مثل موج سونامی زیر بنای جوامع را به کلی تغییر خواهد داد. اگر صنعت چاپ، ماشین بخار و اینترنت نوعی انقلاب بود، این پدیده جدید به مراتب انقلابی‌تر خواهد بود. ترکیب دو تکنولوژی در حال تکامل موجب ایجاد این سونامی خواهد شد. باطری‌های لیتیوم به جای باطری‌های سربی و خودرو‌های بدون راننده (خودروی واقعی).

باتری‌های اتومبیل‌های برقی امروزه گنجایش برق کافی برای چهارصد کیلومتر را دارند، باتری‌های لیتیوم با همان حجم ظرفیتشان چهار برابر باتری‌های سربی است؛ یعنی با یک بار شارژ امکان ۱۶۰۰ کیلو متر سفر وجود دارد. این خاصیت، محدودیت اتومبیل‌های برقی را برطرف می‌کند. در آینده بسیار نزدیک تولید و قیمت اتومبیل‌های برقی به مراتب آسانتر و ارزان‌تر از اتومبیل‌های سنتی خواهند بود. اتومبیل‌های خوب بنزینی تا چهار صد هزار کیلومتر دوام دارند، اما اتومبیل‌های برقی مقاومتشان تا یک میلیون کیلومتر است. علت تعداد بسیار کم قطعات مورد نیاز برای ساخت اتومبیل‌های برقی است. تعداد قطعات مورد نیاز برای ساخت یک اتومبیل سنتی حدود سی هزار و برای اتومبیل برقی دو هزار عدد است. این عامل هم هزینه ساخت خودروی برقی را کاهش می‌دهد و هم میزان دفعات تعمیر آن را از جهت هزینه رانندگی مصرف خودروی برقی یک هشتم بنزینی است. هم اکنون کلیه تولید کننده‌های اتومبیل در دنیا، اتومبیل برقی تولید می کنند؛ سونی و اَپل اتومبیل‌های برقی تولید خواهند کرد، تنها در چین چهارصد کمپانی جدید در حال تحقیق و توسعه خودرو‌های برقی‌اند. سنگاپور از سال ۲۰۲۲ فروش اتومبیل بنزینی را ممنوع اعلام کرده است. پیش بینی شده که در سال ۲۰۲۳ ساخت اتومبیل‌های برقی از بنزینی سبقت بگیرد. ناگفته نماند که با بهبود و گسترش پنل‌های خورشیدی هزینه برق برای مصرف کننده به صفر خواهد رسید.

پیش بینی وضعیت آینده و کارکرد اتومبیل در جهان صنعت

انقلاب بعدی حضور اتومبیل‌های بدون راننده در خیابان هاست. خودرو‌های بدون راننده هم اکنون به شکل تاکسی در سانفرانسیسکو و فینیکس آریزونا در حال حرکتند و ۲۲ ایالت به آن‌ها مجوز فعالیت داده اند، هم اکنون کامیون‌های بدون راننده سه روزه از سانفرانسیسکو تا نیویورک بارکشی میکنند و ۲۵۰ کمپانی از جمله گوگل و تسلا در حال تحقیق و توسعه اتومبیل‌های بدون راننده اند.
هر چه می توانید تصورتان را در مورد اتومبیل‌های بدون راننده توسعه دهید، ولی پیامد‌های آن باور نکردنی است. بخصوص که تاکسی‌های برقی با هزینه‌های کم را هم در نظر بگیریم؛ یعنی خریدن و نگهداری اتومبیل به شکل امروز منتفی خواهد شد. مشکلات پارکینگ، بنزین، بیمه، گواهینامه رانندگی، روغن و لاستیک، گاراژ داشتن و حتی تصادف کردن منتفی خواهد شد. با یک تلفن نزدیک‌ترین تاکسی به محل اقامتتان دَم در بدون راننده حاضر شده و می داند مقصدتان کجاست، چون در تلفن قید کرده اید و هزینه این تاکسی به مراتب ارزان‌تر از تاکسی‌های امروزی است، چون راننده ندارد و مصرفش بسیار کم است.

این همه پارکینگ که یک پنجم فضای شهر‌ها را اشغال کرده اند، بی مصرف خواهند ماند و از همه مهمتر آلودگی حاصل از سوخت بنزین وجود نخواهد داشت. تخمین زده شده سالانه هر فرد امریکایی حدود ۶۵۰۰$ کمتر هزینه خواهد کرد، چون حقوق و سایر پرداختی‌ها به راننده نظیر بیمه و سنوات و ... را می توان از جمله بزرگترین هزینه‌های حمل و نقل دانست.

دگرگونی بسیار بزرگ دیگر احتمال ورشکست شدن کشورهایی است که با پول نفت امور خود را میگذرانند و باید مثل بقیه دنیا کمربند‌ها را سفت نموده و کار کنند تا بتوانند نانی در بساط داشته باشند.

ناگفته نماند که شغل رانندگی حذف خواهد شد و سیل راننده‌های بیکار و کارکنان بیمه اتومبیل و پلیس‌های جریمه نویس و کارگران پمپ بنزین و... همه جا را فرا خواهند گرفت؛ زنده باشیم و ببینیم دگرگونی‌های بنیادین آینده را.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
2
0
این تحلیل گر چه به نظر خیلی منطقی میاد ولی به یه سری گلوگاهها اشنایی نداره وخیلی ساده انگارانه نوشته شده..مثلا از بعد تکنیکی محدودیت زیاد برخی مواد پایه تشکیل دهنده الکتروموتورها و باتریها در پوسته کره زمین...سمی بودن بسیار زیاد بذخی مواد که این سری خاک رو الوده میکنن. یااز بعد اجتماعی این که انسانها خیلی هاشون به رانندگی به حکم تفریح نگاه میکنن و بحث بدون راننده الزاما همه جا رو نمیتونه پوشش بده و ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار