فوت‌وفن درست کردن پیراشکی بازاری در خانه
کد خبر: ۲۱۷۳۳۶
تاریخ انتشار: 2021 July 17    -    ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
این روزها با توجه به شرایط کرونا شاید نتوانید به بازار بروید اما دلیل نمی‌شود که پیراشکی‌های خوشمزه بازاری را هم از خودتان دریغ کنید. شما می‌توانید این شیرینی‌های خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید.

پنج اشتباه مهلکی که «سرآشپز» را تهدید می‌کند«تابناک با تو» - امروز با طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم‌دار به سرغتان آمده‌ایم. حتما می‌دانید پیراشکی نامی است که در کل برای غذاهای خمیری و سرخ‌کردنی استفاده می‌شود. محل تولد این نوع غذاها کشورهای روسیه و اوکراین است که در هر دو کشور هم خمیر با کیفیت خانگی با مواد مختلفی پر می‌شود و سپس در روغن داغ سرخ می‌شود. از جمله موادی که داخل خمیر پیراشکی گذاشته می‌شود کرم، شکلات، پنیر، سبزیجات و انواع گوشت است.

از آنجا که مواد داخل پیراشکی متنوع است هم می‌تواند به عنوان پیش غذا و هم به عنوان دسری خوشمزه سرو شود. برای تهیه پیراشکی از خمیرهای آماده هم استفاده می‌شود ولی استفاده از خمیر خانگی هم مطمئن‌تر است هم مراحل تهیه آن جذاب و سرگرم کننده است که تجربه متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد. از آنجا که همه ما با پیراشکی‌های کرم‌دار بازاری و خیابانی خاطره داریم، پیشنهاد می‌کنیم امروز طرز تهیه پیراشکی بازاری را دنبال کنید و این خوراکی خوشمزه را در خانه تهیه کنید تا برایتان یادآور روزهای قدیم باشد.

فوت‌وفن درست کردن پیراشکی بازاری در خانه

مواد لازم برای تهیه پیراشکی

آرد سفید سه تا چهار لیوان
خمیر مایه فوری
آب ولرم نصف لیوان
تخم مرغ دو عدد
کره پاستوریزه (نرم شده) یک‌سوم لیوان
شیر پرچرب (ولرم) نصف لیوان
شکر نصف لیوان
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه کرم پیراشکی

شیر پرچرب دو و نیم پیمانه
شکر یک پیمانه
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
زرده تخم مرغ سه عدد
نشاسته ذرت سه قاشق غذاخوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پیراشکی کرمدار | فوت‌وفن درست کردن پیراشکی بازاری در خانه

 

 

طرز تهیه پیراشکی بازاری به صورت حرفه‌ای در خانه با تمام نکات

► مرحله اول

برای آماده کردن یک پیراشکی کرم‌دار خوشمزه و حرفه‌ای در خانه باید فوت و فن‌های تهیه خمیر پیراشکی را کامل بدانید. این روزها با توجه به شرایط کرونا شاید نتوانید به بازار بروید اما دلیل نمی‌شود که پیراشکی‌های خوشمزه بازاری را هم از خودتان دریغ کنید. شما می‌توانید این شیرینی‌های خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. ابتدا کرم داخل پیراشکی را درست کنید. برای این کار یا قابلمه متوسط بردارید و سه عدد زرده تخم مرغ را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید تا از حالت لختی دربیاید.

► مرحله دوم

سپس دو و نیم پیمانه شیر و یک پیمانه شکر اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از چند دقیقه سه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را همراه با نوک قاشق چای‌خوری نمک و وانیل اضافه کنید و مدام هم بزنید تا کمی غلیظ شود و حالت کرمی بگیرد. حالا حرارت زیر گاز را خاموش کنید و کرم پیراشکی را در گوشه‌ای قرار دهید و به سراغ تهیه خمیر پیراشکی بروید.

► مرحله سوم

یک ظرف مناسب بردارید و دو قاشق غذاخوری خمیر مایه فوری و نصف لیوان شیر ولرم داخل آن بریزید. سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت پنج دقیقه کنار بگذارید تا خمیر مایه عمل بیاید و حباب بزند. یک کاسه بزرگ و گود برای درست کردن خمیر بردارید. سپس خمیر مایه عمل آمده را داخل کاسه بریزید. دوعدد تخم مرغ و یک سوم لیوان کره نرم شده را اضافه کنید. نصف لیوان شکر، نوک قاشق چای‌خوری وانیل و نوک قاشق چای‌خوری نمک اضافه کنیدو مواد را خوب مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

► مرحله چهارم

سپس سه تا چهار لیوان آرد سفید را کم‌کم به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. با دستتان مواد را هم بزنید و ورز دهید تا حالت خمیری ایجاد شود. تا زمانی آرد اضافه کنید که خمیر چسبندگی کمی داشته باشد ولی خشک نباشد. پس از اینکه خمیر جمع شد باید آن را به ظرف بزرگی منتقل کنیم که حجمش دو تا سه برابر خمیر باشد. بعد از این که خمیر را منتقل کردید، روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا خمیر عمل بیاید.

► مرحله پنجم

اکنون خمیر را روی یک سطح صاف با وردنه پهن کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که به قطر تقریبا نیم سانتیمتر برسد. سپس با قالب گرد یا با استفاده از پیاله کوچک خمیر را به شکل دایره برش بزنید. پس از اینکه خمیر را قالب زدید آن‌ها را روی یک سینی بچینید و روی آن‌ها را با یک دستمال نم‌دار بپوشانید. سینی را به مدت سی دقیقه کنار بگذارید.

► مرحله ششم

پس از گذشت سی دقیقه یک قابلمه گود و جادار بردارید و داخل آن روغن بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. پیراشکی‌ها را یکی‌یکی داخل روغن داغ بریزید تا سرخ شوند. به این شکل که داخل یک قابلمه جادار روغن می ریزیم و اجازه می‌دهیم روغن داغ شود سپس پیراشکی‌ها را داخل روغن سرخ می‌کنیم.

► مرحله هفتم

پس از سرخ‌کردن پیراشکی‌ها، آن‌ها را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. وقتی که پیراشکی‌ها خنک شدند وسط آن‌ها را باز کنید و به مقدار دلخواه از کرم داخل آن بریزید. پیراشکی‌ها را به شکل دلخواه با شکلات سفید یا مربا توت‌فرنگی یاتوت سیاه تزئین کنید و داخل ظرف بچینید و سرو کنید. نوش جان!

نکات و فوت‌وفن‌های طرز تهیه پیراشکی بازاری

  • توجه کنید که به خمیر پیراشکی زیاد آرد اضافه نکنید چون باعث پف نکردن و سفت شدن پیراشکی‌ها می‌شود.
  • روغنی که برای سرخ کردن پیراشکی استفاده می‌کنید باید حتما داغ باشد تا پیراشکی‌ها پفدار شوند.
  • در صورت تمایل می‌توانید روی پیراشکی‌ها را با شکلات تخته‌ای ذوب شده تزئین کنید.
  • می‌توانید از خلال پسته یا بادام برای تزئین استفاده کنید.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار