پایان تلخ والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱
کد خبر: ۲۱۵۲۱۸
تاریخ انتشار: 2021 June 23    -    ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
تیم ملی والیبال ایران در روز پایانی مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت‌ها ۲۰۲۱ امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل آرژانتین صف آرایی کرد.

تیم ملی والیبال ایران در روز پایانی مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت‌ها ۲۰۲۱ امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل آرژانتین صف آرایی کرد.

با تصمیم الکنو، تیم ملی با ترکیب سعید معروف، میثم صالحی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، مسعود غلامی و آرمانی صالحی بازی را مقابل آرژانین آغاز کرد. دو تیم در جدول رده بندی رقابت نزدیکی دارند و برای بهبود جایگاه و حفظ آن به پیروزی در این دیدار نیاز دارند.

ست نخست؛ ۳۳ بر ۳۱ به سود آرژانتین

دو تیم ایران و آرژانتین بازی برابری از ابتدا به نمایش گذاشتند و نخستین زمان استراحت فنی با برتری ۸ بر ۷ آرژانتین همراه شد. در ادامه برتری آرژانتین در حمله دو اختلاف امتیاز ایجاد کرد و دومین زمان استراحت فنی با برتری ۱۶ بر ۱۴ حریف به اتمام رسید. دفاع آرژانتین در ادامه اختلاف امتیاز را به عدد ۴ افزایش داد تا الکنو در امتیاز ۱۹ بر ۱۵ تقاضای تایم استراحت دهد. این وقفه تأثیر گذار بود و مانع از امتیاز گیری حریف شد و دفاع بازیکنان ایران و کسب دو امتیاز متوالی باعث شد تا این بار آرژانتین تقاضای تایم استراحت دهد اما فایده‌ای نداشت و ایران موفق شد بازی را در امتیاز ۲۰ برابر کند. بازی تا امتیاز ۲۷ برابر پیش رفت و این برابری تا امتیازی ۳۱ ادامه داشت اما در نهایت حریف ۳۳ بر ۳۱ ست اول را برد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود آرژانتین

ملی پوشان ایران که در ست اول جدال نزدیکی با حریف داشتند و با فاصله کمی بازی را واگذار کردند، در ست دوم هم همین روند را ادامه دادند و امتیازات دو تیم تا ۲۰ نزدیک و مساوی پیش رفت که ایران با دو امتیاز پیش افتاد اما کم دقتی بازیکنان باعث شد بازی به تساوی کشیده شود. در ادامه آرژانتین ۲۴ بر ۲۳ از ایران پیش افتاد تا آلکنو مجبور به گرفتن تایم اوت شود. در بازگشت به زمین آرژانتین امتیاز برتری را هم گرفت و ۲۵ بر ۲۳ ست دوم را هم برد.

ست سوم؛ ۳۲ بر ۳۰ به سود ایران

تلاش بازیکنان تیم ملی ایران برای این که بتوانند دو ست ابتدایی را جبران کنند از همان ابتدا چشمگیر بود اما حریف در دریافت و آبشار عملکرد خوبی داشت و وقت اول استراحت فنی را به سود خود خاتمه داد. با این حال ملی پوشان کشورمان اجازه ندادند فاصله امتیازی زیاد شود و ۱۰ بر ۹ به حریف نزدیک شدند. شاگردان الکنو با عملکرد بهتر موفق شدند وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۵ از حریف پیش بیفتند. برتری ایران ۲۳ بر ۲۰ هم حفظ شد اما در ادامه بازهم کار به تساوی و امتیازات تا ۳۰ برابر پیش رفت و در نهایت ایران ۳۲ بر ۳۰ ست سوم را به سود خود خاتمه داد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود آرژانتین

بازیکنان تیم ملی ایران شروع خوبی در ست چهارم نداشتند و با چند امتیاز اختلاف کار را با حریف پیش بردند به گونه ای که وقت استراحت اول و دوم را با اختلاف به حریف واگذار کردند و در وقت دوم ۱۶ بر ۱۱ عقب افتادند. در ادامه تلاش ملی پوشان برای این که بتوانند فاصله را کمتر کنند به جایی نرسید و آرژانتین با حفظ فاصله به سمت پیروزی حرکت کرد و در نهایت ست چهارم را ۲۵ بر ۱۸ به سود خود خاتمه داد و در مجموعه به برتری ۳ بر یک رسید.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار