اوتمیل چیست؟
کد خبر: ۲۱۵۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 30    -    ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
اوتمیل از جمله سالم‌ترین، مقوی‌ترین و سیر کننده‌ترین صبحانه‌ها و میان وعده‌های رژیمی است که در انواع مختلف اوتمیل ساده، اوتمیل با شیر یا بدون شیر، شکلاتی، دارچینی و میوه‌ای تهیه می‌شوید. معمولا اوت میل همراه با شکر قهوه‌ای سرو می‌شود، چون هم بسیار خوش طعم است و هم سالم.

اوتمیل از جمله سالم‌ترین، مقوی‌ترین و سیر کننده‌ترین صبحانه‌ها و میان وعده‌های رژیمی است که در انواع مختلف اوتمیل ساده، اوتمیل با شیر یا بدون شیر، شکلاتی، دارچینی و میوه‌ای تهیه می‌شوید.

اوتمیل چیست؟

معمولا اوت میل همراه با شکر قهوه‌ای سرو می‌شود، چون هم بسیار خوش طعم است و هم سالم. اما شما می‌توانید با اضافه کردن مواد سالم و لذیذ دیگری از جمله تکه‌های میوه و مغز بادام و گردو، یک طعم جدید و جذاب در صبحانه جو دوسر خود ایجاد کنید. در ادامه، ۴ طرز تهیه اوت میل خوش طعم و سالم با استفاده از جو دوسر را برای شما شرح می‌دهیم.

اوتمیل در واقع ترکیب جو دو سر (پرک شده یا پرک نشده) به علاوه آب یا شیر است. اوتمیل را هم به صورت پخته شده در آب یا شیر و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب تا صبح در شیر یا آب درست می‌کند. اوتمیل خوراکی سرشار از فیبر است و به همین خاطر بسیار سیر کننده است و یک غذای خوب و عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود. علاوه بر این اوتمیل بسیار مغذی است، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و قند خون را کنترل می‌کند. اوتمیل را علاوه بر وعده صبحانه برای شام هم می‌توانید میل کنید.

اوتمیل چیست؟

مدل کم کالری اوتمیل

این مدل اوتمیل همان اوتمیل با آب است و شامل ۵۰ گرم جو دو سر پرک و ۱۵۰ میلی‌لیتر آب است و روی هم رفته ۱۹۵ کالری دارد.

مدل استاندارد اوتمیل

مدل استاندارد اوتمیل حدود ۲۶۵ کالری دارد و محتوی آن شامل ۵۰ گرم جو دو‌سر پرک و ۱۵۰ میلی‌لیتر شیر کم چرب است.

مدل پر پروتئین اوتمیل

این مدل اوتمیل که ۳۷۵ کالری دارد شامل ۵۰ گرم جو دو‌سر پرک، ۱۵۰ میلی‌لیتر شیر کم چرب و ۵۰ گرم پودر پروتئین است.

مدل مخصوص اوتمیل

این مدل اوتمیل ۴۴۵ کالری دارد و شامل ۵۰ گرم جو دو‌سر پرک، ۱۵۰ میلی‌لیتر شیر کم چرب و ۱۰۰ گرم موز است.

طرز تهیه اوتمیل ساده رژیمی

جو دو‌سر پرک: ۵۰ گرم
شیر: ۱۵۰ میلی‌لیتر
عسل: ۱ قاشق چایخوری یا بیشتر
دارچین و چند برش میوه: به مقدار دلخواه

ابتدا شیر را در یک شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم گاز گرم کنید. وقتی شیر گرم شد جو پرک دو‌سر را اضافه کنید و و مرتب هم بزنید. به مقدار دلخواه پودر دارچین اضافه کنید و باز هم بزنید. زمانی که اوتمیل غلیظ شد عسل را اضافه کنید. حدود ۲ یا سه دقیقه دیگر اوتمیل را هم بزنید تا کاملا غلیظ شود. بعد از آماده شده اوتمیل به دلخواه برش‌های مختلف میوه و مغزها و آجیل را به آن اضافه و میل کنید. بهتر است برای تهیه اوتمیل از جو دو‌سر پرک شده استفاده کنید نه جو پرک نشده چون جو پرک لطیف‌تر است و بهتر و زودتر می‌پزد و نرم می‌شود. در طرز تهیه اوتمیل شکلاتی مقداری پودر شکلات تلخ می‌توانید به اوتمیل اضافه کنید. به جای عسل هم می‌شود از شیره انگور استفاده کرد.

اوتمیل چیست؟

اوت میل با موز

این روش هم یک روش کلاسیک و محبوب دیگر برای سرو کردن اوت میل است. شما می‌توانید این مدل صبحانه را با جو دوسر پخته شده، نصف یک عدد موز تازه (بهتر است که از اسانس موز استفاده نکنید)، مقداری گردو، پودر دارچین درست کنید.

یک دوم یک موز تازه، خرد شده
۲ قاشق غذاخوری گردو
یک هشتم قاشق چای خوری پودر دارچین

اوت میل همراه با خامه و توت فرنگی تازه

این مدل صبحانه جو دوسر طعم بسیار لذیذی دارد. شما می‌توانید این مدل صبحانه را با جو دوسر پخته شده، توت فرنگی تازه و خرد شده، مقداری خامه نیم چرب، کرم نارگیل، یا خامه فاقد لبنیات، مقداری عسل و کمی عصاره وانیل درست کنید.

یک دوم فنجان توت فرنگی تازه، خرد شده
۱ قاشق غذاخوری خامه
۲ قاشق چای خوری عسل
یک هشتم قاشق چای خوری عصاره وانیل

طرز تهیه اوت میل با تکه‌های شکلات و کره بادام زمینی

این ترکیب معمولا مورد علاقه کودکان است. برای درست کردن این مدل صبحانه کافیست زمانی که جو دو سر گرم است، مقداری شکلات یا پودر کاکائو داخل آن بریزید و هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط بشوند و به رنگ شکلاتی دربیایند. سپس مقداری چیپس شکلات، یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، و مقدار بادام زمینی خرد شده روی مواد صبحانه بریزید. البته توجه داشته باشید که کالری این مدل اوت میل زیاد است و به نسبت مدل‌های دیگر، کمتر سالم است.

۲ قاشق چای خوری پودر کاکائو
۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
۲ قاشق چای خوری چیپس شکلات
۱ قاشق چای خوری بادام زمینی بو داده

طرز تهیه اوت میل با استفاده از مایکروویو

در ابتدا با اندازه‌گیری مقدار جو و مایعات شروع کنید. نسبت این دو به هم یک به دو است. به طور کلی مقدار مواد اولیه مورد نیاز برای یک وعده غذایی عبارت است از: یک دوم فنجان جو دوسر پرک همراه با ۱ لیوان آب، شیر، و یا ترکیبی از هر دو آن‌ها. برای اینکه اوت میل شما قوام بیشتری داشته باشد، می‌توانید یک دوم فنجان آب را با یک دوم فنجان شیر ترکیب کنید.

سپس بدون اینکه روی ظرف صبحانه خود درب بگذارید، آن را داخل مایکروویو قرار دهید (این کار باعث می‌شود زمانی که مایعات موجود در ظرف شروع می‌کند به قل قل کردن، درون مایکروویو اتفاقی نیوفتد). سپس درجه حرارت مایکروویو را روی زیاد تنظیم کنید و اجازه دهید که مواد اوت میل برای مدت ۲ دقیقه داخل آن باقی بمانند.

اوتمیل چیست؟

چند ماده خوش طعم که می‌توانید اضافه کنید

* انواع میوه: میوه‌های تازه از جمله موز، انواع توت‌ها و سیب. میوه‌های خشک شده از جمله کشمش، زغال اخته، برگه زردآلو، خرما یا نارگیل. میوه‌های یخ زده از جمله انواع توت‌ها یا انبه، مربا،پوره میوه یا سیب.
* انواع آجیل و دانه‌ها: از جمله بادام، گردو، گردوی آمریکایی یا بادام زمینی. دانه‌ چیا، دانه کتان، دانه آفتابگردان یا دانه کدو تنبل. علاوه بر این شما می‌توانید هر نوع کره مغزیات یا کره دانه‌های گیاهان (مثل کره کنجد) دیگری که خودتان دوست دارید را نیز به صبحانه خود اضافه کنید.
* ادویه‌جات: از جمله پودر دارچین، هل، جوز هندی، ادویه کدو تنبل و یا زنجبیل.
* لبنیات: از جمله هر مدل شیر، خامه و یا ماستی که خودتان دوست دارید.
* پودر پروتئین: اگر قصد دارید که پروتئین بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، می‌توانید نصف یک اسکوپ پودر پروتئین را داخل اوت میل خود بریزید.
* انواع مواد شیرین‌کننده: از جمله عسل، شربت افرا، شکر قهوه‌ای.

منبع: آنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
0
یعنی نمیدونم چه اصراری دارید به استفاده از کلماتی که معادل فارسی دارن

جو، جو پوست کنده، جو پرک شده و ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار