چگونه مادرشوهر یا مادر زن خود را صدا بزنیم؟!
کد خبر: ۲۱۵۰۴۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 22    -    ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
برخی کلمات بار عاطفی بالایی دارند، مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر میتواند رابطه صمیمانه تری بین شما ایجاد کند البته باید مراقب باشید که خیلی زود صمیمی نشوید و حتما فرهنگ خانوادگی همسرتان را قبل از هر تصمیمی در نظر بگیرید. یکی از مشکلات روزمره زوجین به خصوص در دوران عقد و نامزدی و اوایل ازدواج این است.

آیا مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر کار درستی است؟

آیا مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر کار درستی است؟«تابناک با تو» - برخی کلمات بار عاطفی بالایی دارند، مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر میتواند رابطه صمیمانه تری بین شما ایجاد کند البته باید مراقب باشید که خیلی زود صمیمی نشوید و حتما فرهنگ خانوادگی همسرتان را قبل از هر تصمیمی در نظر بگیرید.

یکی از مشکلات روزمره زوجین به خصوص در دوران عقد و نامزدی و اوایل ازدواج این است که نمی دانند والدین همسر خود را چگونه خطاب کنند. بسیاری از زوجین تصمیم میگیرند که والدین همسر خود را مامان و بابا صدا بزنند.

البته باید دقت داشته باشید که خیلی زود با خانواده همسر صمیمی نشوید، صمیمی شدن خیلی سریع و بیش از حد میتواند توی ذوق بزند.

آیا مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر کار درستی است؟

نحوه صدا زدن مادرشوهر یا مادر زن


نکاتی درباره مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر

استفاده از کلمه مامان و بابا باعث ایجاد احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتر با والدین همسر میشود. بار مثبت این کلمات میتواند رابطه شما را در مسیر درست قرار داده و کیفیت صمیمیت شما را افزایش دهد.

 

افزایش ایجاد صمیمیت و محبت با والدین همسر باعث میشود مهر و محبت در زندگی زناشویی خودتان هم افزایش پیدا کند زیرا همسر شما از این که با خانواده اش برخورد خوبی دارید، احساس ارزشمندی و غرور میکند.

 

استفاده از کلمه مامان برای صدا زدن مادر زن یا مادرشوهر بار عاطفی زیادی دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

 

البته همه خانواده ها نمیتوانند از عروس یا دامادی که به تازگی وارد جمع خانواده شده، توقع داشته باشند که این کار را انجام دهد. الزام به این کار منطقی و عاقلانه نیست شما هم باید ابتدا شرایط خانواده و رابطه مادر همسر با خودتان را در نظر بگیرید و در صورت تمایل و صلاحدید او را مامان خطاب کنید.

 

مثلا اگر مادر خانواده با عروس یا داماد جدیدش مشکل داشته باشد حس خوب و رضایتمندی از این که او را مامان صدا بزنند نخواهند داشت.

آیا مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر کار درستی است؟

صدا زدن مادر همسر


آشنایی با خانواده همسر

دوران نامزدی و پس از آن عقد علاوه بر این که برای آشنایی زوجین با یکدیگر است، زمانی مناسب با برقراری اشنایی با خانواده ها هم هست.

 

شما بعد از ورود به یک خانواده جدید باید سیاست و هوشمندی داشته باشد و زندگیتان را بر اساس روابط عاطفی مناسب شروع کنید.

 

شما باید تیپ رفتاری ، آداب و رسوم ، فرهنگ ، عقاید و سنت های خانواده جدید را بپذیرید به خصوص موارد حساسیت زا برای مادر خانواده را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهتر با روحیات همسر خود آشنا شوید.

 

البته نیازی نیست خود را باب میل خانواده همسرتان تغییر دهید بلکه با تعامل و تسامح میتوانید از بروز تنش جلوگیری کنید. حتما از همسرتان بخواهید در مورد عادت های خانواده و حساسیت های مادرش شما را راهنمایی کند تا بتوانید رابطه خوبی با آن ها برقرار کنید.

 

برقراری رابطه با خانواده همسر همراه با احترام

بعد از ایجاد صمیمیت با خانواه همسر مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نیازی نیست بیش از اندازه صمیمی شوید بلکه سعی کنید روابطتان بیشتر با احترام همراه باشد. به دلیل اختلاف فرهنگی دو خانواده و پیشگیری از سوتفاهم بهتر است بیش از حد صمیمی نشوید.

 

استفاده از جملات عامیانه ای مثل ، خانواده همسرم مثل خانواده خودمه ، مادر شوهرم مثل مادر خودمه یا عروسم مثل دخترمه در اغلب خانواده ها رایج است ولی همیشه در پس ذهن خود باید توجه داشته باشید که این جملات بیشتر جنبه تعارف دارد و شما هرگز نمیتوانید رابطه ای که با مادر خود دارید را با مادر همسرتان داشته باشید. محبت بین مادر و فرزند یک محبت غریزی است و شما نمیتوانید از خانواده همسرتان توقع چنین محبتی را داشته باشید.

 

یک مثال عینی برای همه شما این است که ممکن است یک روز دعوای شدیدی با مادرتان داشته باشید ولی روز بعد ناراحتی از ذهن شما و مادرتان پاک شده و دوباره مثل روز اول با هم رفتار میکنید ولی اگر ناخواسته دعوایی بین شما و مادر همسرتان بوجود بیاید علاوه بر ایجاد کینه و کدورت شدید که مدت زمان طولانی ، رفع شدن آن طول خواهد کشید، احتمال این که احترامتان کم شده یا نتوانید مثل قبل با هم صمیمی باشید، خیلی زیاد است.

آیا مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر کار درستی است؟

مامان صدا زدن مادر همسر


قبل از مامان صدا زدن مادر زن یا مادر شوهر به فرهنگ خانواده دقت کنید

قبل از این که تصمیم بگیرید مادر همسرتان را با چه عنوانی صدا کنید باید به فرهنگ خانوادگی آن ها توجه داشته باشید مثلا برخی خانواده ها از لفظ حاج خانم ، عمه ، خاله ، مامان جون یا غیره استفاده میکنند. البته هیچ قانونی برای این که شما هم از همان کلمه استفاده کنید وجود ندارد ولی باید درجه صمیمیت خود را با مادرزن و مادرشوهر براساس جو خانواده ، پایه ریزی کنید.


با یکدیگر مشورت کنید

بهتر است از همسر خود سوال کنید که توقع دارد چطور مادرش را صدا بزنید یا عروس و داماد های قبلی چطور او را صدا میزنند. اگر توانستید در این مورد به تفاهم برسید بسیار خوب است ولی نباید طوری رفتار کنید که حالت اجبار و دلزدگی برایتان ایجاد کند.

قطعا همسر شما از این که او را مورد مشورت قرار داده اید و مطابق دلخواه او مادرش را صدا میزنید خوشحال خواهد شد.

منبع: بیتوته

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
2
15
بمیرم مادرزنم را مادر یا مامان صدا نمیزنم مسخره بازیها چیه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
من تا حالا به هیچ اسمی نشده مادر زنمو صدا کنم.
اصلاً هم نمیتونم بهش بگم مامان.
به مادر خودم میگم "مادر" . ولی به ایشون نمیدونم چی بگم.
کاش رفته بود حج اونوقت بهش میگفم "حاج خانم"
ببینم میتونم پول جور کنم بفرستمش حج از این گرفاری بیرون بیام؟
ولی پدرزنم رو به اسمش صدا میکردم "آقا رضا"
خیلی مرد بود . دوستش داشتم. خدا بیامرزدش
mohsen
| |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
چی صدا میزنی ؟ به ما هم یاد بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
1
5
بهتره بگیم خیلی محترمانه خانم یا خانم با فامیلی مادرش...پدر زن هم آقای ... خیلی راحت...با این عناوین و القاب نه کسی پدر و مادر اضافی پیدا نمیکنه... اونها هم دختر و پسر جدید پیدا نمیکنن... احترام خودش خیلی بهتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
1
1
من زن تدارم لاکن اگر داشتم مادر و پدر ایشان را با یک آقا یا خان و نام فامیل صدا میزدم

دوری و دوستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
7
من و همسرم پدر و مادر یکدیگر را بابا و مامان خطاب می کنیم. 18 سال هم هست که زندگی زیبای مشترک داریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
1
0
سمت ما پدر همسر رو عمو و مادر همسر رو زن عمو صدا میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار