به جای جالباسی ایستاده درختی بنشانید
کد خبر: ۲۱۵۸۹۵
تاریخ انتشار: 2021 July 06    -    ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
در طراحی داخلی امروز دقت به جزئیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جزئیاتی که باعث ایجاد نظم در سایر عناصر می شوند مهم تر به نظر می رسند. جالباسی های ایستاده هم یکی از همین جزئیات نظم دهنده هستند که می توانند نقش مهمی در زیبا و مرتب دیده شدن خانه شما داشته باشند.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید«تابناک با تو» - در طراحی داخلی امروز دقت به جزئیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جزئیاتی که باعث ایجاد نظم در سایر عناصر می شوند مهم تر به نظر می رسند. جالباسی های ایستاده هم یکی از همین جزئیات نظم دهنده هستند که می توانند نقش مهمی در زیبا و مرتب دیده شدن خانه شما داشته باشند. بنابراین شاید بد نباشد که اطلاعات بیشتری درباره شیوه های خلاقانه طراحی آن ها داشته باشید. ما قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با روش های ساده و کم هزینه ساخت و طراحی جالباسی های ایستاده آشنا کنیم که می توانید خودتان آن ها را بسازید یا به طراحان و کارگاه های محلی سفارش دهید. اگر دوست دارید با ایده های جدید در این زمینه بیشتر آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

دقت داشته باشید که پایه ها باید حتما تراز باشند

جالباسی ایستاده شفاف

در یک استوانه پلکسی گلاس شفاف چند سوراخ ایجاد کنید و میله های چوبی را از آن عبور دهید. از چند میله چوبی بلند تر و محکم تر هم برای پایه ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که پایه ها باید حتما تراز باشند. به زاویه قرار گیری چوب ها هم توجه داشته باشید، بهتر است شیب چوب ها رو به بالا باشد. بعد لباس های را به آن بیاویزید. این سبک چوب لباسی ساده، مینیمالیستی و زیبا بیشتر با سبک طراحی داخلی مدرن هماهنگی دارد.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

از چند چوب کوتاه تر به عنوان پایه استفاده کنید

به جای جالباسی ایستاده درختی بنشانید

اگر کمی با کارهای نجاری آشنایی داشته باشید ساختن یک جالباسی ایستاده برایتان کار چندان سختی نیست. برای این کار حتی به چوب های صاف و برش خورده هم نیازی نخواهید داشت. از چند چوب کوتاه تر به عنوان پایه استفاده کنید. دقت کنید این چوب ها از قسمت انتهایی باید کاملا تراز باشند در غیر این صورت جالباسی تان لق خواهد شد. یک چوب با ضخامت و ارتفاع مناسب را به عنوان بدنه اصلی انتخاب کنید و چوب های کوچک را به جای آویز لباس بکار ببرید. این چوب های نتراشیده و خام حس و حالی طبیعی و صمیمانه ایجاد خواهند کرد.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

چوب ها را به شکلی بچینید که سر هر یک به اندازه کافی از دیگری فاصله داشته باشد

لباس ها را در گلدان بکارید

یک گلدان بزرگ با وزن مناسب انتخاب کنید. جنس این گلدان می تواند از سنگ یا بتن باشد. چند چوب بلند با ارتفاع و مقاومت مناسب در این گلدان قرار دهید. چوب ها را به شکلی بچینید که سر هر یک به اندازه کافی از دیگری فاصله داشته باشد تا بتوانید به سادگی لباس ها را روی آن ها آویزان کنید یا بردارید. بهتر است از چوب هایی با سطح مقطع دایره و کاملا صاف استفاده کنید تا لباس ها آسیب نبینند. این گلدان-جالباسی را می توانید هر کجا که دوست داشتید قرار بدهید.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

شکل خاص این جالباسی، که در حقیقت از فرم بدن انسان الهام گرفته شده است

جالباسی ویژه برای اتو کشیده ها

این سبک جالباسی ها برای آویختن لباس های متعدد ساخته نمی شوند اما برای لباس هایی که تازه اتو شده اند و قرار است فورا استفاده شوند، بسیار مناسب هستند. شکل خاص این جالباسی، که در حقیقت از فرم بدن انسان الهام گرفته شده است، امکان آویختن کلاه، قرار دادن عینک، کیف، گردن آویز، کت، شلوار و دامن را فراهم می کند. بخش پایین این جالباسی فضای خوبی برای قرار دادن یک جفت کفش را در اختیار شما قرار می دهد.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

این رگال زیبا و متفاوت از چرخ یک دوچرخه و یک پایه دو سویه تشکیل شده است.

جالباسی غافلگیر کننده

اگر در خانه به اندازه کافی کمد در اختیار ندارید رگال می تواند گزینه خوبی برای مرتب کردن لباس هاتان باشد. اما رگال ها هم می توانند ظاهری جذاب داشته باشد و به زیباتر شدن دکوراسیون منزل کمک کنند. برای مثال این رگال زیبا و متفاوت از چرخ یک دوچرخه و یک پایه دو سویه تشکیل شده است. از میله میانی آن می توان مانند رگال های معمولی استفاده کرد. کار برد چنین رگالی در سبک های طراحی چون مدرن و مینیمالیستی مناسب تر خواهد بود.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

اگر این سه راهی ها را با رنگی مانند رنگ طلایی بپوشانید زیبا تر خواهد شد

جالباسی لوله ای

با استفاده از چهار لوله با اندازه های برابر می توانید یک جالباسی زیبا بسازید. لوله ها را با کمک چهار سه راهی به هم وصل کنید. اگر این سه راهی ها را با رنگی مانند رنگ طلایی بپوشانید زیبا تر خواهد شد. می توانید لباس هاتان را به کمک رخت آویز از میله بالایی آویزان کنید و کفش های پاشنه بلند را روی میله پایین بگذارید تا مرتب تر بنظر برسند.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

این طرح آوانگارد و ساده، که قطعا خودتان هم می توانید آن را بسازید

لباس ها را از سقف بیاویزد

چند قلاب به سقف خانه وصل کنید. چند طناب محکم را به این قلاب ها ببندید و برای صاف ایستادن این طناب ها به بخش پایینی آن ها وزنه هایی کوچک اضافه کنید. به بخش های میانی این طناب ها، در فاصله و ارتفاع مناسب گیره های فلزی وصل کنید و لباس ها را به آن ها بیاویزید. این طرح آوانگارد و ساده، که قطعا خودتان هم می توانید آن را بسازید، ویژگی خاصی به طرحی داخلی منزل شما می بخشد که هرگز فراموش نخواهد شد.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

دقت داشته باشید شیب آچارها رو به بالا باشد

جا لباسی فنی

یک تخته چوب بلند بردارید. در برخی قسمت های تخته شکاف هایی به اندازه جا گرفتن سر چند آچار ایجاد کنید و آچارها را در جهات مختلف و فاصله مناسب با کمک چسب های لاستیکی N88 یا CA بچسبانید. دقت داشته باشید شیب آچارها رو به بالا باشد. این تخته را روی یک پایه مناسب نصب کنید. حالا یک جالباسی دست ساز زیبا و منحصر به فرد در اختیار دارید.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

بخش پایینی مثلث ها را با رنگ تیره بپوشانید

قله های کودکانه

تقریبا همه ما در دوران کودکی مناظری با کوه های مثلثی شکل و قله های برف پوش نقاشی کرده ایم. تا به حال فکر کرده اید که می شود از شکل همین کوه های کودکانه برای طراحی وسایل مختلف مانند جالباسی استفاده کرد؟ چند تکه چوب را بردارید و به شکل مثلث ببرید. بخش پایینی مثلث ها را با رنگ تیره بپوشانید و بخش بالایی را به مانند همان قله های برف پوش آشنا، خالی بگذارید. در بخش میانی آن یک دستگیره یا قلاب بچسبانید تا بتوانید لباس ها را به این دستگیره ها آویزان کنید؛ سپس جالباسی ها را روی دیوار نصب کنید. استفاده از این جالباسی های زیبا و نوستالژی در اتاق کودکان خالی از لطف نیست.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

این جا لباسی متفاوت با سبک طراحی داخلی مینیمالیسم هماهنگی بیشتری خواهد داشت

جالباسی لوله ای مینمال

یک لوله پروفیلی سفید را مستقیم روی یک پایه چوبی نصب کنید و به کمک زانویی به هر تعداد و عمق که نیاز دارید محلی برای آویختن لباس ها روی آن ایجاد کنید. این جا لباسی متفاوت، مینیمال و دست ساز با سبک طراحی داخلی مینیمالیسم هماهنگی بیشتری خواهد داشت، در عین حال زیبا و کاربردی خواهد بود.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

این جالباسی های فلزی قدیمی بهترین انتخاب برای خانه هایی با سبک روستایی هستند

بازسازی به جای جایگزینی

همیشه هم لازم نیست برای ایجاد تغییر در وسایل آن ها را دور بیندازید و به جایشان وسیله ای نو بخرید یا بسازید. گاهی می توان با رنگ کردن و تعمیر کردن جالباسی های ایستاده قدیمی آن ها را با دکوراسیون جدید منزل هماهنگ کرد و ترتیبی داد که زیباتر بنظر برسند. به طور مثال این جالباسی های فلزی قدیمی بهترین انتخاب برای خانه هایی با سبک روستایی هستند. کافی است رنگی هماهنگ با دکوراسیون منزلتان انتخاب و جالباسی را رنگ کنید. از آن جا که این جالباسی ها بسیار بادوام هستند می توان گفت رنگ کردن و دوباره استفاده کردن از آن ها بیش از آن چه فکرش را می کنید مقرون به صرفه خواهد بود.

۱۲ ایده ناب جالباسی ایستاده که خودتان هم می توانید بسازید

بدنه درخت را خوب سمباده بکشید

به درخت های مرده جانی تازه ببخشید

اگر درخت خشکیده ای در باغ و حیاطتان وجود دارد ابعاد آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اگر درخت خشکیده بزرگ بود می توانید بخشی از آن را ببرید و به عنوان جالباسی ایستاده استفاده کنید. شاخه های اضافی را هم ببرید تا به ترکیب بندی مناسب و کار آمدی برای یک جا لباسی برسید. بدنه درخت را خوب سمباده بکشید تا کاملا صاف شود و به لباس هایی که روی آن آویزان می کنید صدمه نزند. برای جلوگیری از دردسر بیدها می توانید از بوریک اسید استفاده کنید. اگر رنگ طبیعی بدنه درخت را دوست نداشتید یا با رنگ دکوراسیون منزلتان هماهنگ نبود آن را رنگ کنید و بعد چند لایه روغن جلا بزنید. تنه را روی یک پایه، که وزن و استحکام کافی برای نگه داشتن بدنه درخت داشته باشد، نصب کنید. حالا جالباسی دارید که احتمالا هیچ یک از اطرافیانتان مانندش را ندیده اند.

خلاقیت از آن چیزهایی است که حد مرزی نمی توان برای آن قائل شد. شما هم قطعا با مطالعه این قبیل مطالب می توانید برای افکار و ایده هاتان در زمینه طراحی داخلی افق هایی جدید تعریف کنید و با الهام گرفتن یا ترکیب کردن طرح های مطرح شده جالباسی ایستاده مناسب خودتان را انتخاب کنید.

منبع: خوگرنیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار