مرگ صورت زخمی، مشهورترین شیرِ روی زمین
کد خبر: ۲۱۴۶۷۷
تاریخ انتشار: 2021 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
 صورت زخمی، شیر مشهوری که در پناهگاه حیات وحش ماسای مارا در کنیا زندگی می‌کرد، به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

 صورت زخمی، شیر مشهوری که در پناهگاه حیات وحش ماسای مارا در کنیا زندگی می‌کرد، به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

بر اساس پست فیس‌بوک پناهگاه حیات وحش ماسای مارا، صورت زخمی ساعت 1 بعدازظهر روز 11 ژوئن نفس آخرش را کشید و در آرامش، به دور از اذیت و آزار خودروها یا کفتارها، درگذشت.

مرگ صورت زخمی، مشهورترین شیرِ روی زمین

به گزارش مطبوعات کنیا، «صورت زخمی» را پادشاه تمام شیرهای پناهگاه حیات وحش می‌دانند، چرا که با 12 سال، بیشترین دوران حکومت را به نام خود ثبت کرده و همه از او می‌ترسیدند و به او احترام می‌گذاشتند. این شیر مشهور در سال 2012 هنگام ساخت لانه به همراه برادرانش، یکی از چشمانش را از دست داد و از آن زمان تا لحظه مرگ با یک چشم زندگی کرد. در آن زمان راه رفتن او نیز با مشکل مواجه شد.

گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که گروه جدیدی از شیرهای قدرتمند پس از پایان یافتن عصر «صورت زخمی»، لانه او را تصرف کرده‌اند، اما این مسئله چیزی از ابهت او کم نکرد. او وقتی فهمید دوره‌اش سر آمده و باید ماسای مارا را برای همیشه ترک کند، مسیر بسیار طولانی را با پای پیاده پیمود تا به زادگاهش بازگردد. در طول مسیر، اتفاقات عجیبی رخ می‌داد. هر جا او با گله‌ای از شیرها روبرو می‌شد، آنها بخشی از غذایشان را به او می‌دادند.

پادشاه مارا آخرین شامش را در زادگاهش خورد، جایی که برادرانش بخشی از یک اسب آبی را به او دادند. پس از آن بود که «صورت زخمی» از دنیا رفت و اعضای قبیله‌اش را در غم و اندوه فرو برد.

یرترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار