وحشی ترین تروریست جهان کیست؟
کد خبر: ۲۱۵۶
تاریخ انتشار: 2015 June 12    -    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
روزنامه انگلیسی " دیلی میل " تصاویر جدیدی از وحشی ترین عنصر گروه تروریستی داعش منتشر کرد.

روزنامه انگلیسی " دیلی میل " نوشت: " هشام شايب " معروف به " أبوحنيفه" در مارس ۲۰۱۳ به گروه تروریستی داعش پیوست و درتحرکات و اقدامات تروریستی پیشرفت کرد تا اینکه به یکی از جلادان این گروه تبدیل شد.



ده ها عکس و فیلم از " هشام شایب" (۳۱ ساله) در تصاویر و کلیپ های ویدئویی تبلیغاتی داعش منتشر شده است.

شایب قبل از پیوستن به گروه تروریستی داعش در گروه تندرویی به نام " شریعت برای بلژیک " سمتی مهم داشت.

این گروه در رده گروه های تروریستی قرار گرفته است و ۴۵ نفر از اعضای آن به اتهام ارتکاب جنایت های تروریستی محکوم شده اند.

پایگاه " دیلی میل " نوشت که شایب محافظ شخصی "فؤاد بلقاسم" سرکرده این گروه بوده که پس از محاکمه به ۱۲ سال حبس محکوم شد.

شايب همچنین زمانی که بلقاسم به اتهام تحریک غیرمسلمانان در"آنتورپ" در ژوئن ۲۰۱۲ به دو سال حبس محکوم شد، به عنوان معاون سرکرده گروه " شریعت برای بلژیک " فعالیت داشت.
دو نفری که به شایب برای رسیدن به سرکردگی این گروه کمک کردند ، " يصل اليامون " و" نور الدين أبو اولال " بودند که در سوریه کشته شدند.

یک سال پس از آن ، شایب و همسرش کوثر برای پیوستن به گروه داعش به سوریه فرار کرد تا در زمره اولین غربی هایی باشد که به داعش ملحق شده است.

وی از طریق صفحه خود در فیس بوک ، فراخوانی گسترده را برای با هدف جذب عناصر جدید برای ملحق شدن به داعش آغاز و به انتشار عکس ها و فیلم هایی تبلیغاتی برای این گروه اقدام کرد.

دیلی میل همچنین نوشت که در سال گذشته، وضعیت شایب درگروه داعش بهتر شد و وی در کنار سرکرده یکی از گروه های وابسته به داعش در استان الانبار درعراق به نام " ابووهیب " ظاهر شد.

زمانی که " مدین دیریه " خبرنگار شبکه خبری "VICE" ، در ماه اوت گذشته فیلمی مستند را از این گروه تروریستی منتشر کرد، سرکرده گروه پلیس دینی در داعش معروف به "الحسبه" ، فعالی به نام " أبو عبيده" در الرقه بود و بخش سوم از این مجموعه پنج قسمتی، شامل فعالیت های روزمره این گروه و نگاهی عمیق به نوع فعالیت هایی داشت که شایب در الرقه بر آن ها نظارت داشت.

عناصر "الحسبة" در داعش کسانی هستند که برای دخالت در همه بخش های زندگی مردم وارد خیابان ها می شوند و به اقدامات وحشیانه ای چون اعدام علنی و قطع کردن دست و پای مردم دست می زنند.

براساس این گزارش، نقش جدید شایب در داعش ، مشارکت در درگیری های شدید با دیگر گروه های مسلح در سوریه باهدف به دست گرفتن کنترل "الحسکه" است.
منبع: العالم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار