طرز تهیه فانل کیک، خوشمزه و متفاوت
کد خبر: ۲۱۷۱۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 July 15    -    ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
فانل کیک یا کیک قیفی با ریختن خمیر در روغن داغ در یک الگوی دایره‌ای شکل داده می‌شود تا سرخ شده و طلایی بشه. خمیر معمولاً از طریق یک قیف ریخته می‌شود و به همین دلیل کیک قیفی نام گرفته. طرز تهیه فانل کیک به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش تهیه این کیک قیفی را یاد می‌دهد.

طرز تهیه فانل کیک

طرز تهیه فانل کیک«تابناک با تو» - فانل کیک یا کیک قیفی با ریختن خمیر در روغن داغ در یک الگوی دایره‌ای شکل داده می‌شود تا سرخ شده و طلایی بشه. خمیر معمولاً از طریق یک قیف ریخته می‌شود و به همین دلیل کیک قیفی نام گرفته.

طرز تهیه فانل کیک به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش تهیه این کیک قیفی را یاد می‌دهد. فانل کیک معمولاً با قند پودر ساده سرو می‌شوند، اما می‌توان آن را با مربا، ژله، دارچین، شکلات، میوه تازه یا بستنی نیز سرو کرد.

مواد لازم

تخم مرغ: ۳ عدد
شیر: ۲ پیمانه
آرد سفید: ۴ پیمانه
شکر: ۱/۳ پیمانه
نمک: ۱/۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم برای سرخ کردن
پودر قند: به مقدار لازم

مراحل آماده سازی

مرحله ۱

طرز تهیه فانل کیک

ابتدا مواد لازم رو آماده کنید.

مرحله ۲

طرز تهیه فانل کیک

در یک کاسه بزرگ ۳ عدد تخم مرغ و ۲ پیمانه شیر را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۳

طرز تهیه فانل کیک

در یک کاسه بزرگ دیگر، ۴ پیمانه آرد سفید، ۱/۳ پیمانه شکر، ۱/۲ قاشق مرباخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۴

طرز تهیه فانل کیک

حالا مواد خشک و خیس را کم کم با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که در خمیر اثری از گوله‌های آرد باقی نمانده باشد.

مرحله ۵

طرز تهیه فانل کیک

تقریبا به اندازه ۲/۵ سانتیمتر از سرخ کن یا ماهیتابه ایی که میخواهید از آن استفاده کنید را روغن سرخ کردنی بریزید و بعد بر روی حرارت بذارید تا گرم شود و تقریبا به دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد برسد. دو روش برای ریختن خمیر فانل کیک وجود دارد شما میتونید از قیف استفاده کنید. به این صورت که قیف را از خمیر پر کنید و انگشت خود را بر روی دهانه قیف نگه دارید، قیف را روی روغن ببرید، انگشت خود را رها کنید تا خمیر در روغن ریخته بشه. روش دوم اینکه خمیر را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید. سپس، وقتی روغن آماده شد انتهای کیسه را با قیچی ببرید و کیسه خمیر را روی روغن نگه دارید و به شکل پیچشی خمیر را در روغن بریزید و برای قطع کردن با نوک انگشت سر پلاستیک را نگه دارید.

مرحله ۶

طرز تهیه فانل کیک

حدود ۲ تا ۳ دقیقه هر طرف فانل کیک نیاز دارد تا بپزد. اگر شما از روش دوم استفاده میکنید بسته به اندازه برشی که میزنید میتونید وافل‌های بزرگ یا کوچک درست کنید.

مرحله ۷

طرز تهیه فانل کیک

هنگامی که دو طرف فانل کیک سرخ شدن و کمی قهوه‌ای شدند قبل از اینکه اون‌ها رو در ظرف سرو بذارید بر روی یک دستمال کاغذی قرار بدید تا روغن اضافی آن گرفته بشه.

مرحله ۸

طرز تهیه فانل کیک

حالا فانل کیک رو بر روی قفسه‌های توری بذارین تا خنک بشن و بعد مقداری پودر قند بر روی آن الک کنید. سپس نوش جان کنید و لذت ببرید.

همیارپز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
0
این شیرینی است نه کیک
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
0
به جای فانل میتونی بنویسی قیفی

فانل یعنی قیف و شما هر شیرینی رو که با قیف پارچه ای یا انواع دیگری از قیف درست کنی میشه شیرینی قیفی
مثل زولبیا بامیه- شیرینی بهشتی و .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار