رشد سریع بیماری سرطان در کشور!
کد خبر: ۲۱۵۷
تاریخ انتشار: 2015 June 12    -    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
محمد اسماعیل اکبری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره سرطان بیمارستان رضوی که در محل سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تعداد کمتر ابتلا به سرطان در ایران نسبت به کشورهای دیگر، متاسفانه ما شاهد رشد سریع این بیماری در کشور هستیم.

فوق تخصص غدد با اشاره به اینکه چهره سرطان در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است، بیان کرد: تعداد سرطان‌هایی که منجر به مرگ می‌شوند در ایران بیشتر است اما در نوع درمان و خدمات پزشکی از جایگاه بهتری برخوردار هستیم.

وی افزود: با توجه به پیشروی جامعه به سمت پیر شدن و افزایش جامعه سالمندی در ایران، سرطان در سنین 45 تا 65 سال بیشتر نمود پیدا کرده و این بیماری سومین عامل مرگ در کشور محسوب می‌شود.

رئیس انجمن کانسر ایران با بیان اینکه مرگ ناشی از سرطان در کشور ما از 4.5 در هزار  است، تاکید کرد: این میزان در سال‌های آینده و پیر شدن جامعه به 6.5 در هزار افزایش می‌یابد.

اکبری سرطان‌هایی همچون پستان، معده، مری، خون، تیروئید و پروستات را شایع‌ترین نوع این بیماری در کشور دانست و خاطرنشان کرد: سرطان پستان در زنان و معده به طور مشترک میان زنان و مردان از کشنده‌ترین نوع این بیماری در کشور است.

وی میزان آماری سرطان پستان در کشور را یک پنجم کشورهای اروپایی عنوان کرد و گفت: ما وضعیت بهتری از آفریقا و حتی ترکیه داریم چراکه شرایط درمان و جراحی‌ها علمی‌تر انجام می‌شود اما تنها مشکل در استفاده از شیمی درمانی است که هنوز به شیوه مناسب و نتایج بهتری انجام نشده است.

رئیس انجمن کانسر ایران با تاکید بر اینکه عمده علل سرطان‌های دستگاه گوارش ریزفاکتورهایی همچون عدم رعایت بهداشت تغذیه‌ای، مصرف زیاد دخانیات، افزایش وزن و افزایش جامعه سالمند در کشور است، تصریح کرد: رعایت بهداشت دهان و دندان، حذف نمک و عدم استفاده از روغن‌های حیوانی مانده از جمله نکات مهم پیشگیری سرطان است.

اکبری مجموع هزینه‌های درمان سرطان در کشور را 20 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: خراسان و جنوب غربی کشور بیشترین میزان سرطان معده را دارند و سرطان خون نیز در جنوب کشور بیشتر دیده می‌شود.

وی سیستان و بلوچستان را به علت جمعیت جوان تنها استانی دانست که سرطان در آن کمتر است و اظهار کرد: هر چه سن امید به زندگی در یک منطقه بیشتر باشد میزان سرطان هم در آن بیشتر است.

رئیس انجمن کانسر ایران میزان رشد سرطان در خراسان را بسیار بالا دانست و گفت: سرطان‌های دستگاه گوارش به ویژه معده و مری شایع‌ترین این نوع بیماری در خراسان است.
منبع: آرمان پرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار