کودک تمام وقت فست فود می‌خواهد چه باید کرد؟
کد خبر: ۲۱۵۵۸۲
تاریخ انتشار: 2021 June 30    -    ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
برگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه! بدجنسی نکنیم: برای بسیاری از بزرگسالان، این کلمات مترادف خوشبختی به نظر می‌رسند. اما ما می‌توانیم خودمان را کنترل کنیم (نه دقیقاً)، اما کودکان اغلب آنقدر به فست فود عادت می‌کنند که شروع به رد غذا‌های خانگی معمولی می‌کنند.باید چکار کنیم؟ ما از متخصص تغذیه پرسیدیم.

کودک تمام وقت فست فود می خواهد چه باید کرد؟

کودک تمام وقت فست فود می خواهد چه باید کرد؟«تابناک با تو» - برگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه! بدجنسی نکنیم: برای بسیاری از بزرگسالان، این کلمات مترادف خوشبختی به نظر می‌رسند. اما ما می‌توانیم خودمان را کنترل کنیم (نه دقیقاً)، اما کودکان اغلب آنقدر به فست فود عادت می‌کنند که شروع به رد غذا‌های خانگی معمولی می‌کنند. باید چکار کنیم؟ ما از متخصص تغذیه پرسیدیم.

کودک تمام وقت فست فود می‌خواهد چه باید کرد؟

سوال

کودک من ۵ ساله است. او اخیراً فست فود را امتحان کرده است. حالا از خوردن غذای خانگی عادی خودداری می‌کند، دائماً همبرگر یا سیب زمینی سرخ کرده می‌خواهد. چه باید کرد؟

 

پاسخ متخصص تغذیه

دلیل اشتیاق کودک به غذا‌های ناخواسته، از جمله فست فود، می‌تواند ذاتاً روانشناختی باشد (میوه ممنوعه همیشه شیرین است یا محک محدودیت‌های صبر شماست) و هم فیزیولوژیک - کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی. در این راستا، عادات غذایی نیز در حال تغییر است.

به عنوان مثال، اگر رژیم غذایی و تغذیه یک کودک برای رشد کامل فاقد منیزیم یا پروتئین حیوانی است. پس لازم است آجیل، لوبیا، غلات سبوس دار، دانه‌ها، بلغور و سایر غذا‌های غنی از منیزیم به رژیم غذایی وی اضافه شود و کمبود پروتئین حیوانی - مرغ، ماهی و گوشت گاو جبران شود.

یک تغییر شدید در عادات غذایی نیز با کم خونی رخ می‌دهد - به عبارت دیگر، کمبود آهن در بدن. پس ارزش دارد کبد، گوشت گوساله، زبان و سایر غذا‌هایی را وارد رژیم غذایی کودک کنید که تعادل آهن در بدن را دوباره پر می‌کند.

ارزش بررسی کمبود ویتامین یا ماده معدنی مفید فقط با متخصص اطفال یا متخصص تغذیه است؛ و حتی بیشتر از، ارزش بیش از حد غذای کودک با ویتامین‌ها بدون تجویز پزشک نیست.

کودک تمام وقت فست فود می خواهد چه باید کرد؟

همچنین، اگر کودک شما قبول کرد که فقط از سوسیس و کالباس استفاده کند، به احتمال زیاد با دستگاه گوارش (دستگاه گوارش) و اختلال در جذب مواد مغذی مفید مشکل دارد. یک متخصص اطفال یا متخصص گوارش به شما کمک می‌کند تا این موضوع را کشف کنید.

در مورد گزینه دیگری که می‌تواند به کودک پیشنهاد شود تا جای فست فود را بگیرد، آنالوگ خانگی برگر کمک زیادی خواهد کرد. فقط نان سبوس دار و گوشت خوب برای کتلت بردارید. ضمناً اگر کمی رب گوجه فرنگی به گوشت چرخ کرده اضافه کنید، طعم آن کاملاً شبیه به برگر‌های فست فودی بیرون خواهد بود.

روانشناس

واقعیت این است که تماس بین مادر و کودک در اوایل کودکی نقش زیادی در شکل گیری وابستگی به غذا دارد. اگر مادر از همان ابتدا ناراحتی جسمی یا روحی کودک را با احساس گرسنگی را به اشتباه کرده و او را تغذیه کند، در نتیجه، کودکی نمی‌تواند بفهمد که آیا به دلیل نیاز فیزیولوژیکی می‌خواهد غذا بخورد یا مثلاً غمگین، ناراحت یا ترسیده ... در این رابطه، هرگونه احساساتی توسط او "ضبط" می‌شود.

اگر می‌فهمید که این مسئله مشکل است، پس مهم است که به کودک آموزش دهید و با مثال خود به او نشان دهید که شکست یا ناراحتی مشکلی ندارد و آن را به اشتراک بگذارید و صحبت کنید. اگر کودک می‌خواهد اجازه دهید که گریه کند، و اگر مادر یا پدر نمی‌داند چگونه کاری انجام دهد از او راهنمایی بخواهید. همچنین باید فقط وقت بیشتری را در تماس نزدیک با کودک خود سپری کنید: بازی، پیاده روی، انجام خلاقیت برای بهبود خلق و خوی او و نشان دادن این که می‌توانید به چیز‌های دیگر روی بیاورید، و در عوض از چیز‌هایی که نتیجه نگرفته اند را رها کند.

کودک تمام وقت فست فود می خواهد چه باید کرد؟

۱- اگر والدین خودشان "استرس" بگیرند و کودک آن را ببیند، او این رفتار را کپی می‌کند و کلیشه "وقتی من احساس بدی می‌کنم، باید غذا بخورم" به طور خودکار در او ثابت می‌شود.

۲- دلیل دوم مراجعه مستقیم به فست فود‌ها با کودک یا سفارش چنین غذایی در خانه است. از این گذشته، یک کودک کوچک نمی‌تواند به تنهایی به یک فست فود برود، سفارش دهد، برای خودش غذای بی ارزش بخرد. والدین این کار را انجام می‌دهند و فقط آن‌ها هر چند وقت یک بار تصمیم می‌گیرند.

کودک همچنین نمی‌تواند به طور مستقل تعیین کند که کدام غذا سالم و کدام مضر است، زیرا طعم و مزه برای او نقش اساسی دارد. به علاوه، کودکان اراده ضعیفی دارند. بر این اساس، ارزش کار با این موضوع را دارد.

اولین مشکل را می‌توان با توضیح دادن دقیقاً به کودک، یا به صورت یک بازی، یا در قالب یک داستان افسانه‌ای حل کرد، که مثال‌هایی را می‌آورد: غذا سالم است و دیگری نه. فقط یک سخنرانی طولانی را از هیچ وب سایتی نخوانید. کودک هنوز این اطلاعات را درک نخواهد کرد. باید ساده، قابل درک و در دسترس باشد.

همچنین می‌توانید اراده کودک خود را در قالب بازی آموزش دهید. به عنوان مثال، موافقت کنید که به مدت ۷ روز شما به هیچ وجه فست فود نخواهید خورد، و سپس به خاطر سخت کوشی فرزند خود یک هدیه کوچک بدهید. با هم بحث کنید که این نوع تشویق چیست، اما نباید گران باشد بلکه برای کودک معنی دار باشد. اگر این نوع بازی خوب کار کند، می‌توانید به تدریج حواس کودک خود را از غذای ناخواسته دور کنید. این بازی می‌تواند به یک سفر جالب تبدیل شود، جایی که شما با هم مسیر طی شده روی نقشه را مشخص خواهید کرد. یا می‌توانید یک تقویم ایجاد کنید، کودک در آن علاقه‌مند به ایجاد علائم نیز باشد.

۳- دلیل سوم ممکن است این باشد که کودک چنین غذایی و بازدید از فست فود‌ها را به عنوان چیزی در ارتباط با سرگرمی یا تعطیلات درک می‌کند. این در صورتی اتفاق می‌افتد که کودک فاقد احساسات مثبت باشد. به عنوان مثال، والدین به ندرت جشن خانوادگی می‌گیرند، با کودک خود بازی می‌کنند، یا به تئاتر، زمین بازی، فیلم و ... می‌روند.

در این حالت، می‌توانید با کودک خود سعی کنید یک کیک تعطیلات خوشمزه بپزید، که به ندرت در خانه شما دیده می‌شود، میوه‌ها و سبزیجات را برای یک میز جشن برشبزنید. همچنین بیشتر اوقات ارزش دارد که کودک را با کار‌های مفید دیگری سرگرم کنید.

به علاوه، می‌توانید کودک خود را در یک قسمت ورزشی ثبت نام کنید یا در زمین‌های ورزشی در فضای باز با او تمرین کنید. چنین فعالیت‌های مشترکی والدین و فرزندان را به یکدیگر نزدیک می‌کند و به طور کلی با یک سبک زندگی سالم هماهنگ شده و از بدن آن‌ها مراقبت می‌کند.

منبع: سیارک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار