بیماری عصبی عارضه این واکسن کرونا
کد خبر: ۲۱۷۰۴۷
تاریخ انتشار: 2021 July 14    -    ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
سازمان غذا و دارو آمریکا، با هشدار درباره واکسن جانسون و جانسون گفت: این واکسن می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به یک بیماری عصبی نادر شود.
به نقل از ایندیا اکسپرس، سازمان غذا و دارو آمریکا، «FDA»، با هشدار درباره واکسن جانسون و جانسون گفت: این واکسن می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به یک بیماری عصبی نادر شود.
 
بیماری عصبی عارضه این واکسن کرونا
 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز گذشته با هشدار به واکسن کووید ۱۹ جانسون اند جانسون گفت: داده‌ها حاکی از افزایش خطر ابتلا به یک اختلال عصبی نادر در شش هفته پس از تلقیح است.
 
سازمان غذا و دارو آمریکا احتمال بروز سندرم «نشانگان گیلن–باره» در برخی از دریافت کنندگان واکسن تک دز جانسون اند جانسون را می‌دهد.
 
نشانگان گیلن-باره عبارت است از یک بیماری التهابی نادر که دستگاه عصبی محیطی را درگیر می‌کند و به سرعت موجب ضعف عضلات و بی‌حسی می‌شود. این نشانگان می‌تواند در تمام سنین رخ دهد اما بین ۵۰–۳۰ سالگی شایع‌تر است.
 
اف‌دی‌ای بروز این اختلال را دسته «بسیار کم» طبقه‌بندی کرده و گفته شده است که دریافت کنندگان واکسن J&J در صورت داشتن علائمی از جمله ضعف یا احساس گزگز، دشواری راه رفتن یا مشکل در حرکات صورت، باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند.
 
حدود ۱۲.۸ میلیون نفر واکسن تک دز جانسون اند جانسون را در ایالات متحده دریافت کرده‌اند؛ به گفته مقامات فدرال، ۱۰۰ گزارش مقدماتی GBS در دریافت کنندگان واکسن ارائه شده که ۹۵ مورد  آنها جدی است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان و یک مورد مرگ گزارش شده است.
 
طبق بیانیه‌ای از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC)، بیشتر موارد در مردان بوده که بسیاری از آنها 50 سال یا بیشتر بودند. 
 
هفته گذشته، نهاد نظارتی اتحادیه اروپا هشدار مشابهی را برای واکسن کووید 19 شرکت آسترازنکا توصیه کردند که براساس فناوری مشابه واکسن جانسون اند جانسون ساخته شده است.
 
منبع: خبرگزاری فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار