جوان تبریزی ماسک تنفسی خود درمان طراحی کرد
کد خبر: ۲۱۴۹۳۷
تاریخ انتشار: 2021 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
«پویا حسین زاده»، طراح جوان تبریزی با طراحی «ماسک تنفسی خود درمان» جایزه بین المللی طراحی پاریس ۲۰۲۱ را کسب کرد.

«پویا حسین زاده»، طراح جوان تبریزی با طراحی «ماسک تنفسی خود درمان» جایزه بین المللی طراحی پاریس ۲۰۲۱ را کسب کرد.

جوان تبریزی ماسک تنفسی خود درمان طراحی کرد

پویا حسین زاده روز یکشنبه در خصوص این ماسک اظهار کرد: «هویتو» Hoito یک ماسک صورت چندمنظوره است که نه تنها از انتقال گازهای مضر، ویروس‌ها و عفونت‌ها به دستگاه تنفسی جلوگیری می‌کند بلکه با استفاده از مکانیزم هوشمند سیستم اسپری دارویی، به افرادی که نیاز به دریافت دوز دارویی دارند، در زمان مشخص و بدون تماس دست کمک می‌کند.

وی افزود: در برنامه این ماسک هوشمند، نرم افزاری وجود دارد که با نصب بر روی گوشی همراه، فرد می‌تواند در زمان مشخص استفاده از دارو، بدون تماس دست، دوز دارو را دریافت کند.

حسین زاده با اشاره به مزایای این نوع ماسک در مقایسه با ماسک های دیگر، گفت: بیشتر افراد ماسک ها را اغلب با طراحی یکبار مصرف یا ناخوشایند آنها می شناسند و اگرچه استفاده از ماسک یکی از مهمترین کارها برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است، ولی استفاده از ماسک های غیر استاندارد آزار دهنده و ناراحت کننده است.

وی با بیان اینکه در مدت زمان شیوع کرونا، همین ماسک های یکبار مصرف تبدیل به یکی از زباله های شهری شده است، افزود: در این مدت ماسک های زیادی طراحی شد که هر کدام خلائی را پر می کرد اما ماسکی که برای رفع نیاز بیمارانی همچون مبتلا به آسم یا افراد دارای بیماری قلبی باشند، طراحی نشده بود، بنابراین ماسک «هویتو» به عنوان یک گزینه راحت برای کنترل بیماری های آسم، بیماری های قلبی و حتی مبتلایان به ویروس کرونا طراحی شد که علاوه بر ظاهر زیبا، با فیلترهای قابل تعویض نیازی به تعویض کل ماسک نیست.

طراح جوان تبریزی در مورد انگیزه طراحی این ماسک خاطرنشان کرد: از همان اوایل شروع بیماری کرونا و با توجه به مشکلاتی که چند تن از نزدیکان به خاطر بیماری های زمینه ای داشتند، به فکر طراحی چنین محصولی افتادم که البته با طی کردن مسیر تحقیقاتی و ایده پردازی حالت های مختلف در رابطه با نحوه کارکرد و همین طور ایده پردازی فرمی، به محصول نهایی رسیدم.

حسین زاده در رابطه با مسابقه طراحی پاریس و جایگاهش در دنیای طراحی، گفت: در حوزه طراحی مسابقات مطرح زیادی وجود دارد که طرح ها و ایده ها در صورت برنده شدن در این مسابقات می توانند تجاری سازی شوند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار