کم‌تحرکی به زنان روستایی هم رسید
کد خبر: ۲۱۴۷
تاریخ انتشار: 2015 June 12    -    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یکی از مشکلات بزرگ روستاها را تضاد فرهنگی به وجود آمده ناشی از هجمه‌های فرهنگی و ماهواره دانست و گفت: باید برای کاهش این مشکلات برنامه داشت و این برنامه ها را بومی‌سازی کرد و با توجه به مباحث قومی، مذهبی، فرهنگی و سنتی ویژه در هر روستا، کار کنیم.

‌ لیلا آژیر در اولین جلسه با بخشداری ها در سال 94 که با دستور کار بررسی مشکلات زنان و دختران روستایی برگزار شد، اظهار کرد: تعیین نماینده زن روستا و تعیین مشاور امور بانوان و خانواده بخشداری‌ها جزء گام های نخست این دفتر در برقراری ارتباط بیشتر با زنان روستایی بود.

وی یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه زنان را بحث آموزش به ویژه آموزش مهارت های زندگی و پیش از ازدواج عنوان کرد و افزود: توانمندسازی زنان روستایی و ایجاد اشتغال از طریق آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای از دیگر برنامه های دفتر بانوان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان توانمندسازی زنان در مقابله با مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و ... را از دیگر برنامه های دفتر بانوان و خانواده نام برد و عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه در روستاها نیز زنان دچار کم تحرکی هستند، سلامت جسمانی بانوان از مباحث مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد و این امر با توسعه ورزش های همگانی در روستاها میسر خواهد شد.

آژیر یکی از مشکلات بزرگ روستاها را تضاد فرهنگی به وجود آمده ناشی از هجمه‌های فرهنگی و ماهواره دانست و ذکر کرد: باید برای کاهش این مشکلات برنامه داشته باشیم و مهم‌تر اینکه باید این برنامه ها را بومی‌سازی کنیم و با توجه به مباحث قومی، مذهبی، فرهنگی و سنتی ویژه در هر روستا، کار کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده، عدم دسترسی دختران برخی روستاها به آموزش مقطع متوسطه را یکی دیگر از مشکلات بزرگ روستاها عنوان کرد و افزود: این کمبود عواقب دیگری در پی دارد از جمله اینکه دخترانی که برای تحصیل، به ویژه تحصیلات دانشگاهی به شهر می آیند، تمایلی به بازگشت به روستا ندارند و از سوی دیگر در صورت بازگشت امکان اشتغال برای آنها فراهم نیست و همچنین باتوجه به پائین بودن سن ازدواج در روستاها احتمال تجرد دائمی این دختران وجود دارد.

آژیر در ادامه برنامه مناسب جهت پرکردن اوقات فراغت زنان و دختران روستایی را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای می تواند هم راه مناسبی برای استفاده بهینه دختران از اوقات فراغتشان باشد و هم در بحث اشتغال به ویژه ایجاد مشاغل خانگی موثر باشد.

وی در پایان یادآور شد: دفتر امور بانوان و خانواده قصد دارد با همکاری دفتر امور روستایی استان کارگروه ویژه زنان و دختران روستایی تشکیل دهد تا به صورت ویژه مسائل مربوطه پیگیری شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار