احتمال افزایش خاموشی‌ها حتی در تهران
کد خبر: ۲۱۶۰۸۶
تاریخ انتشار: 2021 July 03    -    ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: تا پایان امروز نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار می شود و با وارد مدار شدن این نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوات برق به شبکه توزیع کشور تزریق خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: تا پایان امروز نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار می شود و با وارد مدار شدن این نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوات برق به شبکه توزیع کشور تزریق خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی ،با بیان اینکه مشکل نیروگاه بوشهر، نقص فنی بود که باعث شد چند روزی از مدار خارج شود و بعد از تعمیرات مجدد اکنون در شرف وارد مدار شدن است، اظهار کرد: با وارد شدن این نیروگاه به مدار تولید ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت اضافه می شود.

وی تاکید کرد: امروز هوا بسیار گرم خواهد شد و طبق اعلام سازمان هواشناسی تنش دمایی خواهیم داشت و پیش بینی ما این است که میزان مصرف این هفته رکورد بزند و به عدد حدود ۵۶ هزار مگاوات برسیم و توان تامین نیروگاه‌های ما بیش از ۵۴ هزار مگاوات نیست.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور حتما مشترکان باید صرفه جویی کنند به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸، همچنین مشترکان صنعتی و کشاورزی نیز باید مشارکت جدی داشته باشند تا سقف تعیین شده استان ها پوشش داده شود، در غیر این صورت جداول احتمالی خاموشی حتی برای تهران اجرایی خواهد شد.

هشدار! احتمال خاموشی در تهران افزایش یافت

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه ای اعلام کرد: علیرغم تمامی تلاش های متخصصان صنعت برق و همچنین کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به منظور حفظ پایداری شبکه، با افزایش بی سابقه مصرف برق در کشور و پیش بینی عبور مصرف انرژی از حداکثر توان تولیدی نیروگاهی، احتمال قطعی برق در پایتخت، به شدت افزایش یافته است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تمامی مشترکان و هموطنان ساکن پایتخت درخواست دارد به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، حداکثر صرفه جویی ممکن را در مصرف برق به عمل آورده و ضمن خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۲ الی ۱۸ از روشن کردن همزمان این وسایل در سایر ساعات شبانه روز نیز اکیدا خودداری کنند.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق کشور نیز امروز گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز تنش دمایی خواهیم داشت و پیش بینی ما این است که میزان مصرف این هفته رکورد بزند و به عدد حدود ۵۶ هزار مگاوات برسیم و این در حالی است که توان تامین نیروگاه‌های ما بیش از ۵۴ هزار مگاوات نیست.

به گفته وی مشترکان خانگی به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ باید صرفه جویی کنند، همچنین مشترکان صنعتی و کشاورزی نیز باید مشارکت جدی داشته باشند تا سقف تعیین شده استان ها پوشش داده شود، در غیر این صورت جداول احتمالی خاموشی حتی برای تهران اجرایی خواهد شد.

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار